• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig
    niki74 skrev 2015-12-14 14:20:29 följande:

Idag har sambon och jag fått se ett litet tickande Hjärta. Läkaren kunde inte se någon anledning till blödningarna som nu kommer mer som lite sporadiska bruna flytningar. Hon trodde att det har att göra med sköra slemmhinnor. 
    Nu njuter vi i nuet Glad

Härligt med hjärtaktivitet-en milstolpe nådd stort grattis!
  • weeme
    jmt skrev 2015-12-14 10:17:27 följande:

Hej på er!

Här är det fullt upp med min snart 4 månaders sötsak. Vi gjorde embryo transfer på julafton förra året så snart firar vi 1 år

Men jag/vi har problem och önskar era kommentarer.

Vi har inte haft sex på över 1 år nu. Efter flera år "ligga på schema", IVFer, donation och SÅ KLART orolig graviditet (rädd att förlora) har vi inte lyckats/orkat få till samlivet. Är jag helt ensam med detta? Hur ska vi ta oss ur det här?

Du är säkerligen inte helt ensam om det, eller, jag vet att du inte är det. Efter 6,5  år ligga på schema är jag inte så sugen och är jag det är det alltid opassande. Hormoner upp och ner i flera år dessutom. Hoppas någon kan komma med bra tips, själv kan jag bara sympatisera med dina känslor än så länge! Jag tänker att just nu njuter vi av stunden med de små, vi får vara nära i det. Om det känns som det går för långt får man antagligen bara ta sig i kragen och sätta igång? I vårt fall har vi inte tillgång till barnvakt heller, annars kan man säkert fixa en mysig hemmakväll utan störning och få till det? Huvudsaken måste ju vara att ingen av er känner att det är dags för en ny partner för den sakens skull. Förhoppningsvis har man ju ett långt rikt liv inkl sex framför sig, kanske bara inte just nu...
  • weeme
    niki74 skrev 2015-12-14 14:20:29 följande:

Idag har sambon och jag fått se ett litet tickande Hjärta. Läkaren kunde inte se någon anledning till blödningarna som nu kommer mer som lite sporadiska bruna flytningar. Hon trodde att det har att göra med sköra slemmhinnor. 
    Nu njuter vi i nuet Glad

Grattis!!! Njut!!

jmt, kom på, har vänner som bestämt dag och kockslag för sexliv. Funkar för dem, blir något att se fram emot...
  • JZ79

Tidigt i morse kom vår älskade son till världen! Det slutade med halvakutsnitt. Pyret vägde 2000 gram och ör 45 cm lång. Vi mår bra Återkommer senare om allt när

Jag piggnat till.

Jmt, ni är inte ensamma...dåligt med ligga här det senaste året. Vi har nog inte haft sex sen några veckor innan behandling i Aten. Lusten och orken har varit som bortblåst Vi kramas och försöker vara nära varandra och så..prata om sexet som inte existerar. Genom att prata med varamdra så löser detsig. Kram!

• jmt

Tack för era svar.

Det är så himla svårt att prata om i verkliga livet och hag skäms väldigt mycket.

JZ -grattis!!!!

Vi gjorde också snitt och i efterhand spelade det ingen roll alls. Förlossningen är ju ändå helt magisk. Hoppas allt gick bra för övrigt!

• Lana68
    JZ79 skrev 2015-12-14 21:13:00 följande:

Tidigt i morse kom vår älskade son till världen! Det slutade med halvakutsnitt. Pyret vägde 2000 gram och ör 45 cm lång. Vi mår bra Återkommer senare om allt när

Jag piggnat till.

Jmt, ni är inte ensamma...dåligt med ligga här det senaste året. Vi har nog inte haft sex sen några veckor innan behandling i Aten. Lusten och orken har varit som bortblåst Vi kramas och försöker vara nära varandra och så..prata om sexet som inte existerar. Genom att prata med varamdra så löser detsig. Kram!

Men gud va roligt. stort grattis till dig/er. Hoppas allt gick bra trots snitt. Kram
  • weeme

JZ79 grattis!!! Huvudsaken är att han är ute och det gick bra, eller hur. Njut! Hoppas allt går bra.

• swede

JZ79: Fantastiska nyheter! Ett stort grattis till den lille pojken :)

Niki74: Vilken fin milstolpe. Det är stort att få se ett litet hjärta picka! Lycka till framöver i din vidare graviditet.

• maijo

Jättetack för info om progsteteron. Har börjat trappa lite och ömmar nu nästan inget i brösten längre. Var det så i morgon också?

Ska till MVC imorgon. Blev läkartid direkt. Känns väldigt osäkert just nu.

JZ79 Grattis!!!

Niki74. Härligt med pickande hjärta

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus