• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-02-23 09:46:21 följande:

förstår det :) ja, tyvärr är det ju så att när man längtar så går ju tiden så långsamt...

Jag känner ju inget i kroppen ännu förutom lite mer trött o ömma bröst. längtar till mitt första UL på måndag och hoppas få se en liten ärta med pickande hjärta. känner mig väldigt nojjig just nu att det inte utvecklar sig som det ska eftersom jag inte känner något i kroppen? :/

Usch och fy för den där tiden! Alltså man kan somna och vakna lagom till i alla fall första trimestern är över tycker jag! Jag har fått sån vidrig magkatarr av all stress och oro att min magaäck är tillsalu helt gratis idag. Hoppas att omeprazolen börjar hjälpa snart.

Hoppas att allt ser bra ut på ert bul på måndag! Så länge du har något symptom så är det nog lugnt! Jag kände inte särskillt mycket jag heller! Lite molvärk till och från och lite ömma bröst! Du ska se att allt ser jätte bra ut! Kram
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-02-23 13:19:54 följande:
    Usch och fy för den där tiden! Alltså man kan somna och vakna lagom till i alla fall första trimestern är över tycker jag! Jag har fått sån vidrig magkatarr av all stress och oro att min magaäck är tillsalu helt gratis idag. Hoppas att omeprazolen börjar hjälpa snart.

Hoppas att allt ser bra ut på ert bul på måndag! Så länge du har något symptom så är det nog lugnt! Jag kände inte särskillt mycket jag heller! Lite molvärk till och från och lite ömma bröst! Du ska se att allt ser jätte bra ut! Kram
    Tack jo jag hoppas också :) får uppdatera efter jag varit på kollen
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-02-23 13:19:54 följande:

råkade maila iväg för tidigt! jag hoppas att du får ordning på magen snart. kram
  • Micro

Trex: precis så var d för mig oxå, förstår att tiden går sakta. Jag hade nästan inga symptom heller, heller aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Blev lugnare efter mycket tidigt vul. Kände mig löjlig som var så nervös men min bm förstod mig (skönt) o hon tog även ett extra hcg för att lugna mig. D kommer att gå såå bra för dig. Snart måndag:)

• Wonderstruck

Frazze - Grattis till lyckat KUB. Skönt att veta att allt är bra och få tjuvkika lite också. Tyckte det gjorde att oro minskade lite när jag var gravid med tvillingarna då visste man att allt var bra för tillfället.

Trex - Kul, då är det inte så långt emellan oss. Håller tummarna för lyckat UL.

Ska göra UL lite senare än Riga tycker, orkar inte med fler VUL om det inte är nödvändigt. Jag väntar en vecka till så går det förhoppningsvis att se med vanligt UL.
    Har inte jättemycket symtom heller förutom ömma bröst och en enorm trötthet, kom inte ihåg att jag var såhär trött förra gången. Ibland känns det som allt jag orkar är att andas sen finns det inte energi till något mer. Hoppas, hoppas det går över snart.
    Hittade några paket med Lutinus 100mg i ett skåp. Enligt Riga kan jag ta dem istället för Utrogest. Byter man rätt av bara? Nu tar jag 8 Utrogest/dygn, ska jag ta 8 Lutinus då?

• Frazze
    Wonderstruck skrev 2016-02-23 18:24:16 följande:

Frazze - Grattis till lyckat KUB. Skönt att veta att allt är bra och få tjuvkika lite också. Tyckte det gjorde att oro minskade lite när jag var gravid med tvillingarna då visste man att allt var bra för tillfället.

Trex - Kul, då är det inte så långt emellan oss. Håller tummarna för lyckat UL.

Ska göra UL lite senare än Riga tycker, orkar inte med fler VUL om det inte är nödvändigt. Jag väntar en vecka till så går det förhoppningsvis att se med vanligt UL.

Har inte jättemycket symtom heller förutom ömma bröst och en enorm trötthet, kom inte ihåg att jag var såhär trött förra gången. Ibland känns det som allt jag orkar är att andas sen finns det inte energi till något mer. Hoppas, hoppas det går över snart.

Hittade några paket med Lutinus 100mg i ett skåp. Enligt Riga kan jag ta dem istället för Utrogest. Byter man rätt av bara? Nu tar jag 8 Utrogest/dygn, ska jag ta 8 Lutinus då?

Grattis wonderstruck! Vilken vecka är du i? Behöver du utrogest? Jag har massor i så fall!

Inatt sover jag på soffan då magen är allt annat än bra! Har tagit 2 omeprazol idag och hoppas på att det känns bättre imorgon. Kanske är dags för en kaffe för att få fart på magen? Inte bra för magsäcken, men det kan ju oxå vara tarmarna som trycker på magsäcken! Kaffekärring som jag är har ju knappt kunnat känna doften av kaffe de senaste 3-4 veckorna utan att må pyton! Kanske är det dags att rubba på saker lite Nä godnatt gott folk nu ska jag och busen däcka på soffan! Förresten en fråga! Kan man känna något så tidigt som i 11+3? Jag kan nästan svära på att det var något som sprattlade till precis där nere i magen och då har jag inte vart gasig i magen idag!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-02-22 11:31:21 följande:

Frazze-Gud vad tiden gått fort för dig redan KUB-hoppas det går fin fint!

Redan47-åh vet så väl hur du känner dig med två små bebisar som bitvis tar musten ur en-men det kommer bra nätter igen och mer ork för att kunna glädjas.

Här har vi äntligen kommit ut på andra sidan efter elak magsjuka första gången ALLA mina någonsin drabbats och fort gick det-örk!

Värst drabbad var naturligtvis minstingarna och storasystrarna!

Åh fyyyy! Jag hoppas ni kryar på er allihopa väldigt snart! Jag har själv aldrig haft maginfluensa, men när man får barn så kommer det väl som ett brev på posten
  • TyckOmMig

Frazze-vi är krya nu men det var en riktig pärs!Var hos skolsköterskan idag med mina äldsta tvillingar som är 7 år nu och hon sa att det var väldigt många skolbarn som smittats hårt i år.Fy blä!
    Förresten har du eller någon annan Progynon till övers?
    Även är jag i behov av mer Utrogest.
    Inboxa mig i sådana fall.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-02-23 22:21:33 följande:

Frazze-vi är krya nu men det var en riktig pärs!Var hos skolsköterskan idag med mina äldsta tvillingar som är 7 år nu och hon sa att det var väldigt många skolbarn som smittats hårt i år.Fy blä!

Förresten har du eller någon annan Progynon till övers?

Även är jag i behov av mer Utrogest.

Inboxa mig i sådana fall.

Jag har en ny låda progynon att hämta ut på apoteket. Och jag har mästan 4 fulla lådor med 100mg utrogest.
  • azurea
    Frazze skrev 2016-02-24 05:55:53 följande:

Jag har en ny låda progynon att hämta ut på apoteket. Och jag har mästan 4 fulla lådor med 100mg utrogest.

Om man köpt medicinen i Riga (iaf AVA Riga) så kan man skicka tillbaka outnyttjade paket (oöppnade) och få pengarna tillbaka, om man nu inte lyckas sälja dem vidare dvs. Bara maila och fråga dem hur ni gör.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus