Inlägg från: hsh |Visa alla inlägg
  • hsh

BF Januari 2016 :)

Hame skrev 2015-06-03 08:37:46 följande:

Det är verkligen märkligt! I Halland som jag bor i görs inga KUB-test oavsett ålder. Jag har fått tid till inskrivning i v.14, så ännu senare :) Har ansökt om tid för kub i Göteborg nu, men får betala 1900 kr själv. Det får svida över, jag vill testa så då får det bli så.

Något annat konstigt tycker jag är att barn i tex Halland bara får gå 15 timmar på dagis om föräldern är föräldraledig, medans det är 30 timmar i Stockholm. Det är ingen lite skillnad direkt.. 

Det här med kub, enlighten me. Gör man det om man har nåt i släkten man vill undvika att föra vidare eller gör man bara det i allmän oro? Finns väl nån risk med kub också om jag förstått det rätt?
  • hsh

Ja, jag läste precis på och insåg att det var fostervattensprovet som innebär risk inte kub. Men får man halvdåliga resultat, som kanske innebär 50% eller 70% chans att barnet är friskt, så känns det som ett svårt beslut att ta fostervattenp sen? Jag skulle nog inte våga göra kub. Även om man önskar att man fick veta allt om barnet.

• hsh

"Halvdåliga" kanske är mer accurate. Är ju inte dåliga procenttal egentligen, men tillräckligt för att skapa mer oro

• hsh
    babytigger skrev 2015-06-03 09:12:18 följande:

Va roligt, visste inte ens att det kunde hänga ihop med graviditet, jag rapar oxå en hel del, antar att det oxå kan va något :)

Jag rapar också mycket Det var helt sjukt där i början, rapade konstant. Nu rapar jag för att inte må illa. Rapar jag inte så känns det som att illamåendet väller över mig.
  • hsh
    babytigger skrev 2015-06-03 09:12:18 följande:

Va roligt, visste inte ens att det kunde hänga ihop med graviditet, jag rapar oxå en hel del, antar att det oxå kan va något :)

Jag rapar också mycket Det var helt sjukt där i början, rapade konstant. Nu rapar jag för att inte må illa. Rapar jag inte så känns det som att illamåendet väller över mig.
  • hsh

Vad gör ni tjejer för att orka med vardagen, för övrigt? Några tips? / En väldigt trött en

• hsh
    Blgebo skrev 2015-06-03 10:32:54 följande:

vilar när jag får Tar mikropauser, ser till att hålla blodsockret på bra nivå. Går ut och tar lite frisk luft.  

Jag pausar också rätt mycket, problemet för mig är att när jag väl sätter mig ner så blir jag ännu tröttare Känns inte som att jag får energi nånstans ifrån, varken mat eller vila.
  • hsh
    Söndag skrev 2015-06-03 12:03:41 följande:

Samma här! Väldigt besvärligt vill bara hem ocj sova

Mhm! Jag önskar jag ville sova! Jag vill bara sitta & stirra. Håglöshet 2.0
  • hsh
    FruGru skrev 2015-06-03 13:14:46 följande:

Jag är sjukt trött. Och illamående går i vågor. Ena dagen mår jag skit. Andra mår jag ok och illamåendet är under kontroll. Svårt att bestämma planer när det svajar såhär.

Samma här! Jag vill typ inte planera in nåt heller då jag är så opeppad rent allmänt, men samtidigt är det sååå tråkigt att sitta och stirra i soffan när jag borde göra massa saker för att få tiden att gå så det blir tisdag snart så jag får se om det är en bebbe där i eller inte!
  • hsh
    Phlippan87 skrev 2015-06-03 13:48:39 följande:

Hej på er, jag tänkte smyga mig med lite här i väntan på att vi ska komma fram till ett slutgiltigt beslut. Är gravid i v.7, mycket oplanerat och slarvigt och vi har inte helt bestämt om vi ska behålla eller ej.

Har tre barn sedan innan (alla har samma pappa som Pytte i magen) födda dec -09, juni -11 och juli -14. Alltså ca 17 månader mellan 1an och 2an och 18 månader mellan 3an och 4an om vi nu behåller. Är själv född nov -87.

Har absolut inga symptom, enda tecknet på att jag är gravid är två positiva tester. Ser dock det som positivt då jag märkt av graviditeterna tidigt och rejält de andra tre gångerna

Grattis till plusset, eller? Lite osäker om man ska gratta när ni tvekar om behålla eller inte. Vad är det som talar för att inte behålla? Kram!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)