• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Lana, jag kan inte skriva mer än xxx4 gjort. Undertecknar bara. Förstår om det känns svårt att acceptera din mans beslut.

Jag ör bara: har inte fått någonsin helst kommentarer kring blodgrupper eller rh. Det konstaterades bara att inga åtgärder behövdes sättas in för rh, immunisering.

Tyck om mig: hur mår du i din singel grav ? Hur långt gången nu?

• TyckOmMig

Redan47-jag har gått in i v 22 och mår relativt bra förutom en brakförkylning nu sen en vecka tillbaka innan ens skolbarnen mina hunnit börja plugget!!!
    Tvillingpojkarna är nu 14 månader och går och tvillingtjejerna närmar sig 3 år i november busiga påhittiga & hur charmiga som helst!
    Hoppas det är bra med dig med och dina/era enäggstvilling flickor.

• Frazze

Nä nu minsann så lämnar jag en avhysningslapp till bebben i magen! Nu vill inte mamma och pappa vänta längre! Du har MAX 2 veckor på dig att flytta ut! Jag vill bädda spjälsängen och plocka fram allt och bara ligga och mysa och sniffa bebis nu! Inte oroa mig för att den inte rört sig ordentligt på natten etc. Kom UT och säg hej nu! Älskade efterlängtade lilla knyte <3

• Frazze

Ibland ska man ändå ha lite tur! Igår så bestämde vi oss för att åka ner till röda korset och hyra ett babyskydd. Vi tyckte att 400kr för 9 månader lät mycket bra, men om det var sunkigt så skulle vi köpa ett nytt.

Vi kom ner dit och damen som jobbade kände genast igen min man då de jobbat ihop och jon blev överförtjust i att vi var gravida. Vi frågade om det var där man kunde hyra babyskydd och hon sprang genast iväg för att hämta ett. Hon kom tillbaka och sa att, -Nu har ni tur för vi har precis fått in sprillans nya i veckan här.

Tack för den 400kr för 9 månader sprillans nytt babyskydd! Vi är väldigt nöjda.

• Jag är bara jag

Jag orkar inte vara gravid längre vare sig fysiskt eller psykiskt och varje sekund tro att barnet ska dö så nu tänker jag sluta låtsas som om vi ska få barn. Tänker plocka bort det vi har och inte skaffa nånting mer. Ett besök till hos b.m ,sen säger jag nog nej. Det ger ju ingenting! Ångrar mig t.o.m...

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-08-28 20:38:17 följande:

Jag orkar inte vara gravid längre vare sig fysiskt eller psykiskt och varje sekund tro att barnet ska dö så nu tänker jag sluta låtsas som om vi ska få barn. Tänker plocka bort det vi har och inte skaffa nånting mer. Ett besök till hos b.m ,sen säger jag nog nej. Det ger ju ingenting! Ångrar mig t.o.m...

NEJ! Du får inte Jag blev mamma igår till en liten prins och jag lovar dig att det är värt all smärta som man går igenom. Snälla du stå ut! Hang in there! Snart så kommer den lyckliga stunden! Snälla kämpa på!!!! Lova det!!!! Stor kram
  • Micro

Stort grattis Frazze, så underbart. Hoppas ni har d bea o njuter för fullt.

Jag är bara jag: Kämpa på, det kommer att vara värt d i slutändan när ni fått ert barn, känslan går inte att beskriva måste upplevas i d kommer ni få göra. Styrkekramar!

• TyckOmMig

Frazze-STORT GRATTIS till en liten son.
    Här gick det undan hoppas du uppdaterar snart igen men njut nu vännen!

• Snart lycklig

Stort grattis till er Prins Frazze! Så underbart att allt gått bra. Läst och följt, men inte kommenterat så mkt.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus