• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • xxx4

Jag är i vecka 19 o har ju fött barn flera gånger tidigare även om det var 8 år sedan sist.

Frazze skrev 2016-02-16 15:35:56 följande:

Vilken vecka är du i? Jag är i 10+3 och ser jätte gravid ut!!!!! Magen är lite svullen plus den lilla rundningen så jag kan knappt gömma det REDAN!!!! Vi ska på Kub på måndag, sen kan man slappna av om någon råkar fråga. Men tydligen så kan magen komma fortare om man vart gravid en gång innan läste jag.

• Frazze
    xxx4 skrev 2016-02-16 16:20:05 följande:

Jag är i vecka 19 o har ju fött barn flera gånger tidigare även om det var 8 år sedan sist.

Åh v19! Så jag längtar dit. Vi ska ha vårt ul i v 20 och sen ett 3D som vi bad om i v 22. Eftersom att vår lilla dog i magen och man kunde upptäckt hennes fel på 3D så bad vi om det nu för att se så att inget är fel denna gången. Hoppas allt går bra för dig och magen nu då! Kram
  • xxx4

Åh vad ledsamt med er lilla som dog i magen. Förstår er oro nu o att du önskar att tiden skall gå fort. Vad var det för fel hon hade som man kunnat upptäcka på 3D ultraljud? Snart är det väk dax för ultraljud o kub för er. Lycka till o kram!

Frazze skrev 2016-02-16 18:19:28 följande:

Åh v19! Så jag längtar dit. Vi ska ha vårt ul i v 20 och sen ett 3D som vi bad om i v 22. Eftersom att vår lilla dog i magen och man kunde upptäckt hennes fel på 3D så bad vi om det nu för att se så att inget är fel denna gången. Hoppas allt går bra för dig och magen nu då! Kram

• Frazze
    xxx4 skrev 2016-02-16 21:18:28 följande:

Åh vad ledsamt med er lilla som dog i magen. Förstår er oro nu o att du önskar att tiden skall gå fort. Vad var det för fel hon hade som man kunnat upptäcka på 3D ultraljud? Snart är det väk dax för ultraljud o kub för er. Lycka till o kram!

Hon hade en utväxt ur höger knä, en slags blodkärlsmissbildning som förmodligen brustit så att hon långsamt förblödde. Hade massor med blod i fostervattnet. Var i 23+2 när vi upptäckte att hennes lilla hjärta stannat tyvärr. Kan ha varit en bieffekt från ivfen. Nu har vi ju blivit gravida den naturliga vägen så vi hoppas att allt går bra! Kub på måndag och sen ul 20 april. Längtar sååååå! Kram
  • xxx4

Vad sorgligt! Men så fint att ni blivit gravida igen o nu naturligt. Hoppas tiden rakar på fram till kub o ul i april. Kram

Frazze skrev 2016-02-16 21:28:03 följande:

Hon hade en utväxt ur höger knä, en slags blodkärlsmissbildning som förmodligen brustit så att hon långsamt förblödde. Hade massor med blod i fostervattnet. Var i 23+2 när vi upptäckte att hennes lilla hjärta stannat tyvärr. Kan ha varit en bieffekt från ivfen. Nu har vi ju blivit gravida den naturliga vägen så vi hoppas att allt går bra! Kub på måndag och sen ul 20 april. Längtar sååååå! Kram

• trex2013
    Frazze skrev 2016-02-16 21:28:03 följande:
    så ledsen att höra om vad ni varit med om! :( nu hoppas vi tiden går snabbt fram till UL, förstår att du längtar och vilken lycka att bli gravid naturligt. kramar
  • xxx4

Tack! Känns mer verkligt nu även om det fortsatt är lång väg kvar o svårt att helt ta in.

weeme skrev 2016-02-17 15:27:43 följande:

Grattis xxx4 så skönt att det rullar på.

• trex2013
    xxx4 skrev 2016-02-17 15:59:52 följande:

Tack! Känns mer verkligt nu även om det fortsatt är lång väg kvar o svårt att helt ta in.

ang KUB visst är det så att du tar blodprovet tidigare än resterande undersökningen?
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-02-17 16:34:40 följande:

ang KUB visst är det så att du tar blodprovet tidigare än resterande undersökningen?

Jag fick ta mitt blodprov i måndags och jag ska in på måndag på kub, så en vecka innan kub tar man blodprovet.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus