• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    xxx4 skrev 2016-05-03 20:28:30 följande:

Ledsen för blödning. Hoppas den är ofarlig som många blödningar faktiskt är. Håller tummar att ni får bra besked om 14 dagar. Jag hade också jobbiga blödningar i början. Så påfrestande!

Frazze känner så igen känslan av oro då man inte känner av babie. Vår babie är också den lugna sorten.

Jag är bara jag så jobbigt med så lång tid med flera missfall. Bra att ni nu ändrat medicinering. Vi gjorde också flera förändringar med bl.a. Medicinering nu då det äntligen fäste.

Ja man blir skräckslagen! Efter att ha förlorat en i v 24 innan, så vågar man knappt sova. Men busen har sparkat en hel del idag, så jag är nöjd. Imorgon så är det dags för 3D ul ?
  • xxx4

Bra med sparkande o stort lycka till idag!

Frazze skrev 2016-05-03 21:19:17 följande:

Ja man blir skräckslagen! Efter att ha förlorat en i v 24 innan, så vågar man knappt sova. Men busen har sparkat en hel del idag, så jag är nöjd. Imorgon så är det dags för 3D ul ?

• xxx4

Ja visst är det svårt när man får olika besked. Själv hade jag fragmin till v 13 o ny trombyl mm. Lycka till m Hcg idag!

TyckOmMig skrev 2016-05-03 21:08:03 följande:

xxx4 & Frazze-tack för er omtanke just nu har jag bara att vänta in provsvaren imorgon då nytt HCG ska tas tidigt på morgonen blöder inte jättemkt men tillräckligt för att inte kunna slappna av mest konstigt är också hur olika fertilitets läkare rekommenderar och tycker om kring stödmedicinerna Fragmin var väldigt diskuterande kring igår av den inhyrda läkaren jag träffade igår han var helt chockad över att jag klarat av de två andra tvilling graviditeterna utan Fragmin han menade på att vara så pass "gammal" och propprisken var enorm he-he det anser inte Riga i mitt fall vem ska man lita på???Sen brukar inte läkare inom landstinget vara speciellt villiga att skriva ut recept när man går utomlands men hade nog lite tur och stod på mig han förespråkade ju Prednisolon även han vilket inte direkt Riga gör i första hand.

• JZ79

Jag är bara jag, grattis till fin hcg stegring!!! Detta kommer gå så bra <3

Tyckommig, håller tummarna!! Kram

Ego, här rullar det på Vi går på öppna förskolan varje vecka och även börjat på babysim, vi älskar det båda två!! Vi har även ökat till 2 järndroppar/dag och det verkar funka. Idag ska vi åka lite längre med buss. Lite nervös. Bara kört bil när vi ska åka längre bort än centrum. Lite rädd att han ska skrika i 2 timmar Jaja, han är mätt och somnar förhoppningvis..håll tummarna!! Vore skönt om jag känner/vågar åka till min bästa vän som bor ca 2 timmar bort med buss (byten å grejjer..med bil bara 1 timme). Här hjälper sällan chaufförer till med vagn upp i bussen. Hoppas på nån snäll passagerare eller att chauffören gör ett undantag...

• Frazze

Allt såg riktigt bra ut på ultraljudet idag. Läjaren kollade konstiga utväxter och det fanns inga! Han kollade så d3t fanns ingen vattenskalle, läppspalt, ryggmärgsbråck. Hjärtat såg jätte bra ut, inget konstigt i diafragman och fin bukvägg. Bra flöde i navelsträngen. Ja han hittade inga fel på vanliga ultraljudet. Srn fick vi se lite på 3D men det var inte mycket eftersom att vi inte ville se könet. Nu är dey ett tillväxtul i v 32 sen så får vi se.

• Jag är bara jag

Inskrivning 16:e. Prover på tisdag. Får se om den här gräsliga huvudvärken beror på järnbrist eller annat. Är det brist får jag injektioner istället p.g.a min kassa mage. Hon var jättetrevlig i telefon, t.o.m insatt i ED! Såg ju att jag nyss varit gravid också. Bäst av allt är att ingen nämner min ålder. Det kommer bli tillräckligt med kommentarer och lyfta ögonbryn ändå om det här går vägen, men det får man ta. Alla kan inte bo på Östermalm och smälta in utan nån måste sticka ut också. Tungan ute

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-05-04 14:46:00 följande:

Inskrivning 16:e. Prover på tisdag. Får se om den här gräsliga huvudvärken beror på järnbrist eller annat. Är det brist får jag injektioner istället p.g.a min kassa mage. Hon var jättetrevlig i telefon, t.o.m insatt i ED! Såg ju att jag nyss varit gravid också. Bäst av allt är att ingen nämner min ålder. Det kommer bli tillräckligt med kommentarer och lyfta ögonbryn ändå om det här går vägen, men det får man ta. Alla kan inte bo på Östermalm och smälta in utan nån måste sticka ut också.

Ja men låt folk titta få! Man blir så less på folk som måste vara så normala. Om man inte träffar den rätte förrän man är 44 då? Ska man inte få skaffa barn för att, nä du är för gammal nu! Skit i vad folk tycker och tänker! Du kommer att må bra och vara lycklig för du har gjort precis som du ville och inte anpassat sig efter vad andra tycker. Det är DIN lycka som står först! Jag ska hålla tummarna stenhårt för att allt går vägen denna gången. Stor kram på dig! Oh Heja heja för kämparglöd!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-05-04 15:20:42 följande:
    Ja men låt folk titta få! Man blir så less på folk som måste vara så normala. Om man inte träffar den rätte förrän man är 44 då? Ska man inte få skaffa barn för att, nä du är för gammal nu! Skit i vad folk tycker och tänker! Du kommer att må bra och vara lycklig för du har gjort precis som du ville och inte anpassat sig efter vad andra tycker. Det är DIN lycka som står först! Jag ska hålla tummarna stenhårt för att allt går vägen denna gången. Stor kram på dig! Oh Heja heja för kämparglöd!
    Vi kommer ju bli jordens lyckligaste när vi får barn, men ibland oroar det mig vad folk ska tycka. Man får ju helt enkelt inte barn i den här åldern här!  Flera klasskompisar har barnbarn och vissa bekanta vet vi är emot 40+are som får barn. Men vi får förklara och de som inte fattar fattar inte.

Tack för tummen! Kram!
  • TyckOmMig

Jag är bara jag-här har du en till som verkligen hejar på dig och hoppas det nu verkligen går hela vägen.
    Det gäller att ha skin på näsan och kunna skita i vad andra pratar tycker-du fixar det men förstår hur du menar känner.Kram från mig.

• Frazze

[quote=76595819][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2016-05-04 16:13:53 följande:[/quote-nick]Vi kommer ju bli jordens lyckligaste när vi får barn, men ibland oroar det mig vad folk ska tycka. Man får ju helt enkelt inte barn i den här åldern här!  Flera klasskompisar har barnbarn och vissa bekanta vet vi är emot 40+are som får barn. Men vi får förklara och de som inte fattar fattar inte.

Tack för tummen! Kram![/quote

Om de inte förstår, så kanske de inte är så bra vänner ändå. Är det bättre att vara en oansvarig tonåring och få barn då? Tänk så älskat ert lilla knyte kommer att vara från +på stickan, till ert sista andetag. Hur många barn är så bortskämda med kärlek idag? Jag tror att vi som fått vänta så länge på barn kommer att bli de bästa föräldrarna. Kom ihåg att vi finns här för dig om det skulle bli tungt. Och om nu allt går vägen som vi hoppas så innerligt, så kommer ni ju ha en extra anledning att leva för. Lycka till! Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus