Inlägg från: hsh |Visa alla inlägg
  • hsh

BF Januari 2016 :)

Krocki1 skrev 2015-06-09 08:50:05 följande:

Idag ska jag träffa läkaren på mvc för att göra en plan av min graviditet. Vet inte riktigt vad jag har att vänta mig. Kanske man får låna hem en Ul-maskin  Hade vart asskönt. Nää men, i min ort har de inte ens någon ultraljudsmaskin  

En fråga till er andra, hur har era bröst blivit? Mina blev stora och spända till en början. Nu tycker jag att det fortfarande är större men inte lika spända som de var till en början. Jag antar att det också kommer och går 

Boka privat på någon närliggande klinik, kör sedan på doppler från v.14

Mina är enorma... och ömma. Men är lite beroende på dagsform. Ibland så känns det som att dom ska spricka ibland så känns det halvmycket bara.
  • hsh
    Söndag skrev 2015-06-09 10:04:35 följande:

Men hur kommer de sig att datumet kan ändras trots att man vet när befruktning skett?! Kan den inte vara olika stor men lika gammal?

Man kan väl omöjligt veta exakt när befruktning har skett?
  • hsh
    Krocki1 skrev 2015-06-09 09:08:23 följande:

Jag har redan gjort två stycken vul, men efter en vecka blir jag nojjig igen, speciellt när symptomen kommer och går. Har haft tre missfall tidigare så litar inte riktigt på min kropp. Tre veckor kvar till kub så det ska väl gå bra att vänta, hoppas jag. 

Vad är en doppler? måste googla 

Aha. Okej Jag har vul idag.. Förra vul hittade hon endast en hinnsäck. Rund och fin. Var ganska tidigt gången då.. Hoppas vi får positivt besked idag.

Du har säkert redan googlat men det är en såndär sak som man kan lyssna på barnets hjärtslag :) Köpte en sån förra graviditeten men hann aldrig använda den.. Hoppas att få användning av den denna gång.
  • hsh

Vi har precis fått se vår fina lilla räka, hjärtat slog så fint!! Beräknad 7+6 , beräknad förlossningsdag 18e januari.

• hsh

Jag tycker oron bara "byter plats". Självklart helt fantastiskt med hjärtslag men är verkligen inte så att oron försvinner.. Tack Det var underbart att se aktivt liv, jag håller bara tummarna att det fortsätter vara så..

• hsh
    dinin skrev 2015-06-10 08:28:18 följande:

VUL om två timmar... SÅ himla nervös. På ett sätt är jag inställd på att det ska gå vägen denna gången men på ett annat sätt tar jag det för givet att det inte ska gå vägen. Vid alla VUL jag gjort har man ju fått tråkiga besked, så jag har aldrig varit med om annat... Håll tummarna för mig!

Jag har haft "rätt" magkänsla alla ggr, trots att nu när man var positivt inställd så vågade mam inte riktigt känna så. Jag hoppas det går bra Vecka?
  • hsh
    dinin skrev 2015-06-10 08:41:07 följande:

Hoppas det med, känns som att det är min tur nu :) Jag är i v 7+3 idag, får se om de håller med!

Jag är v.8+0 idag, igår var vi på vårt andra vul och fick denna gång se ett tickande hjärta. Jag håller tummarna för dig
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-10 09:59:52 följande:

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 .

Wiiiie!! Sprattel sprattel!! Så gulligt.
  • hsh

Nån fler som har svårt att dölja magen? Beror på svullnad såklart men den är stor på mig.. Varit tvungen att köpa nya kläder i två storlekar större för att kunna gömma undan den

Svar på tråden BF Januari 2016 :)