• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Frazze-skönt med ännu ett bra fint UL!

Här väntar jag på mitt HCG drygt bara lite blödningar än men inte ont.

• Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2016-05-04 16:39:36 följande:
    Jag är bara jag-här har du en till som verkligen hejar på dig och hoppas det nu verkligen går hela vägen. Det gäller att ha skin på näsan och kunna skita i vad andra pratar tycker-du fixar det men förstår hur du menar känner.Kram från mig.
    Tack! Jodå,nog kan vi ta det men i mina värsta stunder har jag t.o.m tänkt att jag kanske blir anmäld till soc. för att jag är så gammal eller till polisen för att jag stulit ett barn! För vissa tror ju att vi barnlösa är så desperata att vi t.o.m kan stjäla barn... Sen det här med ED;vem kommer fatta det? Inte svärmor och fattar hon kommer hon inte tycka barnbarnet är äkta-hon godkänner inte adopterade heller nämligen. Nåja,vi är inte där än. Kram!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-05-04 16:52:44 följande:
    [quote=76595819][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2016-05-04 16:13:53 följande:[/quote-nick]Vi kommer ju bli jordens lyckligaste när vi får barn, men ibland oroar det mig vad folk ska tycka. Man får ju helt enkelt inte barn i den här åldern här!  Flera klasskompisar har barnbarn och vissa bekanta vet vi är emot 40+are som får barn. Men vi får förklara och de som inte fattar fattar inte.

Tack för tummen! Kram![/quote

Om de inte förstår, så kanske de inte är så bra vänner ändå. Är det bättre att vara en oansvarig tonåring och få barn då? Tänk så älskat ert lilla knyte kommer att vara från +på stickan, till ert sista andetag. Hur många barn är så bortskämda med kärlek idag? Jag tror att vi som fått vänta så länge på barn kommer att bli de bästa föräldrarna. Kom ihåg att vi finns här för dig om det skulle bli tungt. Och om nu allt går vägen som vi hoppas så innerligt, så kommer ni ju ha en extra anledning att leva för. Lycka till! Kram
    Våra närmaste vänner är ingen fara, men jag tänker på folk i allmänhet jag. Tur jag en bra dag kan passera som åtminstone 45! Tur ni finns som "vandrat före". Kram!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-05-04 19:30:27 följande:

Våra närmaste vänner är ingen fara, men jag tänker på folk i allmänhet jag. Tur jag en bra dag kan passera som åtminstone 45! Tur ni finns som "vandrat före". Kram!

Jag har tur för många tror inte jag är äldre än 30 år fast jag är 38. Lite yngre än er kanske, men jag hade tänkt att kämpa så länge det krävs. Min man däremot är ju 47 så han hade väl kanske inte orkat med att kämpa i 10 år till. Du är säkert ung och vacker så du behöver inte oroa dig! Kram
  • TyckOmMig

Nu så svar på HCG dag 18 & 20 var på 2550/4890 så det blev godkänt.
    Nästa milstolpe blir då att lyckas ta sig till den 16/5 och få se bra resultat på VUL/UL.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-05-04 20:02:06 följande:

Nu så svar på HCG dag 18 & 20 var på 2550/4890 så det blev godkänt.

Nästa milstolpe blir då att lyckas ta sig till den 16/5 och få se bra resultat på VUL/UL.

Men det är ju fantastiska nyheter! Grattis! Nu fortsätter vi att hålla tummarna för att grynet el grynen stannar där inne.
  • Wonderstruck

Jagäbarajag: Man måste inte berätta hur barnet blivit till. Vi har valt att inte berätta för någon och det är aldrig någon som ifrågasatt om det är vårt genetiska barn eller inte. Jag skulle inte bry mig heller för det är ju mina barn oavsett hur de blev till. Kul att det gått så bra, glöm inte bort att njuta av att vara gravid även om det är svårt att koppla bort oron.

Gjorde KUB för några veckor sedan, det gick toppen. Nu är det dax för RUL om 3 veckor. Fattar inte vart tiden tar vägen, förra gången gick allt jättelångsamt och nu hinner jag knappt med.

Tyckommig: hoppas allt ser bra ut på nästa koll.

• Sunlight

Jag är bara jag. Man pratar mest om hur gammalt barnet är. Det är härligt. Det har jag upplevt i alla fall. Oroa dig inte.

Mamma
  • Snart lycklig

Jag är bara jag, det är absolut ingen som säger något om min ålder någonsin, när jag kommer med mitt första barn, min nu 10-månaders guldklimp, och jag är på mina sista dagar som 49 år, snart 50. Aldrig heller under graviditeten fick jag några negativa kommentarer om ålder. Funderar dessutom på syskonförsök. Tokigt va!?

• Frazze

Ååååh jag blir knäpp! Bebis måtte ha lagt sig riktigt bekvämt i magen för jag känner bara nån enstaka liten lätt buff på morgonen och kanske nåt litet på kvällen. Det är rena mardrömmen för mig att inte känna mer! I am so gonna go bonkers befor this is over! 3 månader till i vånda! Får införskaffa en doppler så jag kan lyssna när jag vill

Hoppas allt är bra med er andra!? Vädret är underbart och jag får panik av att ens tänka tanken att behöva gå utanför dörren. Allergin är en riktig terror i år! Så nu har jag klagat färdigt!

TyckOmMig och Jag är bara jag! Hur går det för er med blödningarna?

Jag är bara jag! Vilken vecka är du i nu? Har dåligt minne Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus