• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • JZ79

Weeme, nej vi går på Walkesborgsbadet i den andra staden Pyret älskar verkligen att bada! Ni går också? Va tycker lillan?

Jagbarajag, säg bara att det är ivf om ni berättar för vissa som ni vet inte inte förstår ed? Tänker så att svörmor inte säger nått dumt till barnet sen.,. Hur långt gången är du nu?

Tyckommig, så imponerad av allt du hinner med Hund mitt i allt? Håller tummarna att du får en fin graviditet utan krångel.

Redan, ja tiden går så fort..

Till er andra..kram!!!! Ingen nämnd, ingen glömd.

Ego, Pyret har 4 veckor efter provokation med mjölk reagerat med blod i avföringen Inte alls samma symtom nu som tidigare. I samma veva bestämde jag mig för att sluta amma då jag själv inte mår bra i lederna så jag behöver ta medicin. Just nu får han ersättning Althera, men dietisten skulle skriva ut Nutranigen 2 nu istället..Så fort vi tog bort mjölk blev det bättre. Remiss skickad till allergiläkare på barnmott och vi ska gå mjölkskola. Järndropparna funkar ok just nu, fortfarande 2 droppar / dag..ska snart testa 3. Första förkylningen har kommit också, stackars liten som han snorar och har sig. Hoppas han blir frisk snart. Kram på er!

• Frazze

Härligt att höra att alla är på g lite här och var. Otäckt det där med blod i avföringen JZ79! Hoppas att de kan komma på vad det är för fel! Man vill ju inte att liten ska lida

Åh vad härligt TyckOmMig! Hoppas att denna graviditet håller i sig nu så att du har en liten till om vad? 7 månader ungefär va?

Hur går det för dig Jag är bara jag? Hur långt har du gått nu? Dags för kub snart?

Här går allt bara bra! Busen/korven kör på dom attans vissa dagar och jag bara njuter och ler! Min ena lärare han frågar direkt om det sparkar när jag sitter där med ett fånigt leende på ansiktet. Kan inte fatta att det bara är 109 dagar till den dagen jag är beräknad! Sen om det blir längre el kortare vet man ju aldrig. Åh så jag längtar efter vår lilla korv!

Ha det så bra alla i den underbara värmen. Här är det byxor och stödstrumpor som gäller! I feel sooooooo sexy! Hahahahah!

• Frazze

Åh jag är bara jag! Upptäckte att jag missat inlägget du skrev om din svärmor! Vad är detta för människa? Om hon inte kan acceptera hur ert barn kommit till, så behöver hon ju heller inte träffa det! Detta barn kanske inte har era gener, men det kommer att ha ditt blod!

Åh blir så förbaskat arg på såna inskränkta människor! GAH!

Jag har tre sysslingar som är adopterade i från Sri Lanka och inte tänker jag på det när vi umgås! De är min släkt och de har växt upp här. Min kusins mor däremot var fräck och sa att det är ju inte riktiga släktingar! Men hon är inte helt frisk den kärringen heller.

Skit i svärmor och bara njut av ER lilla bebis om allt nu går vägen vilket vi alla här hoppas på! Kram

• Jag är bara jag

Bebben lever!!  Solig  Så inställd på missfall igen att jag blev mer chockad över det positiva beskedet än jag varit om den dött. Mår pest och är ju specialfall av flera skäl så idag ska jag till specialmödravårdsläkaren för att planera mediciner resten av graviditeten.

• TyckOmMig
    Jag är bara jag skrev 2016-05-25 12:15:37 följande:

Bebben lever!!  Solig  Så inställd på missfall igen att jag blev mer chockad över det positiva beskedet än jag varit om den dött. Mår pest och är ju specialfall av flera skäl så idag ska jag till specialmödravårdsläkaren för att planera mediciner resten av graviditeten.

Härlig uppdatering från dig vilken vecka är du i nu?
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-05-25 12:15:37 följande:

Bebben lever!!    Så inställd på missfall igen att jag blev mer chockad över det positiva beskedet än jag varit om den dött. Mår pest och är ju specialfall av flera skäl så idag ska jag till specialmödravårdsläkaren för att planera mediciner resten av graviditeten.

Åh vilka fantastiska nyheter!!!!!!! Åh vad jag hoppas att allt går hela vägen nu. Kom ihåg att så länge du mår dåligt så är allt bara bra i magen. Jag mår i o f bra nu och här lever det runt hej vilt i magen, men jag är så trött istället. 10:e Juni så slutar jag skolan, sen ska jag bara vara ledig och njuta. Vilken vecka är du i? Är det v 12 eller eftersom att du vart inne och kollat? Kram
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2016-05-25 12:44:31 följande:
    Härlig uppdatering från dig vilken vecka är du i nu?
    V.12+4. UL idag blev 12+5 och h*n syntes så bra. Glad 
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-05-25 14:21:28 följande:
    Åh vilka fantastiska nyheter!!!!!!! Åh vad jag hoppas att allt går hela vägen nu. Kom ihåg att så länge du mår dåligt så är allt bara bra i magen. Jag mår i o f bra nu och här lever det runt hej vilt i magen, men jag är så trött istället. 10:e Juni så slutar jag skolan, sen ska jag bara vara ledig och njuta. Vilken vecka är du i? Är det v 12 eller eftersom att du vart inne och kollat? Kram
    Jodå,nog mår jag dåligt nog. Däckad varje kväll. Migrän som jag inte ens fick medicin mot fast det finns på recept utan hänvisades till de asdyra receptfria med 2 i varje paket! Ska jaga på läkaren imorron få se. Lergigan fick jag i alla fall. Nästa besök om 4 veckor,de vill kolla mig ofta.

Njut av ledigheten du!  {#emotions_dlg.flower} Kram!
  • Frazze

Första mätningen på mvc idag gick bra! Låg en aning över mittsträcket i tillväxt, så det blir spännande att se nästa gång om det växer ordentligt. Socker 5.4 eftet frukost, blodtryck 100/60 och blodvärde på 118. Allt bra än så länge Föra in lite mer järn i dieten bara sen så är det fixat. Lite mer än 3 månader kvar tills korven äntligen får komma till oss

• pink lily
    Frazze skrev 2016-05-27 10:46:08 följande:

Första mätningen på mvc idag gick bra! Låg en aning över mittsträcket i tillväxt, så det blir spännande att se nästa gång om det växer ordentligt. Socker 5.4 eftet frukost, blodtryck 100/60 och blodvärde på 118. Allt bra än så länge Föra in lite mer järn i dieten bara sen så är det fixat. Lite mer än 3 månader kvar tills korven äntligen får komma till oss

Grattis till bra värden!

Tycker själv att jag legat bra i värden, men tangerar referensvärdena på socker och blodtryck nu när i v 32. Fått göra om glykosbeladtningen, vet inte om man måste göra det fler ggr när man legat på gränsen en gång. Verkade på läkaren som man ligger i riskzonen även om blskrvärdet gått ner igen. Någon som fått göra om det flera ggr pga förhöjt värde någon gång?

Bra tips om blodtrycket är lite högt är att mäta hemma, brukar vara lägre då! Det sk vita rocken syndromet, och visst är det stressande med alla kontroller som man spänner sig inför. Hittills gjort 12 UL, om räknar med ett par flödeskontroller. Har tyvärr inte kunnat börja trappa ner på några mediciner och börjar känna mig ganska sliten faktiskt. Inte minst sedan foglossning och ischiasnerven börjat ställa till det.

Har bestämt mig för kejsarsnitt och bokat datum för det, och haft möte med narkosläkare.

Det som mest upptar min tid nu är att fundera över hur vi ska få ut Pyret... Bedövningssätt är inte bestämt än pga av mina problem med ischiasnerven och gamla diskbråck och artros. Livrädd för att få mer problem sedan efter en spinalbedövn. Läkaren kan ju inte ge ngr garantier. Alt är då narkos, men då missar jag "förlossningen". Hur ska man kunna välja?
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus