Frazze skrev 2016-05-27 10:46:08 följande:
Första mätningen på mvc idag gick bra! Låg en aning över mittsträcket i tillväxt, så det blir spännande att se nästa gång om det växer ordentligt. Socker 5.4 eftet frukost, blodtryck 100/60 och blodvärde på 118. Allt bra än så länge Föra in lite mer järn i dieten bara sen så är det fixat. Lite mer än 3 månader kvar tills korven äntligen får komma till oss
Grattis till bra värden!
Tycker själv att jag legat bra i värden, men tangerar referensvärdena på socker och blodtryck nu när i v 32. Fått göra om glykosbeladtningen, vet inte om man måste göra det fler ggr när man legat på gränsen en gång. Verkade på läkaren som man ligger i riskzonen även om blskrvärdet gått ner igen. Någon som fått göra om det flera ggr pga förhöjt värde någon gång?
Bra tips om blodtrycket är lite högt är att mäta hemma, brukar vara lägre då! Det sk vita rocken syndromet, och visst är det stressande med alla kontroller som man spänner sig inför. Hittills gjort 12 UL, om räknar med ett par flödeskontroller. Har tyvärr inte kunnat börja trappa ner på några mediciner och börjar känna mig ganska sliten faktiskt. Inte minst sedan foglossning och ischiasnerven börjat ställa till det.
Har bestämt mig för kejsarsnitt och bokat datum för det, och haft möte med narkosläkare.
Det som mest upptar min tid nu är att fundera över hur vi ska få ut Pyret... Bedövningssätt är inte bestämt än pga av mina problem med ischiasnerven och gamla diskbråck och artros. Livrädd för att få mer problem sedan efter en spinalbedövn. Läkaren kan ju inte ge ngr garantier. Alt är då narkos, men då missar jag "förlossningen". Hur ska man kunna välja?