• Ännu en maktlös pappa

Ofrivillig pappa

halloj!

Idag blev de troligtvis bestämt, min så kallade flickvän beslöt sig för att behålla vårt oplanerade 10 veckors foster. Hon är 19 o jag 23. Jippi, älskar mitt liv. Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu. Känns väldigt kul med tanke på att jag hade tänkt plugga och fixa fast jobb först men de får väl komma när de kommer. Har alltid hatat pappor som lämnat sina ungar men efter det hör så förstår jag alla pappor till 100 % om dom gör de. Jag vill som sagt inte ha barn nu, men min flickvän vägrar o ändra sig så funderar på att lämna. Och ni som säger att jag borde ta mitt ansvar kan bara va tysta för att: vi BÅDA hade sex, ingen av oss vill är bli föräldrar, vi båda blir lika mycket föräldrar, med lika mycket ansvar och känslor för ens barn när barnet föds, mitt första barn. Min flickvän tänkte flytta hem till mamma och pappa i annan stad och ha barnet där, då jag sagt att vi borde vänta några år tills vi är redo så yrkar jag på abort. Att vänta tills vi har ett eget hem, utbildning, fast jobb o något äldre, borde väl vara att ta ansvar för sitt barn om något? Att vi bara vart tillsammans i 3 månader gör ju inte saken bättre. Har allid tyckt barn o särskilt första barnet ska vara en av dom lyckligaste stunderna i ens liv, att bli tvingad har istället gjort att det blivit den värsta. Tackar min sk flickvän och Sveriges lagbok för de. Sjukt hur lagen är uppbyggd, varför får bara ena föräldern välja om BÅDA ska bli förälder? Och varför ska den som inte vill bli förälder betala underhåll dessutom, som att ett tvingat faderskap inte var nog. Är så jävla less på den här skiten, om de ska vara så här så förstår jag alla oengagerade pappor där ute, är så jävla maktlös. Min såkallade flickvän tvingar mig på detta, hur kan man vara så kall? Tänk er själva att tvingas föda ett barn och ta hand om det fast man inte vill. Ett livslångt åtagande.

• Svar på tråden Ofrivillig pappa
  • Ännu en maktlös pappa

[quote=75171257][quote-nick]Anki0101 skrev 2015-04-16 23:06:17 följande:[/quote-nick]Håller med att det borde vara mer jämnställt.Som sagt ni är så unga,själv är jag äldre och har ännu inga barn eller arbete.Har endast haft en fast anställning som var på ett år ,men hoppas hitta något på deltid/heltid.Finns det inga anhöriga till din flickvän som du kan prata med hur du känner och tänker?För en kvinna kan det nog vara svårt att göra abort när ett foster börjar växa.Hoppas allt löser sig för dig och din flickvän.[/quote

För henne löser de sig iaf! Alla hennes anhöriga är så fega så vågar inte säga nått till henne. De förstår jag också, men hon ska bo hos mamma o pappa i sitt flickrum, i annan stad än mig, jobbsökande, lägsta mammapenning. Toppen den ungen får ju en bra start. Hon tänker bara på att hon vill bli mamma, men inte hur hon ska ta hand om de.

• Ännu en maktlös pappa
    2016 skrev 2015-04-16 23:01:51 följande:

En lag kanske kunde heta något med "Lagen om överenskommelse" t.ex där man vid en graviditet går till en myndighet och tillsammans skriver "ja" eller "nej" huruvida man vill behålla barnet eller inte. Är man inte överens sker en utredning och personen som har godast skäl "vinner" kampen. Då är det åtminstone lite mer tanke bakom än "kvinnan vinner - det är i hennes mage, punkt slut". Och nej, jag bryr mig inte vad folk kommer säga nu, låt oss agree to disagree bara.

Den var faktiskt inte helt dum. Att bo med en bebis i sitt flickrum, utan jobb, enbart gymn. Utbildning, säga "jag fixar en lägenhet tills barnet kommer", undvika frågor om hur hon ska klara ekonomin, plugga vidare, jobba med. Såna frågor som det är i det här fallet, skulle ses rent utsagt oansvarigt att låta ett barn leva sina första år hos. O juste utan Pappa... :(
  • SandraBean91

Förstår inte vad jag läser, menar du alvarligt att man ska tvinga kvinnor att göra abort? Hurdå? Skulle man trycka ner tabletten i halsen på henne? Eller operera henne mot sin vilja? Optimalt är såklart när man är två om ett sådant stort beslut men nu är det inte så och då får ni utgå från det...

Annars är det ju synd att inte barnet passar DIN syn på hur familjebildandet ska gå till. Passar det inte så lämna henne så att hon får en chans att hitta en pappa till sitt barn. Lycka till!

• Gurdes

www.flashback.org/t1382406

Hahahaha o herregud va de låter tvärtom när de tjejen som inte vill bli förälder! "Vill han inte vänta på dig så låt han dumpa dig" "man ska aldrig bli förälder om man inte vill" är så jävla skrattretande så de finns inte!

• viseversa

Du tycker alltså att det ska finnas en lag som gör abort på kvinnor MOT deras vilja för att mannen valde att HA SEX? Alltså göra ett övergrepp mot kvinnan i fråga? ANVÄND kondom ts om du inte vill bli pappa. Ta ansvar för ditt eget jävla skydd.

• mikipiki

Du kan ju inte vara på riktigt? Du menar alltså att det skulle funnits en tvångsabortlag som tvingar din tjej till abort för att du inte vill? Det hade ju inte varit ett dugg mer rättvist eftersom hon uppenbarligen vill ha barnet? Varför skulle din vilja räknas mer än hennes? Tyvärr är biologin orättvis, barnet finns i hennes kropp, hade det funnits i din hade valet varit upp till dig. Så ser livet ut.

• viseversa
    mikipiki skrev 2015-04-17 07:48:22 följande:

Du kan ju inte vara på riktigt? Du menar alltså att det skulle funnits en tvångsabortlag som tvingar din tjej till abort för att du inte vill? Det hade ju inte varit ett dugg mer rättvist eftersom hon uppenbarligen vill ha barnet? Varför skulle din vilja räknas mer än hennes? Tyvärr är biologin orättvis, barnet finns i hennes kropp, hade det funnits i din hade valet varit upp till dig. Så ser livet ut.

Exakt!!
  • Cuchulainn
    Ännu en maktlös pappa skrev 2015-04-16 23:05:09 följande:
    Hon har satt in en P-stav men de hände precis innan det! O för övrigt så älskar hon när jag kommer i henne, o brukar göra de för hennes skull, oskyddat såklart.
    Och du har mage att klaga och gnälla? Du tycker inte du borde tänkt på det innan? Du är ju den äldre av er två, kanske borde ha förstått riskerna? Idiot. 
Svar på tråden Ofrivillig pappa