• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frk Röd
    JZ79 skrev 2016-02-09 22:20:32 följande:

Frk Röd, jag vill också tipsa om fb gruppen "bärsjalar" (och andra ergonomiska bärdon. Finns massor med bra info där och tips på lokala grupper där du kan få hjälp eller testa sjalar/selar. Hade inte överlevt utan sjalen. Pyret vill också vara nära, konstant på em/kvällar, sjalen är fantastisk. Har du köpt en sån som du inte behöver knyta? eftersom du säger den är för stor? Köp en sjal du knyter annars, finns fina och bra begagnade i bärsjalsgruppens köp och sälj sida. Fyndade själv en sele där häromdagen som jag tänkte använda sen när trikåsjalen blir för svajig. Skönt att din flicka går upp som hon ska. Pyret har mest ätit var tredje timme sen han fick bestämma själv, men nu är det varannan.. utom på natten då han får sova max 4 timmar. Han sover nämligen uselt och när han väl somnar efter kolikskrik så får han sova lite, annars blir det inte nått ätit ändå.

Tack JZ79 och Redan47 om tips på fb-grupp för bärsjalar. Tänk att det finns grupper för allt:) Ja, jag har köpt en som redan är knuten men som man kan bära barnet i på alla möjliga sätt. Har dock bara provat att bära henne fram mot bröstet. Tycker det är svårt att få henne på plats ordentligt i tyget, och när jag nån gång väl lyckats bra så åker hon åt alla håll när hon somnat och är helt avslappnad och då får jag ändå hålla en hand som stöd på henne så hon inte får en allt för obekväm ställning (enligt mig) i sjalen. Ska titta på alternativa ställningar att ha henne i i sjalen så kanske hon sitter bättre.
  • Frazze

Jag har Utrogest i överflöd så om någon vill köpa så har jag 4 paket. (Tror jag) det är 100mg som jag har!

• trex2013

jag har 200mg i överflöd också. köpte på mig massor förra sommaren och använder nu bara prontogest. så behöver någon så inboxa :)

• MillaQ2

Tack! Jag ska höra vad min läkare säger. Har lutinus kvar, det är väl också progesteron?

• Frazze
    MillaQ2 skrev 2016-02-10 19:50:53 följande:

Tack! Jag ska höra vad min läkare säger. Har lutinus kvar, det är väl också progesteron?

Ja det är progesteron. Om du är nöjd med det så fortsätt med Lutinus! Behöver du mer sånt så har jag massor med sånt oxå Rustad för många barn Hahhahahahaha
  • Frazze
    MillaQ2 skrev 2016-02-10 19:50:53 följande:

Ja det är progesteron. Om du är nöjd med det så fortsätt med Lutinus! Behöver du mer sånt så har jag massor med sånt oxå Rustad för många barn Hahhahahahaha
  • Redan47

Frl röd : byt sjal. Trikå sjal som första sjal, enkelt o bekvämt. Finns nytt o beg.
    Jag har en natur färgad minimundus till salu.
    Mina vuxit ur den. 150kr plus porto. Finns oxå på knyt-an.se

• Redan47

Milla chansa inte, fortsätt med lutninus el vad du har till kub iallafall!
    Progrstoton brist är vanligt i SK högre ålder. Våra hormoner dalar ju!

• trex2013

Ja, jag har som smyg läst i tråden länge.Till min lycka så hade jag positivt test tisdag med HCG 522. På måndag väntar ny koll och förhoppningsvis visas en bra ökning. Så jag hoppas jag kommer kumnna vara med i denna tråd nu framöver och tills jag håller en liten! det är ju lååång väg kvar att gå! MEN ett steg framåt för mig. första plusset nånsin under de 4 år som jag kämpat!

Tack Redan! <3

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus