BF Januari 2016 :)
Skönt å höra att man inte är ensam jag är INTE en av de som bara kan sätta en gummisnodd i de vanliga jeansen, allt är oskönt utom (vida) klänningar, mjukisar och mammakläder.
Skönt å höra att man inte är ensam jag är INTE en av de som bara kan sätta en gummisnodd i de vanliga jeansen, allt är oskönt utom (vida) klänningar, mjukisar och mammakläder.
Gravida kvinnor brukar ha en utstrålning av lycka när man är gravid eller nått med blicken iaf. Jag ser direkt på nån om den e gravid, får en känsla som har stämt varje gång även om det har varit väldigt tidigt :)
Åh hjälp! Svimmade typ på jobbet imorse. Eller jag förlorade inte medvetandet men nära inpå. Har lätt att svimma i värme, så blev förvånad då det är regn och rusk idag.. Men jag var tvungen att ringa efter hjälp då jag inte tog mig nånvart. Väldigt obehagligt..
Men fy va läskigt! Ha de hänt förr? Utan värme som orsak?
Idag åkte gravidjeansen på.. Hej&hå
Är det bara jag som känner att jag är mig själv igen nu? Energin är på topp igen, eller iaf på vanlig nivå, jobbet är ju alltid uttröttande när man jobbar ute med kroppen :) kan vara uppe senare än sambon igen. Anmälde just oss båda till ett lokalt lopp om tre veckor, nu när man mår bra så känns det som man vill passa på att utnyttja det medan energin finns.
Jag har ju inte mått direkt dåligt innan heller iof, första nästan tio veckorna visste jag ju inte att jag var gravid så. Så jag har väl inte så mycket att "hämta igen" kanske.
Måste tyvärr börja med järntillskott denna veckan, lovade börja i samband med semestern eftersom det är lättare att hantera magen när man inte är ute långt från toa som jag är på jobbet. Gruvar mig lite då jag har känslig mage, och bär mig emot när jag är så frisk och pigg som nu. Men även om bh är bra så är depåerna låga- och just eftersom hb ÄR bra så får jag börja INNAN jag börjar märka av det...
Går nu snart in i v.14, jag undrar om nån fler inte har känt livmodern än? Jag har försökt känna men känner ingenting som känns vidare annorlunda när jag trycker på magen. :/
Jag känner den jättetydlig nu, känns som att den har växt en del sen förra veckan. Extra tydligt är det på morgonen när jag ligger ner innan jag har kissat :) men det är ju mitt fjärde barn så muskulaturen i magen kanske är slappare så att det känns tidigare. Annars har jag inte blivit stor, men jag känner allt en liten kula.
Har ngn fått tid för rul redan? :)
Nån fler som tycker illamåendet nästan är värre nu? Jag blir illamående vid 10 tiden på morgonen och har svårt att få i mig lunch, sen kan det pendla under dagen. Tycker iallafall inte det blivit så mycket bättre. Är i v 14 , kamomillthe verkar lindra iallafall.
Sista två dagarna på jobbet nu innan semester i 2,5 veckor .. Somnade i soffan på lunchen tills min kollega väckte mig, låg och dreglade :p Magen känns stor som en badboll.. Tur jag hann lura till mig två stora tröjor för ett tag sen utan att väcka misstanke om varför. Tänker inte låta dom veta att jag är gravid förrän provanställningen löpt ut. Vilket sker sista juli.
Wop wop.
En annan fråga till vem som helst av er som kanske vet: när börjar fostret kunna höra? Man har ju hört att bebisen känner igen mammans röst från magen så det vore spännande att veta när detta börjar. Hur upplever fostret ljudnivån? Måste man prata högt för att den ska höra eller reagerar den t o m negativt på höga ljud t ex konsert?
Oj det är ju från nästa vecka för mig då, va häftigt! Jag längtar till RUL nu för att få se bebisen igen, har ju fortfarande inga symptom så ser verkligen fram emot när jag börjar känna bebisen så det blir mer verkligt. Hoppas det blir att jag börjar känna det tidigt.
Ja det känns verkligen härligt, tycker veckorna gått fort! Gick in i v 16 i tisdags så det är kul. Tittade ju på bebisen på KUB så det är ju bara att hoppas att inget hänt sedan dess, RUL för mig blir 10/8 så mindre än en månad kvar nu . Jag har hört talas om det här fladdret men jag tycker inte att jag känt något än. Är dock inte särskilt orolig för jag fick lägsta risken på KUB så allt borde ju vara bra - missfallsrisken är ju bara 3% om man klarat sig genom v 12 så jag utgår ifrån att allt är okej.
Vi har tackat nej till kub så vi är definitivt sist
[quote=75652474][quote-nick]minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:[/quote-nick]Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...[/quotef
Inga som helst problem med att jobba mer än det vanliga "efter- semester-sega".
Har ett kroppsarbete och får stoppa och tänka efter ibland, idag sprang jag som sagt i trappor hela förmiddagen, klart jag blev lite mör men inga problem. Men så har jag inga krämpor ännu heller och känner mig stundtals nästan ogravid fortfarande, trots magen.
Hinner jag så sover jag dock middag nån halvtimme efter jobbet, om vi inget har planerat :)
Låter som långa och intensiva dagar...förstår att du blir trött.
Du kan nog äta järn utan att ha kollat värdet. Var hos BM igår och hon tyckte jag skulle börja med järn nu (1 tablett varannan dag till att börja med) trots att hon inte hade några provsvar. Enligt henne är det i princip omöjligt att överdosera järn under graviditeten.