• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Jag är bara jag... Jag liksom SL är oxå 49 med mina nu 6monaders. Inget sagt ett ljud om åldern. Tror att det bor mest inom oss att döma.

SL :ja kör på syskon! Försök iallafall Absolut, håller på dig.

jZ: det klart du ska försöka.det är väl bara och hoppa av och vända om det skulle bli något anfall. Kör hårt!

Alla andra nu: grattis och härligt med positiva resultat.

Ego: jag är trött. Ständiga följeslagaren. Nu har barnen blivit förkylda (jg oxå)utanpå deras allergi, de har svårt med andningen. Men de utvecklas så fort och jag hinner knappt med så fort som tiden går! Kärlek varje dag.

• TyckOmMig

Frazze-omtänksamt av dig att undra mina blödningar är sparsamma mest bruna flytningar blod märks mest innan ny tillförsel av progesteronet men tillräckligt för att oroa mig så här länge varade de inte vid de andra två graviditeterna så jag får härda ut till den 16/5 då mitt VUL blir!

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-05-07 23:02:51 följande:

Frazze-omtänksamt av dig att undra mina blödningar är sparsamma mest bruna flytningar blod märks mest innan ny tillförsel av progesteronet men tillräckligt för att oroa mig så här länge varade de inte vid de andra två graviditeterna så jag får härda ut till den 16/5 då mitt VUL blir!

Ja all denna väntan som tar knäcken på en! Jag fick blödningar av mitt progesteron istället! Till slut så slutade jag med det och då slutade blödningarna. Jag tog bara progesteronkrämen. Jag håller tummarna för att du har ett el två små hjärtan där inne den 16:e. Oh det är nästa måndag det när vi kommer hem från skottland, då vill jag läsa fantastiska nyheter! Kram
  • Jag är bara jag

Inte orkat gå in här. Mått PEST i 3 veckor och fick svar idag om järnbrist. Tänker inte ta piller utan offrar pengar  på sprutan istället. Inskrivning imorron.

Det här med ålder tycks ni inte förstå. Man får inte barn ens efter 35 här! Bara så gammal är helt extremt. Vi kommer sticka ut rejält milt sagt. Man får överlag inte barn vid 48 utan fusk. Vi kommer berätta för nästan alla eftersom vi inte kommer få ett barn som liknar oss ett dugg - vi har inte valt utseende ö.h.t på donatorerna. Alla kommer ju undra dessutom så jag tycker det är rätt att berätta, jag klarar inte av att förtiga sanningen. Den som sen säger nåt dumt åker ut ur bekantskapen. Punkt.

• Micro

Jag är bara jag: Bra, d låter som d är väl genomtänkt. Gör d som känns bäst för dig. Förstår att du inte vill förtiga sanningen.

• weeme
    JZ79 skrev 2016-05-04 10:08:56 följande:

Jag är bara jag, grattis till fin hcg stegring!!! Detta kommer gå så bra <3

Tyckommig, håller tummarna!! Kram

Ego, här rullar det på Vi går på öppna förskolan varje vecka och även börjat på babysim, vi älskar det båda två!! Vi har även ökat till 2 järndroppar/dag och det verkar funka. Idag ska vi åka lite längre med buss. Lite nervös. Bara kört bil när vi ska åka längre bort än centrum. Lite rädd att han ska skrika i 2 timmar Jaja, han är mätt och somnar förhoppningvis..håll tummarna!! Vore skönt om jag känner/vågar åka till min bästa vän som bor ca 2 timmar bort med buss (byten å grejjer..med bil bara 1 timme). Här hjälper sällan chaufförer till med vagn upp i bussen. Hoppas på nån snäll passagerare eller att chauffören gör ett undantag...

Du går inte på vattenpalatset möjligtvis?
  • weeme

Hoppas allt såg bra ut tyckommig!

Jag är bara jag, bra, bryr någon sig är de inget att ha ändå!

• TyckOmMig

weeme-jag har nu i efterhand gjort tre VUL/UL ett den 2/5 då blödning bruna flytningar började öka andra 12/5 och senaste den 16/5.
    Väldigt olika personal kompetens på gyn må jag säga otroligt trisst jobbigt har det varit.Det första har jag anmält en riktig idiot som redan förstod att han gjort fel då jag verkligen reagerade svarade tillbaka mitt i utsatt läge den andra överläkaren helt ok och det sista helt tokigt det med totalt fel informerad ej påläst talar om för mig redan vid mötet innan undersökning att inget embryo funnits/hjärtaktivitet blir helt ställd chockad.Hade blivit långt om jag utförligt beskrivit situationen men ska göra det senare då jag just i nuläge inte mår så bra.Bruna flytningarna fortsätter kliniken bedömer ändå att det kan vara så här jag tycker det är jobbigt skulle verkligen vilja ha ett UL till innan KUB får se om jag kan få detta via landstinget/MVC annars bokar jag privat.
    Är nu enligt kliniken i v 7+6 imorgon ska det beslutas om utfasning av progynonet.
    Har ju väntat tvillingar själv biologiska då man sett ena välutvecklade hinnsäckarna men bara embryo i storlek för tiden i ena blödde då hela 6 v efteråt så i ärlighetens namn vet jag inte så mkt tar en dag i taget försöker njuta av de barn jag ändå redan fått gåvan att bära/föda.

Saknar era inlägg alla har ni fullt upp med erat ovärderlig tråd men visst är det en jobbig orolig process man utsätter sig för.

Kram till er alla fina!

• Redan47

I ammande stund. Här har livet lugnat sig. Men, jag behöver en broms!!! Det går för fort. Tiden från 18/10 till idag känns betydligt fortare framskriden än vänta på kub. Minns det tydligt. Och alla minus på resan, de känns så avlägsna näst intill overkligt.
    Hur har ni det i väntans tider? Hurlångt gångna är ni???
    Tyckommig, du är ju så rutinerad nu så du vet hur det ska va. Det är väl frustrerande för dina vårdgivare tänker jag.

• TyckOmMig

Redan-rutinerad tja dina ord så ser inte jag det riktigt varje graviditet är unik och ny precis som de barn man föder ingen är den andre lik så man får nya erfarenheter blir aldrig fullärd och inom vården finns det riktigt dålig personal just nu speciellt i vår region i alla fall vad jag fått erfara och det drabbar oskyldiga skrämmande så får det inte vara.
    Men det krävs erfarenhet mod ork för att orka stå på sig.

Igår firade vi vår söta Ingrid som fyllde 6 år i ett underbart väder och idag skolas hon in på förskola i höst spännande för henne!
    Tvillingtjejerna & Tvillingpojkarna växer så det knakar snart pojkarnas 1 års dag den 15/6.
    Själv är jag i v 8+3 men fortfarande brunt avslag från andra embryot troligtvis.
    Mår sådär i graviditeten sista söndagen av grundkurs med vår hund till helgen sen står sommarlovet för dörren och jag ska njuta inte sitta och sondmata pumpa dubbelamma denna sommar ska bli underbart att avsluta med ett barn förhoppningsvis denna sista graviditet.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus