Inlägg från: hsh |Visa alla inlägg
  • hsh

BF Januari 2016 :)

Hej alla, jag har tagit helgledigt från FL men nu är man tillbaka till vardagslunken.. Snart går jag in i v.10 , känns helt galet! Vi fick ju se hjärtslag för nån vecka sedan och har bokat ett till ultraljud den 3e juli för att hinna se att allt ser bra ut före alla går på semester. Det blir i v.12 men medicinskt sett v.11 Någon som vet hur man räknar egentligen med det här att missfallsrisken sjunker efter v 12? Jag tänker att jag egentligen borde ha väntat till v13 för då är man medicinskt sett i v.12 men jag vet inte..

• hsh
    dinin skrev 2015-06-15 09:48:22 följande:

Någon som har något fantastiskt tips mot illamående? Börjar bli såå jobbigt... Postafen funkar inte, har sea band på trots att de inte funkar, tuggar på ingefära, dricker citronvatten... Har jag missat något som INTE innebär medicinering..? 

För mig hjälper det med Läkerol tabletter.. Kanske inte när det är som värst dock, så vet inte om det hjälper för dig om du mår så pass illa som du gör :-/
  • hsh
    Blgebo skrev 2015-06-15 12:01:02 följande:

Fulla 12 veckor. Som vården säger alltså. 

Det var det jag tänkte Men men. Får hålla mig till tåls efter v.11 tills rutinkollen i augusti. . För då har jag gjort fyra st ultraljud.
  • hsh
    Krocki1 skrev 2015-06-15 18:44:41 följande:

Jag har redan berättat för mina närmsta kollegor och även  min närmsta chef. Hon vet vilken resa jag har gått igenom med mina andra graviditeter och pga att jag har en del läkarbesök som jag måste ta ledigt för kände jag att det var lika bra att berätta. 

Jag köpte mina första mammabyxor i helgen, ett par för hm som hade riktigt bra strech. Super skönt att slippa gå med gylfen öppen som jag har gjort med mina normala byxor. 

Är det någon mer än mig som har svullnat upp rejält? Jag känner mig jättestor och var normal viktig från början. Har inte vågat väga mig för i början åt jag typ för tre för det var så mitt illamående höll sig borta, nu mår jag inte lika illa och äter inte lika mkt heller.

Jag har helt klart blivit större/svullnat upp rejält. Köpt kläder i två storlekar större redan.. Jag är snart i v.10
  • hsh

Brösten är värst! Råkar jag röra vid dom så dör jag typ.

• hsh
    Fundersamflicka21 skrev 2015-06-17 09:53:44 följande:

Jag gjorde ett gravtest förra veckan för att jag inte kände några symtom o då visade de starkt positivt. Hur det är vid MF vet jag inte men Jag hoppas stt det bara är att du bara är orolig o inget mer med den saken :)

Kub är ju kombinerat blodprov och ultraljud. fick du ingen tid till UL inbokad nära inpå? Vi var på inskrivningen i måndags och tid för UL på tisdag morgon.

PS - börjat må riktigt illa igen....

Gravtest säger tyvärr inget om mf. Efter missfall så håller HCGnivåerna sig höga i upp till en månad efteråt. Är bara vul/ul som gäller om man vill veta om allt ser bra ut Tänkte så du vet!
  • hsh

Någon som undrar hur man ska lyckas undvika frågor kring varför man inte vill äta rostbiffen på midsommar? Jag älskar kött och min familj vet det, och enligt min käre far är det bara rostbiff & lax dom serveras för oss. Misstänksamt när köttälskaren tackar nej till rött kött..

• hsh
    Hame skrev 2015-06-17 14:56:51 följande:

Du kan äta rostbiff så länge den inte är för röd och är nygjord, försök hitta en mindre bit som kommer ifrån änden på köttbiten så att den är genomstekt. Har för mig att gränsen är att kött skall varit upphettat till minst 70 grader  och det ska de som säljs i butik vara. Sedan är ju nötkött inte lika känsligt som fläsk eller fågel.

Ja fast nu är det så att rostbiffen är röd Så vet inte om jag vill chansa..
  • hsh

Jag har också fått dålig hy, men bara som på ett ställe. Har röda små "finnar" (gör inte ont eller så) på kinden. Vet inte om det är direkt kopplat till graviditeten men...

• hsh

Hjälp! Jag har två appar, dels den lila appen och sen även 1177-appen för gravida . Står i apparna att jag är v.10 (9+2 i den lila) I 1177-appen står det att i aktuell vecka så räknas embryot som foster. Känns ju inte rätt, då jag medicinskt sett är i v.9? I den lila appen står det att embryot kallas för foster Nästa vecka, vilket känns mer logiskt.. är 1177-appen sämst Har ju samma BF-dag på båda apparna.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)