• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

Om ingen köpt bärsjalen Redan gör jag det gärna. Har inte hittat begagnad trikå och vill ha en innan hon är för stor, hmm... Ska läsa ikapp men har en gnällis nu. Hej på er alla!

• Redan47
    weeme skrev 2016-02-12 19:42:36 följande:

Om ingen köpt bärsjalen Redan gör jag det gärna. Har inte hittat begagnad trikå och vill ha en innan hon är för stor, hmm... Ska läsa ikapp men har en gnällis nu. Hej på er alla!

Du står 1 kö. Avvaktar till söndag om röd hör av sig.
  • weeme

Oj Bullen, redan förskoleplaner, känns som du födde  nyss vad fort det går! Så fin hon är stora tösen.

JZ, min äldsta gick inte upp (gör det inte än) hon hade inte kolik men skrek nästan varje kväll och åt bara småsnuttigt jämt. Det är säkert en kombination av att inte ha matro/ lust när det gör ont och annat som kan göra det?

Jag donerar tills fram i mars, skulle få donera tills i slutet får se om jag orkar det. Gör jag det slår jag av på ambitionen och minskar antalet flaskor per dag succesivt...

• weeme

Millaq, så galet roligt grattis!! Min dr sa vänta 6 månader efter snitt, så det borde ju vara ok för dig med! Man orkar.. Bara knarka lite bebisdoft så går det en dag i tagetBaby håller tummarna för er!

JZ, skönt att vikten håller sig. De är söta utan fettveck också annars. Jag är smått chockad över hur man får gräva för att hålla rent en bebis, fanns inte ett veck på förra, haha.

• weeme

Grattis Trex!

Tack Redan. Jag är med i bärsjalsgruppen sedan länge, råkade gå med av misstag på något sätt, men stängde av aviseringarna de var så många. Och lite väl fanatiskt i min smak, men för att få tips kan jag surfa förbi. Säljs det sjalar där också alltså? Nu kan vi sitta och filura vem som är vem där när de flesta verkar var med, haha.

Och ja, jag donerar än ett tag. Har firat min 20'e liter. Kunde pumpat mer men vill finnas till för familjen också inte bara pumpa jämt. Nu ammar jag ju fullt också, sambon flaskar ibland på nätterna och när jag slår mig lös och åker till Coop eller andra spännande äventyr.

Vi har annars varit på första babysimmet, lilla skrutt njuter fulla drag, stora skrutt är stolt som en tupp över att vi nu har en egen bebis med oss. Mitt mammahjärta nästan brister av kärlek när jag ser och hör henne älska sin syster så som hon gör.

• TyckOmMig

wemee-så bra du är som donerar bröstmjölk önskar jag var lika bra men med två tvillingpar ganska tätt känns det lite överkurs för mig.
    Så fint du beskriver din mammakärlek till dina fina barn.

Om drygt 1 1/2 vecka är det dags för BVC och 8 månaders kontroll.Ska bli spännande att se deras utveckling mm.
    Bägge gossarna kryper nu så det är full rulle!
    Bara ena som ännu har 3 synliga tänder i nedankäken!
    De bägge äter bra riktigt och är riktigt roliga att mata nu!

Ha en fortsatt trevlig helg alla!

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2016-02-10 20:23:31 följande:

Frl röd : byt sjal. Trikå sjal som första sjal, enkelt o bekvämt. Finns nytt o beg.
    Jag har en natur färgad minimundus till salu.
    Mina vuxit ur den. 150kr plus porto. Finns oxå på knyt-an.se

Tack för erbjudandet men jag köpte en egen i trikå som man knyter själv. Den kan man ju anpassa lite storleksmässigt så hon sitter bättre i den. Den första jag köpte är också i trikå men den var färdigknuten. Problemet med den är att den är lite stor nu, kan kanske passa lite bättre när min lilla prinsessa har blivit lite större. Sen behövde man ju trassla in sig själv och barnet i den vilket inte alltid var så lätt.
  • Redan47
    Redan47 skrev 2016-02-12 21:10:51 följande:
    Du står 1 kö. Avvaktar till söndag om röd hör av sig.
    Den är din! Inboxa
  • Längtan 1970

Hej alla här i tråden. Hoppas alla mår bra. Jag har en son ( IVI Valencia ) som är 17mån och han är min skatt. Livet är så underbart. Jag har massor med kläder, olika storlekar, vagn, babyskydd, lär o gå stol som inte använd. Och mkt annat. Snälla. Kontakta bara och kom förbi och köpa om det känns bra. Hoppas vi kan höras eller ses.

0707442804

• pink lily

Köpte med mig massor med Prezolon 5 mg (kortison) hem från Grekland, men då tagit högre dos än räknat med är de snart slut. Vad är den svenska motsvarigheten till Prezolon 5mg? Har ni fått det på EU-recept av Dr D?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus