• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Wonderstruck

Tack så mycket, vad gulliga ni är. Väntar med spänning på svaret på hcg-provet jag tog idag. Verkar som jag får stå ut tills måndag. Fanatisk som jag är tar jag ett grav.test varje morgon. Hittills har det blivit starkare och starkare streck, måste vara ett gott tecken.

Tyck om mig - Tvillingarna är 18 månader och gör mig helt utmattad varje dag, men är såklart det mest fantastiska som hänt mig. Är det dax för dig med ett nytt försök snart?

trex2013 - Är i v.5 (4+5) idag. Vilken ve?cka är du i? Följs gärna åt, spännande.

Frazze - hoppas KUB går finfint och kul att se bebis.

• Redan47
    Micro skrev 2016-02-19 13:10:20 följande:

Någon som har estofem över? Jag köper gärna.

Östrogen ? Tror ja. Kollar imorgon
  • Redan47

Jg blir sååå glad att alltfler ansluter till tråden! Grattis till er pluss resa och fantastiskt att få äran att följa!
    Jag har en underbar liten bebis i famn och den andre brevid sovande! De tar nu ett natt pass så jg ska ta och sova nu. Ger 2-2.5 h sömn det! Kram vi hörs!

• Wonderstruck

Fick svar på mitt hcg-prov.
    Tog första provet den 17/2 (ruvardag 13) och det visade 383
    Andra tog jag 48 timmar senare dvs den 19/2 det var 1279.

Visst ska det fördubblas inte 3-dubblas på 48 timmar? Är lite rädd för att få tvillingar igen (tvillingar är underbart, är så rädd att de kommer för tidigt och inte mår bra bara). Kan det bli den ökningen med ett foster också?

Härligt med lite sömn Redan. Har glömt hur det är att sova en hel natt, även om våra sover hyfsat bra jämfört med tidigare.

• TyckOmMig

Wonderstruck-bra hcg ökning de siffrorna har jag haft vid mina tvilling graviditeter...men är säkert individuellt.
    Om det skulle bli två så lovar jag att du fixar det ändå.
    Stort grattis.

• Frazze

Grattis wonderstruck! Njut av att vara gravid! 2 är bara dubbel lycka!

Själv har jag magkatarren ifrån helvetet, ska fråga barnmorskan på torsdag om man vågar sig på något annat än novalucol? De funkar ju lika bra som läkerol vid halsfluss typ

• TyckOmMig
    Frazze skrev 2016-02-20 16:29:48 följande:

Grattis wonderstruck! Njut av att vara gravid! 2 är bara dubbel lycka!

Själv har jag magkatarren ifrån helvetet, ska fråga barnmorskan på torsdag om man vågar sig på något annat än novalucol? De funkar ju lika bra som läkerol vid halsfluss typ

Be om recept på Omeprezol funkar bäst!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-02-20 17:41:38 följande:

Be om recept på Omeprezol funkar bäst!

Får man ta det när man är gravid då? Jag ska börja ändra kosten f o m nu. Det är svårt när man mår illa och det senare går över i attackhunger. Nu när jag är i v 11+0 så kanske illamåendet börjar släppa så att jag kan börja bestämma själv vad jag vill äta. Ikväll blev det grillad kyckling utan skinn och kokta morötter. Hoppas det är nåt som är bra för magen.
  • Micro

Frazze: omeprazol finns receptfritt, funkar för mig men tar någon dag. Vet inte om man får ta dem när man är gravid.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus