Pink lily, skriv in dig på MVC, ge bm hela din bakgrundshistoria så skickar hon säkert dig vidare till spec mvc. Goggla riktlinjer för hur det funkar just där du bor. I VG-regionen som jag tillhör görs vissa extra kontroller på spec-mvc, men mest vanliga mvc men mycket tätare kontroller än vid "vanlig" graviditet. Viktigt att de odlar din urin och ger dig rätt antibiotika som går att ta vid graviditet. Inte bra att ha uvi vid graviditet. Vid minsta avvikelse på urinsticka ska det odlas enligt riktlinjer för att ge rätt behandling. Om du inte tål en viss sort finns säkert någon annan. Låt läkare avgöra. Jag blödde mer eller mindre fram till v 15-18 (minnet sviktar), vanligt med blödningar vid äd (och ed eftersom vi fått ägg även där), slemhinnorna är väldigt sköra. Drick citronvatten eller tranbärsjuice mot uvin tills du fått hjälp med behandling. Vem har ordinerat sängläge och varför? Den läkaren borde ju isf skicka till till spec mvc. Du måste ju inte göra vul bara för att kliniken vill det, förklara att du är rädd att bakterier följer med upp. Hoppas du mitt i allt detta kan njuta av att du äntligen är gravid :)
kcb, kontakta mvc och be dom om telnr till psykolog på mödra-barnhälsovården. De hjälper föräldrar både före och efter förlossning. Tror det är bra om du får prata om din oro så att den inte tar över helt. Va rädd om dig!
Weene, va skönt att allt gått bra! Tröttsamt att fl inte funkar när du har möjlighet att skriva. JAg använder aldrig appen, går bara in via safari och fl´s mobilsida. Funkar mycket bättre. Tipsar även samma som Redan, skriv inlägget i anteckningar och kopiera över till fl så slipper du skriva om allt om det strular. Mys och må gott nu med din bebis