• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    MillaQ2 skrev 2016-02-09 16:28:56 följande:

Hej alla, har inte varit inne här på länge, vad mycket som händer, spännande! Måste berätta att det hänt något så märkligt. Efter flera års försök på olika sätt som till slut genom ÄD blev vår underbara son som nu är drygt 6 månader, hände det.. Vi har knappt haft tillfälle och ork till något mys, några enstaka gånger bara. Har inte haft några planer på fler barn, bara så lyckliga över vår lilla sötnos. Fyller 45 i år. Började må illa för några dagar sedan och har nu fått konstaterat att det är en liten därinne med pickande hjärta. Hur galet? Ville bara berätta för det kanske kan vara hoppingivande att höra :) (har i och för sig bara gått två tredjedelar av den riskabla tiden men ändå) Funderar förstås en del på risker pga min ålder och att jag gjorde snitt för bara ett drygt halvår sedan. Och så ska man ju orka. Men samtidigt tänker man att varför blev det till om det inte är meningen? Livet är underligt... Många kramar till er!

Grattis! Visst har livet sina små vägar. Jag har oxå försökt med ivf och med äd och blivit gravid på båda, men tyvärr inget barn! Nu har vi oxå blivit gravida den naturliga vägen och jag är i v10 9+3 idag. Som du skriver så kan många saker gå fel än! I know! En döfödd i v24 och ett mf. Men 3dje gången gillt måste det väl ändå vara? Jag är "bara" 38 så jag har väl kanske ett ägg kvar då som är ok! Vilken vecka är du i?
  • Missne

Hej alla, har inte varit inne här på länge, vad mycket som händer, spännande! Måste berätta att det hänt något så märkligt. Efter flera års försök på olika sätt som till slut genom ÄD blev vår underbara son som nu är drygt 6 månader, hände det.. Vi har knappt haft tillfälle och ork till något mys, några enstaka gånger bara. Har inte haft några planer på fler barn, bara så lyckliga över vår lilla sötnos. Fyller 45 i år. Började må illa för några dagar sedan och har nu fått konstaterat att det är en liten därinne med pickande hjärta. Hur galet? Ville bara berätta för det kanske kan vara hoppingivande att höra :) (har i och för sig bara gått två tredjedelar av den riskabla tiden men ändå) Funderar förstås en del på risker pga min ålder och att jag gjorde snitt för bara ett drygt halvår sedan. Och så ska man ju orka. Men samtidigt tänker man att varför blev det till om det inte är meningen? Livet är underligt... Många kramar till er!

Åh grattis, vad häftigt

• MillaQ2

Tack! :) Ja vi får se hur det går men en sak är säker, jag har aldrig mått så illa förut när jag varit gravid :S Enligt undersökningen idag är det vecka 8.

• Frk Röd

Jz79, skönt att viktkurvan pekar uppåt igen och att det är bättre med din pojkes magsmärtor. Tack, det går bra för oss. Min lilla flicka äter och går upp i vikt som hon ska. Matar enligt rekommendation från BB och BVC var tredje timme dygnet runt. På natten matar jag henne många gånger sovandes och får påminna henne om att suga. På eftermiddagar och kvällar kan hon ha riktiga skrikattacker om hon inte får bli buren och får vara nära. Helst skulle hon vilja ligga på mitt bröst jämt. Har köpt en bärsjal men den funkar väl sådär. Tycker den är lite stor trots att jag köpt stl S och jag tycker inte hon sitter så bra i den.

• Frk Röd

Stort grattis!
  • Snart lycklig

Så fantastiskt, stort grattis Milla! Det är sådana överraskningar man drömt om i många år. Vad härligt! Det finns nu ett nytt blodprov, lika säkert som moderkakas- fostervattensprov. Dock tror jag att det fortf kostar ca 10.000,-. BB Stockholm i gamla stan använder det. Funkar ej vid ÄD. Värt att kolla upp.

• TyckOmMig

MillaQ2-Åhh stort grattis till graviditeten-hoppas illamåendet lägger sig så småningom.

• Redan47

Frk röd gå med i gruppen bärsjal på fb. Finns även lokala grupper , där träffar anordnas . Jätte bra stöd för att knyta! Jag använder youtube massor! Tandem bär mina. Ska lär mig knyta upp ena på ryggen nu....

• Redan47

Millaq2-det är ju helt fantastiskt! Klart det är jobbigt med två så nära , men herregud...kör på klart du fixar det. Motiverad av lyckan är allt möjligt! Grattis kramar!!! Ta nu extra utrogest ! Behöver du?

• JZ79
    Frk Röd, jag vill också tipsa om fb gruppen "bärsjalar" (och andra ergonomiska bärdon. Finns massor med bra info där och tips på lokala grupper där du kan få hjälp eller testa sjalar/selar. Hade inte överlevt utan sjalen. Pyret vill också vara nära, konstant på em/kvällar, sjalen är fantastisk. Har du köpt en sån som du inte behöver knyta? eftersom du säger den är för stor? Köp en sjal du knyter annars, finns fina och bra begagnade i bärsjalsgruppens köp och sälj sida. Fyndade själv en sele där häromdagen som jag tänkte använda sen när trikåsjalen blir för svajig. Skönt att din flicka går upp som hon ska. Pyret har mest ätit var tredje timme sen han fick bestämma själv, men nu är det varannan.. utom på natten då han får sova max 4 timmar. Han sover nämligen uselt och när han väl somnar efter kolikskrik så får han sova lite, annars blir det inte nått ätit ändå.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus