Inlägg från: hsh |Visa alla inlägg
  • hsh

BF Januari 2016 :)

Beräknad 17e januari enligt senaste mensen. Men jag räknar med att flyttas fram vid ett ultraljud. Någon annan vars vardag präglas av oro, oro och lite mera oro? Jag är i vecka 6(5+3) och det känns inte som att jag har något i mig som kommer att kunna leva. Hade velat se hjärtslag nu, men bokat privat vul 9e Juni. Är ju hundra år tills dess!

• hsh
    Lady 10 skrev 2015-05-21 07:51:06 följande:

Hej på er,

Plussade i söndags. Så går in i vecka 6 idag. Vågar knappt glädjas då jag hade ett MF i februari. Hoppas verkligen att den vill stanna denna gång.

Föresten..Finns det ingen facebooksida med Januaribebisar 2016?

Samma här. Jag är i vecka sex nu med ett missfall i bagaget den 7e januari. Känner du dig gravid? Jag har svårt att faktiskt tro att min kropp är kapabel till att skapa en bebbe.
  • hsh
    Lady 10 skrev 2015-05-21 09:18:58 följande:

Åhh förstår din känsla fiullt ut. Jag är livrädd. Har du ringt till mvc? Jag ringde här om dagen och skulle få komma på tudig inskrivning och att dom skulle skicka remiss för tidigt ultraljud pga min oro.

Jag känner stt jag har lite molvärk då o då. Lite ömma bröst och svaaagt känslig för dofter hur långt gången va du förra gången?

Jag kommer inte få tidigt ultraljud trots att jag knappt kan sova om natten på grund av oro, man får inte ul i mitt län förrän vecka.20 ungefär. Jag ska ringa MVC och boka tid för tidig inskrivning i v.8 iallafall för hon sa att jag skulle få skrivas in tidigare . Jag var i v.9 förra gången och såg mitt embryo med armar & ben osv. Idag är jag som sagt i v.6 och hade helst av allt velat ha ett vul nästa vecka för att se om något börjat slå.. Det är så jobbigt med denna väntan. Mitt första barn, tredje graviditeten. Har nästan inga symptom . Förra gången hade jag känningar i magen tills ungefär två veckor före mf, då slutade jag känna nånting alls. Mina nipples är visserligen sjukt känsliga och mår liite illa Ibland. . Men önskar att man kände utav graviditeten lite mer.
  • hsh
    annahs85 skrev 2015-05-21 12:49:23 följande:

Hej hej! Hittade erat forum och hänger gärna på ????Har bf nån gång i början av Januari. Har en liten sen tidigare, fyllde precis 1. Har inte för stora förhoppningar än då jag rätt nyligen hade mf i vecka 9. Men håller tummar och tår att allt går bra ???? finns det nån som bor i falkenbergs eller varbergs trakten?

Hej och grattis! Jag hade också missfall i v.9 och är nu gravid igen i v.6 Det är svårt att glädjas , man är rejält nojjig..
  • hsh
    Grus grus skrev 2015-05-21 13:40:43 följande:

Har också ett mf i v.9 tidigare i år. Är nu i v.7 men känns helt annorlunda den här gången. Förra gången kände jag i varje fiber av min kropp att något inte var som det skulle. Och tyvärr fick jag rätt. Men den här gången känner jag bara positivt.

Önskar jag kunde känna så jag med... Att den här gången går det bra. Men det gör jag inte.
  • hsh
    Lady 10 skrev 2015-05-21 14:42:16 följande:

Låter helt galet att du inte får det tycker jag. Har du möjlighet stt göra ett privat? Man kan inte hålla sig lugn snnars. Det är riktigt jobbigt med väntan. En vecka känns som en evighet i vårt fall. Symptomen måste man inte heller ha så här tidigt. Jag har en dotter som fyller 7 nu i dagarna o med henne kom symptomen först i v 7.

Vi håller tummarna o ber för varandra <3

Glömde skriva det, att jag faktiskt bokade ett privat vul den nionde juni men det känns som en evighet dit.. Just nu är jag sängliggande i förkylning och tiden går fruktansvärt sakta..
  • hsh

Någon annan vars nipples känns som att dom ska falla av? x) Det enda tydliga symptomet jag har..

• hsh

Hm, jag & min sambo hade sex idag & det känns som att magen spänner typ ganska mycket.. Får sammandragningar deluxe efter orgasm samt att magen som då spänner sig vid penetration. Nån annan som har samma problem?

• hsh
    Seven Costanza skrev 2015-05-23 16:41:10 följande:

Jag var ganska svullen tidigare men det har lagt sig nu, lite svullen på kvällarna fortfarande. Klär mig i mina vanliga kläder men inte de tajtaste plaggen. Väldigt många fester de kommande veckorna men vill helst inte säga något till vänner förrän efter KUB. Ska bli kul sedan när man förhoppningsvis kan visa kulan .

Hade väldigt ont i magen med riktiga hugg innan idag, obehagligt men har slutat nu. Någon mer som haft så?

Beror på vad du menar med väldigt ont i magen. Kändes det som kramper eller var det mera Så att du var tvungen att ligga ner för att det gjorde riktigt ont? Jag hade växtvärk i livmodern förra gången. Sen fick jag ju ont när jag fick mitt mf. Det var en helt annan sak.
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-05-23 17:48:24 följande:

Jag var tvungen att lägga mig ner och det högg till tre gånger så att jag skrek rakt ut. Gjorde ont runt äggstockarna men även runt analen konstigt nog?! Sedan kändes det sådär som molvärk i ca en timme, sedan slutade det. Hoppas att det inte är någon fara.

Hur långt gången är du? Hm.. Märkligt. Behöver ju inte vara nåt särskilt. Får hoppas på det.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)