Inlägg från: hsh |Visa alla inlägg
  • hsh

BF Januari 2016 :)

FruGru skrev 2015-06-03 16:10:23 följande:

Jag önskar jag kunde sitta i soffan o stirra men med 3 barn och hund så finns inte det på kartan..

samtidigt är det skönt att dagarna rullar iväg så snabbt :)

Två barn, och hund, här. Däremot är man lite avlastad som bonusförälder .. Jag tycker inte det är kul alls att känna sig helt apatisk inför typ allt. Skulle gärna vara glad !
  • hsh
    WiMe06 skrev 2015-06-03 17:29:46 följande:

Varit på hälsosamtal idag. Skönt att få träffa bm en gång innan inskrivningen. Vi bokade tid för kub-test, så det blir den 9 juli. Vi har inte riktigt bestämt ännu om vi ska göra det eller inte. Men det är bokat iallafall.

Trötthet här också, har ingen energi alls till ngt när jag är hemma. Det är hemskt faktiskt. Igår fick mannen sig en skopa också utav alla hormoner som cirkulerar.

Haha, vad var det för hormonpåslag han var tvungen att hantera ? Jag har haft allt från tårar till ilskeutbrott - inte helt olikt mig men helt klart värre än vanligt.
  • hsh

Jag har mycket mer symptom den här graviditeten än förra då jag fick mf, men mycket mindre känningar i magen. Förra gången kändes det som att livmodern kramade mycket, det gör den inte nu förutom vid "sexuell playtime". Men brösten känns som att dom ska falla av, illamående av och till i olika nivåer, kissnödig jämt, dreglar massor när jag sover.. Även om jag vet att det inte är sammankopplat symptom /ej missfall så glädjer jag mig åt det jag känner.. även om det är jobbigt emellanåt också

• hsh

Vaknat av och till hela natten & mått så jäkla illa! Kändes dock nästan mer som magsjuka än preggo illamående :-/ Förra graviditeten blev jag magsjuk nästan direkt efter plusset sen mf.. Har ingen lust att bli magsjuk nu!!

• hsh
    emchristina skrev 2015-06-05 08:39:48 följande:

Samma för mig inatt! :( Legat och vänt och vridit mig i sängen och tog med en hink till sängen utifall att. Men hann somna av utmattning så kräktes inget. Varför tror du att det är magsjuka? Hoppas inte! :(

Jag kan nog bara vara lite nojjig, då det går magsjuka på jobbet. Hehe. Fem stycken hemma pga det & jag städar toaletter.. Jag har iallafall inte kräkts eller varit dålig i magen idag än så länge. Hur känns det för dig nu? Dock mår jag illa, men nu känns det kanske bara som graviditets illamående ändå Måste dricka kolsyrat vatten för att må bättre.
  • hsh
    lanylena skrev 2015-06-05 12:57:01 följande:

Men varför i hela friden skriver inte läkaren ut illamåendetabletter? Om de hjälper så skulle ju en sjukskrivning kunna undvikas?

Jag undrar detsamma?? Lergigan brukar man ju få utskrivet!
  • hsh

Urk, skapligt illamående & redig trötthet!! Sen känns som att det luktar sopor eller avfall lite då och då .. Ligger just nu i sängen och väntar på mat som sambon ska ta hem. Känner mig bara usel som inte vill laga eller äta hemlagad mat.. Vill bara äta onyttigheter. Mår illa av att tänka på "vanlig" mat! Men tror jag ska knapra lite gurka medans jag väntar

• hsh
    Sudden92 skrev 2015-06-06 08:00:06 följande:

Har ni gått upp nånting i vikt tjejer? Jag är nojjig över att jag inte gått upp alls.

Jag väger mig inte, så jag har ingen aning. Vad är det som oroar dig med det?
  • hsh
    Sudden92 skrev 2015-06-06 09:43:06 följande:

De står i en app att det är vanligt att gå upp 1-5 kilo första 12 veckorna. Men är nojjig för allt pga tidigare mf

Men är det på grund av ökat matintag t.ex eller är det för att man skulle binda mer vatten? Är ju knappast på grund av bebisen i magen då den är så liten. Du kanske inte binder särskilt mycket vatten, alternativt inte äter särskilt mycket mer, alternativt inte går upp i vikt särskilt lätt. Allt är individuellt så är nog inget du behöver oroa dig över.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)