Kcb skrev 2015-11-17 13:01:57 följande:
Jag har reflekterat en del de senaste dagarna över vad hela den här resan har gjort med mig och hur det påverkar hur jag tänker och reagerar. Ett typiskt exempel är situationen som vi är i nu. Vi har pratat om ett tag att flytta till hus, men har inte hittat rätt hus. Förrän nu.. Och anledningen till att vi har diskuterat hus är ju för att ingen av oss vill uppfostra barn i lägenhet i stan (Jag säger inte att det är fel, men vi båda är uppväxta i villa och tycker att det känns som det rätta för oss...). Vi har hittat det perfekta huset, men vi båda tvekar och vågar inte riktigt ta beslutet, för det ligger och skaver i bakhuvudet att vi har ju haft 3 missfall tidigare, så det kan gå åt skogen den här gången också... Vad gör vi då? Vi vågar inte riktigt lita på att det kommer att funka den här gången... Försöker tänka positivt att om det har gått så här långt (15+5), så borde det ju någon gång gå hela vägen... Men jag lyckas inte att tänka helt positivt! Tänk om något händer nu också, då har vi ett hus som vi kanske hela tiden kopplar ihop med barnet vi förlorade...
Jämför med min bror och svägerska som inte har haft några problem och som glatt talar om i vecka 6 att de ska ha barn och agerar som om det inte kan hända något... Och för dem hände det ju inte något.. Jag blir så avundsjuk på dem som inte ens verkar reflektera över att det kan bli problem! Just nu känns det som om man bara ser problem utan att de kanske finns där!
Jag har också kommit in i en nojj-period nu. Hörde ju hjärtslagen för en vecka sen, men nu känns det annorlunda i kroppen. Kan inte sätta fingret på det... Men jag känner mig fånig om jag ska springa till bm varje vecka också...
Ledsen att jag öser ur mig, men det är så många tankar som flyger runt i skallen just nu...
Jag måste instämma! Jag blir ursäkta mig nu, men jag blir avundsjuk och förbannad! Folk lägger upp sina ul bilder på fb och berättar nästan direkt att de är gravida. Medans jag och min man efter v 8 när vi vart på vårt första ul berättade för mamma och mina bröder. Men sen berättade vi inget mer förräns det syntes, då berättade vi för de som såg det. Men annars så höll vi det för oss själva. Och så kom den där tragiska tisdagen när hon helt plötsligt dött i magen!!!! Men hade jag skrikit ut det över hela världen! (Jag kanske skulle tagit en bild på mig i gynstolen och lagt ut med) då kanske hon hade överlevt!? Denna oro hela tiden! Men du ska se att det faktiskt kan gå bra oxå! Var lugn, det är din tur nu! Kram