JZ79 skrev 2016-02-09 22:20:32 följande:
Frk Röd, jag vill också tipsa om fb gruppen "bärsjalar" (och andra ergonomiska bärdon. Finns massor med bra info där och tips på lokala grupper där du kan få hjälp eller testa sjalar/selar. Hade inte överlevt utan sjalen. Pyret vill också vara nära, konstant på em/kvällar, sjalen är fantastisk. Har du köpt en sån som du inte behöver knyta? eftersom du säger den är för stor? Köp en sjal du knyter annars, finns fina och bra begagnade i bärsjalsgruppens köp och sälj sida. Fyndade själv en sele där häromdagen som jag tänkte använda sen när trikåsjalen blir för svajig. Skönt att din flicka går upp som hon ska. Pyret har mest ätit var tredje timme sen han fick bestämma själv, men nu är det varannan.. utom på natten då han får sova max 4 timmar. Han sover nämligen uselt och när han väl somnar efter kolikskrik så får han sova lite, annars blir det inte nått ätit ändå.
Tack JZ79 och Redan47 om tips på fb-grupp för bärsjalar. Tänk att det finns grupper för allt:) Ja, jag har köpt en som redan är knuten men som man kan bära barnet i på alla möjliga sätt. Har dock bara provat att bära henne fram mot bröstet. Tycker det är svårt att få henne på plats ordentligt i tyget, och när jag nån gång väl lyckats bra så åker hon åt alla håll när hon somnat och är helt avslappnad och då får jag ändå hålla en hand som stöd på henne så hon inte får en allt för obekväm ställning (enligt mig) i sjalen. Ska titta på alternativa ställningar att ha henne i i sjalen så kanske hon sitter bättre.