• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz
    Redan47 skrev 2016-11-30 02:31:31 följande:

Vi skrev in det i kontraktet...

Det var väl tre alternativ. Men nej ingen ersättning för det. Kontakta dem och fråga. Tror du inte att syskon försök blir aktuellt?

Tack för svar!

Mjae kanske ändrar oss efter lill* miraklet kommer, men som de känns nu räcker det med en bebis <3
  • Redan47
    dreamz skrev 2016-11-30 14:43:05 följande:
    Tack för svar!

Mjae kanske ändrar oss efter lill* miraklet kommer, men som de känns nu räcker det med en bebis <3
    Spara då eskimåerna ! Du kommer vilja ha syskon om något eller några år. Erfarenhet från många i vår situation.
  • xxx4

Vi skrev in i kontraktet att de skulle kasseras. Detta mirakel är ju vårt fjärde barn o både ålder o viljan att ha fler gjorde beslutet lätt. Tycker som Redan att du ska se med tiden. Vad du känner nu under en graviditet behöver inte vara så du känner senare när du fött ditt barn.

dreamz skrev 2016-11-30 08:43:05 följande:

Tack för svar!

• dreamz

Ja jag ska spara dem :). Tack för råd!

Måste fråga.. är det någon annan som får "träningsvärk "i rumpan efter alla sprutor? Nu de sista gör det så ont i mina skink muskler... längtar verkligen tills de e över med alla mediciner..

• xxx4

Hade som stora ömma hårdnader på rumpan jobbigt! Försökte variera plats för sprutan mycket. Skönt när man fick sluta med sprutorna i v 13 tror jag det var. Lycka till!

dreamz skrev 2016-12-01 06:58:28 följande:

Ja jag ska spara dem :). Tack för råd!

Måste fråga.. är det någon annan som får "träningsvärk "i rumpan efter alla sprutor? Nu de sista gör det så ont i mina skink muskler... längtar verkligen tills de e över med alla mediciner..

• Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2016-11-30 02:33:52 följande:
    Ja karpal blir bättre både av minskad svullnad och hormonfötändring, så håll ut. Rör på hela armen och handleden håll den rörlig.
    Ska till arbetsterapeuten på måndag får se vad hon gör. Lutar åt skena/stöd. Domnar mycket snabbt bort så lyfta/bära går ju inte. Kommer ju aldrig bli mycket av den varan, men lite mer än nu hoppas jag.
  • trex2013
    Jag är bara jag skrev 2016-11-28 15:46:48 följande:

Har fått en liten pojke! Hjärta  3790 gr. och 51 lång. Han äter och sover och bajar och gör inget väsen av sig. Ammas en halvtimme åt gången och sover uppåt 5 timmar. Räknade med en massa krångel med allt, men icke då. Att han sen är världens sötaste gör ju inget förstås!  Solig  Mörkt, långt hår och långa mörka ögonfransar. {#emotions_dlg.flower}  Verkar bli brunögd. Jag mår rätt bra fysiskt förutom karpaltunneln som måste kikas på. Gått ner 8 kg redan så det var mycket vätska.

Tack för ert stöd! {#emotions_dlg.flower}

stort Grattis! tänk nu är du i mål! härligt =) <3
  • Frazze

Hej på er! En fråga, är det någon av er som vid 12 veckors ul fått svar om att bebisen inte växt till sig ordentligt? Har en kompis som vart inne och de säger att det lever och så, men att det inte riktigt växt som det ska. Är sååå orolig nu

• TyckOmMig

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.
    Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!
    Det slutade väl tack gode Gud för det!

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-12-08 22:55:54 följande:

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.

Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!

Det slutade väl tack gode Gud för det!

Ååååååh GRATTIIIS! så skönt att allt har gått bra! Starkt gjort av dig att kämpa så länge och att du vågade stå emot läkarnas tjat. Nu är han här din lilla älskling! Stor kram på dig
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus