• Ännu en maktlös pappa

Ofrivillig pappa

halloj!

Idag blev de troligtvis bestämt, min så kallade flickvän beslöt sig för att behålla vårt oplanerade 10 veckors foster. Hon är 19 o jag 23. Jippi, älskar mitt liv. Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu. Känns väldigt kul med tanke på att jag hade tänkt plugga och fixa fast jobb först men de får väl komma när de kommer. Har alltid hatat pappor som lämnat sina ungar men efter det hör så förstår jag alla pappor till 100 % om dom gör de. Jag vill som sagt inte ha barn nu, men min flickvän vägrar o ändra sig så funderar på att lämna. Och ni som säger att jag borde ta mitt ansvar kan bara va tysta för att: vi BÅDA hade sex, ingen av oss vill är bli föräldrar, vi båda blir lika mycket föräldrar, med lika mycket ansvar och känslor för ens barn när barnet föds, mitt första barn. Min flickvän tänkte flytta hem till mamma och pappa i annan stad och ha barnet där, då jag sagt att vi borde vänta några år tills vi är redo så yrkar jag på abort. Att vänta tills vi har ett eget hem, utbildning, fast jobb o något äldre, borde väl vara att ta ansvar för sitt barn om något? Att vi bara vart tillsammans i 3 månader gör ju inte saken bättre. Har allid tyckt barn o särskilt första barnet ska vara en av dom lyckligaste stunderna i ens liv, att bli tvingad har istället gjort att det blivit den värsta. Tackar min sk flickvän och Sveriges lagbok för de. Sjukt hur lagen är uppbyggd, varför får bara ena föräldern välja om BÅDA ska bli förälder? Och varför ska den som inte vill bli förälder betala underhåll dessutom, som att ett tvingat faderskap inte var nog. Är så jävla less på den här skiten, om de ska vara så här så förstår jag alla oengagerade pappor där ute, är så jävla maktlös. Min såkallade flickvän tvingar mig på detta, hur kan man vara så kall? Tänk er själva att tvingas föda ett barn och ta hand om det fast man inte vill. Ett livslångt åtagande.

• Svar på tråden Ofrivillig pappa
  • Mysigafantomen
    Ännu en ofrivillig pappa skrev 2015-04-17 10:35:37 följande:

Alltså klart de är tufft med abort, men själv hade jag aldrig tvekat o gjort de för den jag älskar. Hur mycket "känslor" man än har fått. Känner mig så jävla sviken därför. En abort är jobbig ett tag absolut, men då hade vi i framtiden kunnat få massor mer barn när förutsättningarna varit bättre. Då hade hon faktiskt tänkt lite på mig också, den sk pappan (fast känns bara som spermadonator) då hade jag haft lust o stötta henne genom allt, sen när vi skulle få barn i framtiden så skulle hon ju knappast va överdrivet ledsen över de här då. Klart att de känns men jämför hennes smärta, med att jag får en nyfödd son/dotter som jag inte kan ta hand om o tvingas lämna, de jag lovat mig själv att aldrig göra. Då hade vi kunnat leva tillsammans, men nu börjar man ju hata henne istället, hade hon älskat mg tillräckligt så hade hon gjort de utan tvekan. Hon säger att hon älskar mig o att jag är med, men hon säger att jag måste flytta dom tio milen till hennes jävla stad o hon räknar tydligen med de, som att bara de bara är HON som blir förälder. ska säga dig att de inge e så jävla kul o stå på den här sidan också. Hon har heller knappt förutsättningarna för det heller, hon tänker: "jag har fixar lägenhet i min stad tills barnet e fött, " haha hon står inte ens i bosadskö!" Alternativt bo med bebisen i flickrummet hos mamma o pappa, hon har inget jobb, vilket hon ska "söka snart", lycka till. Vem kommer vilja ja anställa en gravid kvinna som är borta i två år? Med andra ord, lägsta mamma penningen. Kläder o sånt "få av kompisar o släktingar" o de samma gäller barnpassning "kompisar o släktingar" o möbler o inredning till ev lägenhet "de fixar kompisar o släktingar" allt hon ser är stt hon vill ha barn, o de gör så ont att hon kan tvinga mig bli pappa, har sett fram i mot att bli pappa när vi hade de stabilare, men om de ska vara så här orättvist så är de ju inge speciellt. Som jag skrivit förut så förstod jag aldrig hur pappor kan lämna sina barn, men efter de här så förstår jag exakt. Förlåt alla pappor jag snacka skit om hela livet, förstår era val. Heeeelt maktlös...

Precis! Trots att hennes liv kommer bli oerhört tungt och begränsa hennes möjligheter i livet (inte dina) väljer hon ändå att behålla det. Bara det borde ge dig en rejäl tankeställare på att en abort är mer än "tuff". Jag tycker inte alls det låter som att du förstår att det är ett svårt beslut.
    Sen att du tycker det är självklart att man tar bort ett barn för någon man älskar ? Hur kan du begära av någon du älskar att den ska genomgå en abort för dig? Minst lika skevt kan jag tycka.
    Och älskar och älskar, ni har liksom varit tillsammans i tre månader.. Puppy love
  • Ännu en ofrivillig pappas
    Mysigafantomen skrev 2015-04-17 13:45:37 följande:

Precis! Trots att hennes liv kommer bli oerhört tungt och begränsa hennes möjligheter i livet (inte dina) väljer hon ändå att behålla det. Bara det borde ge dig en rejäl tankeställare på att en abort är mer än "tuff". Jag tycker inte alls det låter som att du förstår att det är ett svårt beslut.

Sen att du tycker det är självklart att man tar bort ett barn för någon man älskar ? Hur kan du begära av någon du älskar att den ska genomgå en abort för dig? Minst lika skevt kan jag tycka.

Och älskar och älskar, ni har liksom varit tillsammans i tre månader.. Puppy love

Jag vet bara att jag utan tvekan hade gjort de, sen kan jag inte svara för andra. Det är de som suger. Finns en anledning till att det är 18 veckors "fri abort". O nu menar jag självklart inte att jag ser abort som ett jävla preventivmedel, men det är bra att se finns möjlighet vid tex våldtäkt, o extremt olyckliga fall som de här e.

Precis, du säger själv 3 månader.. Är det rätt att skaffa barn då? Nej juste jag har ingen talan, är bara spermadonator till mitt barn. Men nu vet jag att detta är en grym tjej o vi pratade faktiskt om barn, dock väldigt mycket senare. Men lets go, gör de bästa av de hör nu
  • asta66
    Ännu en ofrivillig pappas skrev 2015-04-17 13:52:28 följande:
    Jag vet bara att jag utan tvekan hade gjort de, sen kan jag inte svara för andra. Det är de som suger. Finns en anledning till att det är 18 veckors "fri abort". O nu menar jag självklart inte att jag ser abort som ett jävla preventivmedel, men det är bra att se finns möjlighet vid tex våldtäkt, o extremt olyckliga fall som de här e.

Precis, du säger själv 3 månader.. Är det rätt att skaffa barn då? Nej juste jag har ingen talan, är bara spermadonator till mitt barn. Men nu vet jag att detta är en grym tjej o vi pratade faktiskt om barn, dock väldigt mycket senare. Men lets go, gör de bästa av de hör nu
    Och varför var du så dum att du frivilligt donerade din spermia?
  • sjukt41

Jag mår både dåligt och skrattar av att läsa folks åsikter på sådana här trådar.

Våldtog han henne? Nej. De hade samlag med varandra. De var båda villiga partners, så ni kan skippa det hela med "omg du hade sex skyll dig själv". Hon hade också sex. Frivilligt. Även om vi struntar i att hon har ett smörgåsbord av preventinmedel medan han har 1, ska vi se vad hon har för alternativ? Hon kan ha abort, ge bort barnet till adoption eller ha barnet. (ingen aning om Sverige har en liknande Safe Haven lag, men lägg det under adoption)

Killens alternativ? Betala barnbidrag.
    Vill hon ha barnet så ha kul och bli blodsugen oavsett vad du vill. Vill hon inte ha barnet så har du inte heller något alternativ, vill enbart hon ha abort så dör ditt barn. 2 personer hade sex. 2 personer gjorde ett barn. Gissa hur många som har nått att säga till om? 1 person. För att inte prata om att "glömma" att ta p-piller, göra hål i kondomer, eller tömma dem efter samlaget, och hoppsan ha kul att betala barnbidrag.

Den enkla lösningen? Ge män rätt att ha finansiell abort. Sätt den till samma lagliga gräns som du får ha abort i. Vill hon ha det mot hans vilja så kan hon ta hand om barnet själv. Då kanske folk som alla maniska feminister på detta forumet skulle tänka en extra gång innan de struntar i mannens åsikt, "för han måste ge mig pengar oavsett om han inte vill ha barnet i vilket fall"

Omg, ge män alternativ eller rättigheter? Kasta ut honom!

• asta66
    sjukt41 skrev 2015-04-17 13:59:58 följande:

Jag mår både dåligt och skrattar av att läsa folks åsikter på sådana här trådar.

Våldtog han henne? Nej. De hade samlag med varandra. De var båda villiga partners, så ni kan skippa det hela med "omg du hade sex skyll dig själv". Hon hade också sex. Frivilligt. Även om vi struntar i att hon har ett smörgåsbord av preventinmedel medan han har 1, ska vi se vad hon har för alternativ? Hon kan ha abort, ge bort barnet till adoption eller ha barnet. (ingen aning om Sverige har en liknande Safe Haven lag, men lägg det under adoption)

Vill hon ha barnet så ha kul och bli blodsugen oavsett vad du vill. Vill hon inte ha barnet så har du inte heller något alternativ, vill enbart hon ha abort så dör ditt barn. 2 personer hade sex. 2 personer gjorde ett barn. Gissa hur många som har nått att säga till om? 1 person. För att inte prata om att "glömma" att ta p-piller, göra hål i kondomer, eller tömma dem efter samlaget, och hoppsan ha kul att betala barnbidrag.

Den enkla lösningen? Ge män rätt att ha finansiell abort. Sätt den till samma lagliga gräns som du får ha abort i. Vill hon ha det mot hans vilja så kan hon ta hand om barnet själv. Då kanske folk som alla maniska feminister på detta forumet skulle tänka en extra gång innan de struntar i mannens åsikt, "för han måste ge mig pengar oavsett om han inte vill ha barnet i vilket fall"

Du vill med andra ord återgå till den gamla ordningen. När en oönskad unge var kvinnans huvudvärk och mannen kunde smitta undan sitt ansvar. Vem gynnar det? Jo, män som slipper ta ansvar för sina handlingar. Och det är barnet som får lida mest.
  • frågandezzzz

"Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu."

ha inte sex, INGET preventivmedel utom sterilisering är 100%-igt.

allt annat är ett risktagande när man har sex. hoppas verkligen du VISSTE att sex ibland leder till graviditeter.

• Förtryckt
    sjukt41 skrev 2015-04-17 13:59:58 följande:

Oj vad vi skulle få små foster och spädbarn i sopcontainers då--- och det är du alltså villig att gå tillbaka till den tiden... Usch. Fy!
    "I haven't got time for this Mickey Mouse bullshit!"
  • Förtryckt
    frågandezzzz skrev 2015-04-17 14:16:04 följande:

"Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu."

ha inte sex, INGET preventivmedel utom sterilisering är 100%-igt.

allt annat är ett risktagande när man har sex. hoppas verkligen du VISSTE att sex ibland leder till graviditeter.

Eller hur, åtminstone kan man ta på kondom, så har man 90% skydd
    "I haven't got time for this Mickey Mouse bullshit!"
  • asta66
    Förtryckt skrev 2015-04-17 14:18:05 följande:
    Eller hur, åtminstone kan man ta på kondom, så har man 90% skydd
    Det är ett riktigt bra skydd.
  • Ramborg
    Ännu en ofrivillig pappas skrev 2015-04-17 13:29:37 följande:

Mikipiki, innan allt de här hade tyckt ditt ex va en sopa som länna dig. Men nu förstår jag förstått exakt, den maktlösheten jag känt nu är sjuk. Hoppas alla som läser detta tänker på de. Båda har sex jag kom i henne, hon ville lika mycket som jag så inge JÖVLA bullshit om att "JAG kom i HENNE, skyll dig själv osv. Men nu är de troligtvis bestämt så att hon föder barnet, tar hand om de själv, vi är fortfarnas tillsammans, kommer bara med dom så ofta de går. Hon vill så desperat ha barn så de var hon som föreslog de här. Jag kommer betala underhåll, alt. Hjälpa till när jag är där. Jag får helt enkelt inse o försöka leva med att allt inte går som man vill, pappan hajar helt klart inte samma förutsättningar att bli en bra förälder. Jag släpper mitt ideal om att jag alltid kommer va där, i början. Går allt bra så är vi tillsammans när jag pluggat klart o fått mitt drömjobb o då kanske en ihopflyttning och vem vet, ett till barn på väg. Så tänk på de framtida pappor där ute, ni är inte dåliga om ni lämnar barnen vid oplanerade graviditeter. Ni kan ju trotts allt inte styra över om ni vill ha de eller ej. För alla här vet att 99 % av dom som älskar någon annan, vare sig man är 13 eller 30 vill ha sex med den andra o då kan ju sånt gör hända. Risken finns alltid när man har sex och man kan aldrig utgå ifrån att befruktning sker varje gång med preventivmedel.

Ha de gött!

Jag fattar inte varför du kallar det "oplanerad graviditet". Ni knullar utan skydd. Det betyder ju att ni försöker bli med barn.
    42.
Svar på tråden Ofrivillig pappa