• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-02-22 07:30:32 följande:
    Oj oj oj! Låter riktigt jobbigt! Ändå så är du en supermamma som fixar det och det ska du ha en STOR eloge för! Jag som gnäller över lite magkatarr och att jag sovit dåligt det sista Jag hoppas att de somnar och att du får sova lite på dagen idag i alla fall. Tur att denna tråden finns så att man kan få gnälla av sig lite. Ibland så kan männen vara lite oförstående för ens trötthet och illamående. De tror helt enkelt att allt är som vanligt! Men jag ska ändå inte klaga på min! Han är rätt bra han Idag är det Kub för vår del! Vet inte varför jag är så fruktansvärt nervös. Hoppas allt är bra med vårt lilla gryn!
    lycka till i dag på kub. :)
  • trex2013
    Redan47 skrev 2016-02-22 06:00:29 följande:

Inatt är det jobbigt. Ammar varje timme... Osynkade barn. Vill testa om de blir bättre i eksem utan ersättning. Har annars börjat med att ge extra inför natten dvs jag toppar amningen. Och ett mål på morgontimmar.
    De vaknar oxå för vi har så torr luft svårt att andas.
    Luftfuktare och tre stora baljor m vatten, sprayat näsor och halvsittande sovande hos mig. Nu är jag trött o ledsen.

kära vän, förstår att du är helt slut. :( jag hoppas att kommande natt blir bättre för er och att du kan få sova lite i dag under dan. så jobbigt och obehagligt när de små har svårt att andas. skickar dig en massa energi kramar! <3
  • Micro

Frazze: Lycka till på kub!

Trex: Grattis till vecka 7.

Redan: jobbigt, hoppas du får en lugn dag. Du är så stark!

• TyckOmMig

Frazze-Gud vad tiden gått fort för dig redan KUB-hoppas det går fin fint!

Redan47-åh vet så väl hur du känner dig med två små bebisar som bitvis tar musten ur en-men det kommer bra nätter igen och mer ork för att kunna glädjas.

Här har vi äntligen kommit ut på andra sidan efter elak magsjuka första gången ALLA mina någonsin drabbats och fort gick det-örk!
    Värst drabbad var naturligtvis minstingarna och storasystrarna!

• trex2013
    Micro skrev 2016-02-22 10:25:04 följande:

Frazze: Lycka till på kub!

Trex: Grattis till vecka 7.

Redan: jobbigt, hoppas du får en lugn dag. Du är så stark!

tack micro! :)
  • Frazze

Tack alla för lyckönskningar! Idag 11+2 så fick vi se vår lill* plutt och ett litet hjärta som slog för fulla muggar. Liten hade gosat in sig och sov godis när hon började med ultraljudet och verkade inte särskillt imponerad av att bli buffad och knuffad på Den var precis 4,5cm som den måste vara för kub och de 3 kromosomtesterna de gör fick vi svaret 1 på 20 000 på alla 3 av dem!!!! Vi är så lyckliga så det är inte sant! Jag har en liten plutt i magen Och den mår bra!!! Åh vilken kärlek man kan känna för denna lilla varelse! Snälla låt tiden gå hyfsat fort nu så att vi äntligen kan få hålla om vårt levande lilla hjärta!

• Gustav01
    HRE skrev 2015-09-03 16:24:58 följande:

Det där med tillväxtultraljud verkar inte sådär 100 precis. I fredags fick jag reda på att flickan väger 1068 gram och killen 1223 gram . Igår fick jag reda på att flickan väger 1157 gram och killen 1158. Har han gått på diet då eller? Så i fredags följde han kurvan för enlingar som det heter och igår låg han på -14%. Men växer gör de i alla fall och det gör verkligen jag med;.)

Båda ligger i säte så det blir nog kejsarsnitt men det bestämmer man inte än. Ska till spec. mvc igen om 4 veckor. Frågade om man kunde komma oftare men eftersom allt ser bra ut så tyckte de inte det behövdes.

Jag har hela tiden sagt de kommer i v. 36 och det verkar ju inte helt omöjligt;)

I övrigt är jag supertrött och har typ träningsvärk i magen hela tiden, är väl som det trycker på. Andfådd som bara den;.) Försvinner tröttheten när man föder? HUR ska man annars orka ta hand om två bebisar?

Tips mot huvudvärk/migrän: www.chemistdirect.co.uk/kool-n-soothe-migraine-cooling-pads/prd-e2
    Jag får migrän väldigt sällan men de här hjälper superbra. Och kan rimligen inte påverka varken bebisar i magen eller bröstmjölk.

För kännedom finns Kool´n´Soothe nu på både på Apotek Hjärtat och på Apotea.se
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-02-22 13:56:07 följande:

Tack alla för lyckönskningar! Idag 11+2 så fick vi se vår lill* plutt och ett litet hjärta som slog för fulla muggar. Liten hade gosat in sig och sov godis när hon började med ultraljudet och verkade inte särskillt imponerad av att bli buffad och knuffad på Den var precis 4,5cm som den måste vara för kub och de 3 kromosomtesterna de gör fick vi svaret 1 på 20 000 på alla 3 av dem!!!! Vi är så lyckliga så det är inte sant! Jag har en liten plutt i magen Och den mår bra!!! Åh vilken kärlek man kan känna för denna lilla varelse! Snälla låt tiden gå hyfsat fort nu så att vi äntligen kan få hålla om vårt levande lilla hjärta!

Härligt att höra att ni fick bra resultat och att allt så g bra ut! å vilken härlig upplevelse att få se lilla plutten! :) <3
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-02-23 08:18:56 följande:

Härligt att höra att ni fick bra resultat och att allt så g bra ut! å vilken härlig upplevelse att få se lilla plutten! :) <3

Hon sa att om den inte var tillräckligt stor så hade vi fått komma tillbaks i nästa vecka. Det var nästan så att man hoppades lite på det så att man fått se vår lilla älskling igen! Fast nä jag är överlycklig att allt var bra redan igår för nu behöver vi inte oroa oss över just det i alla fall. Nu är det att längta till Rul den 20/4! Måtte 8 veckor gå rätt så snabbt!
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-02-23 08:47:03 följande:
    Hon sa att om den inte var tillräckligt stor så hade vi fått komma tillbaks i nästa vecka. Det var nästan så att man hoppades lite på det så att man fått se vår lilla älskling igen! Fast nä jag är överlycklig att allt var bra redan igår för nu behöver vi inte oroa oss över just det i alla fall. Nu är det att längta till Rul den 20/4! Måtte 8 veckor gå rätt så snabbt!
    förstår det :) ja, tyvärr är det ju så att när man längtar så går ju tiden så långsamt...

Jag känner ju inget i kroppen ännu förutom lite mer trött o ömma bröst. längtar till mitt första UL på måndag och hoppas få se en liten ärta med pickande hjärta. känner mig väldigt nojjig just nu att det inte utvecklar sig som det ska eftersom jag inte känner något i kroppen? :/
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus