• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Micro

Ananas: Flera kan nog komma m tips i tråden Vi som planerar äggdonation 2016. Flera där som varit i Aten. Själv varit i Riga o är Norrlänning:)

• Redan47

Ananas: spännande, du ska se du snart är pluss här i tråden!
    Det finns en tråd spec för Aten! Jag vet inte hur att länka. Fertilitetscentrum i Sthlm på Lidingö, tror jag. Där kan du få hjälp med Intralipid dropp tex. Övrigt ring och fråga vad. Men snart lycklig har du några tips?

• weeme
    niki74 skrev 2016-04-23 15:11:00 följande:

Hej alla!

Har de flesta av er som gjort äggdonation fött tidigare än beräknat? Finns det någon av er som gått tiden ut?

Fick snittas tidigare för moderkakan låg för så jag vet inte hur det hade gått annars...
  • weeme

Sitter och läser i kapp lite, nu pumpar jag inte på nätterna längre så inte så mycket nattsurfande i vanliga fall. Nu har treåringen världens feber dag efter dag och i natt gick den inte ner ens efter Ipren så nu vågar jag inte sova.

GRATTIS Tyckommig, det var rackarns att det redan gått så långt! Spännande.

• weeme

Jag är bara jag, skönt att se att det går bra för dig och att du växer om magen så det knakar, hehe.

Fortsätter att vara lite avis på er gravida, samtidigt som jag inte är det minsta avundsjuk på all oron det medför! Undrar om jag skulle klara en graviditet till mentalt, känns som om allt kan gå fel och man haft tur att det gick de två första gångerna. Embryona väntar i frysen men här hemma är vi inte överens om mängden barn och jag pushar inte på. Det kanske är att utmana ödet med en till. Men tre hade varit så fint...

• TyckOmMig

weeme-tack för grattis till mitt plus-sitter just nu lite nervöst och inväntar att mobilen ska ringa upp angående HCG blodprovet jag tog igår och visst är det så att nästa oro tar vid och sen nästa och nästa.

• Ananax

Tack för tips om trådar och om fertilitetsplus! Lycka till med magar och bebisar! På återseende

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus