Inlägg från: hsh |Visa alla inlägg
  • hsh

BF Januari 2016 :)

Ni som tar en massa vitaminer, räcker det inte med gravid-multis? Jag menar, vitaminer i överflöd kissar man väl ändå bara ut/kroppen tar inte upp det?

• hsh
    Blgebo skrev 2015-06-01 17:43:55 följande:

Jag har ammat 5,5 år i sträck nu. Varit gravid o ammat konstant sedan 2009. Mitt skelett är ganska rejält urkalkat, därav de extra vitaminerna

Oj, okej Jag förstår!
  • hsh
    Blgebo skrev 2015-06-01 18:23:05 följande:

Skulle sluta amma trean när hon var drygt två år, men så var jag tydligen redan gravid, och då var det lika bra att fortsätta, sen hade jag börjat fundera på att sluta med fyran, men blev ju gravid igen. Men ska försöka sluta i oktober, få sova lite ifred...känner att jag behöver det Jag har nattammat i stort sett varje natt i 5,5 år. Hoppas den här sover på nätterna.... 

Oj oj.. Kan inte ens föreställa mig hur tröttsamt det kan vara att amma så länge, kan ju inte föreställa mig amning alls än så länge
  • hsh

Fler som har svårt att få orken att räcka till? Min ork räcker typ till hälften av de saker jag borde ha ork till. Och svårt att hålla skenet uppe på jobbet, när man måste sitta ner hela tiden /dricka vatten/får lätt yrsel/mår illa..

• hsh
    Blgebo skrev 2015-06-02 09:12:54 följande:

Absolut. Måste gå och vila ofta. Jobbar bara nätter så alla är trötta då, så man smälter in... När jag ätit måste jag vila, blir skakig efter måltid och vilar jag inte då så blir jag illamående.

Det låter ju smidigt Jag orkar knappt le på dagarna när folk ska hälsa och vara artiga, är otroligt håglös och på gränsen till apatisk. Känner igen det där med skakningar.. Jag vill sitta ner i varje rum jag städar. Det är svårt att liksom "dölja" graviditeten när man ska fungera fysiskt. Rädd att dom ska börja påpeka att mitt städ är dåligt, men jag tror att det håller sin kvalité trots att jag får kompromissa på vissa delar.
  • hsh
    annsansa skrev 2015-06-02 09:52:50 följande:

Hej.

Plussade för ca 2 veckor sedan (tidigt plus) och är nu i ca 5+2. Är 33 år gammal och mamma till 2 gossar 4 och 6 r gamla

Jag r en av de olyckliga få som drabbats av mf, 7 st för att vara exakt. Så det känns alltid som att jag väntar mer mf än barn.

Jag har fått lämna s-hcg prover som enligt dr såg normala ut. Fördubbling på mindre än 48 h. Jag tyckte värdet var lågt även om det befann sig inom referensvärdet.

VUL den 11/6 och inskrivning, om jag tar mig så långt. Att nästan inte ha några symtom gör ju bara saken värre också...

Får jag vara med här?

Välkommen Och grattis till plusset. Får hoppas det blir ett knytte denna gång. Jag har vul den nionde!
  • hsh
    MarieTherese86 skrev 2015-06-02 11:05:23 följande:

Hej igen. Ringde gyn förut och fick tid för VUL redan idag. Skönt med proffsig vårdpersonal som tar oro på allvar. 13.45 ska jag dit och är nervös nu. :)

Åh, vad ringer du för typ av gyn och vilket län bor du i? I mitt län är dom sinne snåla med vul!
  • hsh
    MarieTherese86 skrev 2015-06-02 14:02:33 följande:

Jag var också på vul nu. De såg en graviditet men för tidigt för att se hjärtslag. De säger att det är jättevanligt men ändå är jag jätterädd. Ska dit nästa vecka för nytt vul.

Samma för mig! En vecka sen vul, en vecka kvar till nästa. Håller tummarna men räknar med det värsta ändå. För mig sa hon att hon kunde se en hinnsäck på 14 mm men inget annat, påpekade att den var rund & fin (ingen indikation på mf).
  • hsh
    FrökenC skrev 2015-06-03 06:45:20 följande:

Tycker det är märkligt hur olika landsting jobbar eller har jag fel? Många här som varit på vul tidigt... Jag blir inte inskriven förrän vecka 11 här. Tycker det är lite sent?

Många bokar vul privat! Det har jag gjort. Två stycken, ett för en vecka sen och ett om en vecka. Blir inskriven tidigt (v.9) då jag sa att jag ville det pga missfall förra gången. Men inskrivningen för mig betyder inte så mycket. Vi får inga vul. Bara information!
  • hsh
    babytigger skrev 2015-06-03 08:12:07 följande:

Morgon flickor..

Är det nån som har nån lite udda graviditetssymptom?

Jag har börjat dregla om nätterna, aldrig gjort innan, googlade, o det va tydligen fler, man får ökad salivproduktion.. Knas.. :)

Nån mer?

Tjaa, här har du också en graviddreglare Har inte känt av det varje natt men har helg klart märkt av att jag dreglar mer. Mina nipples är också konstant styva, det är inte bara ömmande bröst som jag kan bocka av..
Svar på tråden BF Januari 2016 :)