• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Kristin2015

Grattis Niki74!

Förstår känslan Rosen76, jag är lika nervös inför vart ultraljud men efter v12 har jag börjat slappna av litegrann emellanåt iallafall :)

Har börjat tro på detta och berättat på jobbet. Jag har fått en rejäl kula nu i v 16+5, säkert delvis för att jag ätit lite för mkt... Jag är också fortfarande grymt trött och känner mig yr om eftermiddagarna. Nästa koll är rul om ett par veckor, blir i vecka 20. Kram!

• JZ79
    Redan, skönt att höra att allt går bra Låter intressant med fb-grupp. Bra att det funkar att dubbelamma, lite lättare för dig om du är ensam mycket att barnen är synkade. Tack för pepp, v 35 imorgon och nytt besök på spec-mvc. Hoppas Pyret växt. Blodtrycket är inte så lågt längre, så om det var det som gjorde flödet var dåligt så borde bebis har växt nu. Det är iaf väldigt livat i magen så jag tror bebis mår bra Vi har packat väska ikväll för säkerhets skull. Mest saker till mig, men även till Pyret om vi nu blir föräldrar tidigare än vi trott.

Någon som har tips om nått särskilt jag verkligen måste ha med till förlossningen?
  • weeme

Mailjo; långt till apotek, bra tips!

Rosen, håller tummarna för pigg och fin bebis på måndag!

JZ, bröstvårtscreme typ lanolin. Om du ska prova amma... Jag fick en provgrej på BB sist som räckte tiden där men det vet jag inte om de alltid har. Kamera osv så klart!!! Mat till sambon som går att äta fort, typ kall i värsta fall. Så han orkar med han också. (Kläder till er för hemfärd).

• weeme

Har i sista momangen varit och fått magen proffsfotad, kul grej! Det har blivit uppskjutet flera gånger, nu var det på håret att det blev av. JÖSSES så stor magen ser ut på fotona, jag som inte känner av det alls denna gången. Kameran ljuger inte, right??

Ha en bra fortsatt vecka, jag fortsätter förbereda... 3 dagar...

• Redan47

Kristin o rosen: stormsteg in i grav redan!!! Ser fram mot nyheter igen.

Jz: lite musik kanske.... OBS! Läppbalsam o saltvatten spray var mina ting jag använde hela tiden. Var ju kroniskt täppt pga hormoner. Torr luft oxå.Övrigt i sakväg, ingenting egentligen. Det kan ni hämta senare. Beror ju på hur länge du blir kvar. V 35, då är det lugnt! Ovadsett vikt så är lungor utvecklade bebis klarar sig utanför. Hur mkt minus är det?
    Weeme: fattar knappt du redan är klar!

• JZ79

Tack wemee och Redan för tips! De grejerna är nerpackade, förutom mat till mannen..Tror inte det blir nått akut idag... Fast ändå har jag en känsla av att bebis inte växt. Kanske vara ett sätt att förbereda mig om något inte är ok idag. Vet inte i % hur mycket den var för liten, men ca -500g, inte fara direkt..men flödet i moderkakan måste ju funka, hoppas det är bättre nu

Uppdaterar senare!

• swede

Liten uppdatering från mig. Vattnet gick förra veckan, v25 (trodde det var rikliga flytningar), åkte till slut upp t förlossningen hemma, för att checka upp. Från vårt sjukhus, blev det ambulans direkt ner till Lund och neonatal. Jag är öppen 2 cm o det var fostervatten som kom. Efter 2 dygn med "bromsmediciner", kortison, dropp, antibiotika mm fick vi flytta upp till perinatalavdelningen, där vi är nu. Strikt sängläge, har äntligen fått dispens för att gå på toaletten (potta i sängen innan). Så här blir vi kvar tills den lille vill komma ut, hoppas verkligen att han kan tänka sig att stanna kvar riktigt, riktigt länge!
    Allt är så väldigt omtumlande just nu. Mycket känslor, slits mellan hopp o förtvivlan. Finns inte så mycket annat att göra, än att försöka hålla humöret uppe o se positivt på det...men det är så svårt. Har BF 6 mars o det här är alldeles för tidigt :(

Massor med kramar till er alla o lycka till var ni än befinner er. Vi kämpar vidare här nere i Lund!

• Redan47

Swede: det kommer att gå bra! Finns inget annat. Tack för att du är sängliggande fast det är psyk deprimerande. Fokus bara på målet! Kram jätte:)

• JZ79

Swede, ojdå men bra att du är i rätt händer!! Säger som Redan: fokus på målet!!! Hoppas liten stannar ett bra tag till i magen <3 Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus