• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 19:18:40 följande:

Nu värkar med tio min mellanrum och vi är på väg till bb eftersom min förra fl gick på 4 timmar och nu är jag redan öppen 4 cm så dom ville ha lite extra koll på oss. Hoppas på att få föda inatt eller imorgon!

Oooh lycka till!
  • WiMe06
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 19:18:40 följande:
    Nu värkar med tio min mellanrum och vi är på väg till bb eftersom min förra fl gick på 4 timmar och nu är jag redan öppen 4 cm så dom ville ha lite extra koll på oss. Hoppas på att få föda inatt eller imorgon!
    Åh, vad härligt! Stort lycka till, håller tummarna att allt går bra
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-27 19:24:49 följande:
    Ja jösses, haha! Jag undrar om de missat vilken dag hon är född. :-P
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:06:20 följande:

Lilla W är så himla torr om kroppen, vad är bäst mot torr babyhud? Vet att en del märken har ju lotion för baby men är dem bra att använda?? Har aldrig haft det bekymret med grabbarna?

Sally är också väldigt torr. Vi har kokosolja hemma som jag smörjer mig själv och A med, luktlös för jag är inte så sugen på att lukta kokos, hehe. Hittills har vi bara smörjt hennes händer och fötter och då har vi använt Locobase repair, som vi fick ordinerat av barnläkare när Axel hade hudproblem som bebis. Den är verkligen gudomlig! Babyoljorna innehåller ju mineralolja som jag inte vet varför det inte är bra, haha, men jag undviker det sen A var liten.
    Haha, ja, nånting är det de missat helt klart,
    :-P

Aha, okej kokosolja. Tack för tips Tänker du på typ dem här badoljorna för bebisar som det är mineralolja i?
    Har en tub med locobase men gillar inte den men det är väl för att jag själv inte kan använda den. Har själv en olivlotion till mig med svag doft men vågar inte ha den på W, men decubal kanske funkar? Tror jag fick en sån tub i nån babybag från bb.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:46:39 följande:

Haha, ja, nånting är det de missat helt klart,

:-P

Aha, okej kokosolja. Tack för tips Tänker du på typ dem här badoljorna för bebisar som det är mineralolja i?

Har en tub med locobase men gillar inte den men det är väl för att jag själv inte kan använda den. Har själv en olivlotion till mig med svag doft men vågar inte ha den på W, men decubal kanske funkar? Tror jag fick en sån tub i nån babybag från bb.

Ja precis såna babyoljor. Haha! Oj kan du inte använda den? Är det repair du har? Ja decubal går säkert bra! Jag älskar kokosoljan, det är dessutom det enda vi får smörja Axel med numera. Han tycker allt smörj svider (antagligen för att han är så torr) men kokosolja hoppar han på med glädje och smörjer gärna sig själv, hehe. Så den svider antagligen inte!
  • Niiiillllsson

Lite info från förlossningen. Är fortfarande bara öppen 4 cm men fick en till hinnsvepning och om ingenting har hänt inom en timme så ska dom spräcka hål på hinnan så det blir bebis inatt. Ser så mycket fram emot att få hålla våran lilla prinsessa men är så nervös över hur ont det kommer att göra.

• mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-27 14:39:28 följande:
    Det kan nog mkt väl vara så. Kroppsligt är man ju förberedd genom graviditeten men mentalt kan man få det mesta tankar och funderingar, och det är väl inte konstigt egentligen med tanke på att man ska gå igenom den mest smärtsamma delen på vägen till en liten person som man ska älska och ta hand om hela livet, och rädslan att aldrig få vara en del utav det är skrämmande. Och det är nog bara så att man måste få gå igenom den biten också. Jag har haft den delen med alla barnen. Men du är en stark och mkt klok kvinna och du verkar ha en helt fantastiskt sambo (förhoppningsvis make snart eller ) så ni kommer tillsammans att klara detta helt fantastiskt bra.
    Ja han är fantastiskt (förutom när han gör mig totalt skogstokig och jag funderar på att kväva honom med en kudde när han sover (mohahhaah!!!!)). Vi får se när och om det blir något giftermål, finns ju så många svarta hål att stoppa pengarna i.

Jag är i grunden trygg med att det kommer gå bra, antar bara att jag har något behov av att vara beredd på det värsta.
  • mirakelspektakel
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 21:21:40 följande:

Lite info från förlossningen. Är fortfarande bara öppen 4 cm men fick en till hinnsvepning och om ingenting har hänt inom en timme så ska dom spräcka hål på hinnan så det blir bebis inatt. Ser så mycket fram emot att få hålla våran lilla prinsessa men är så nervös över hur ont det kommer att göra.

ÅH lyllos dig!! Det kommer gå säkert gå hur bra som helst även fast jag förstår att du måste vara supernervös!! Lycka till!!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-27 13:17:45 följande:
    Jag tänkte sådär ibland men för mig var det viktigaste att sambon lovade att ta hand om bebisen och att den skulle få lära känna min mamma om jag inte fick vara med.

Jag vet inte. Känner att just nu så går den energi som han inte tar till att hinna gosa med sambon. Längtar så efter att ta i varandra på ett sexuellt sätt igen, eller, lite hångel har det varit men något annat är ju inte aktuellt som jag ser ut där nere än... Men ser det som något bra ändå, frustrationen börjar vakna. Det betyder ju att JAG börjar vakna också. Att jag finns kvar
    Ge det lite tid så ska du se att du kommer läka ihop fint (och gör du inte det så ska du fasen kräva att de gör om och gör rätt!!!!) tills dess får ni helt enkelt njuta av varandra på andra sätt. Låter som något väldigt positivt att frustrationen börjar vakna, men jag tror kanske lite mer på att du alltid funnits kvar men att du nu börjar (ÄNTLIGEN!!!) återhämta dig från förlossningen och alla sjukdomar ni har drabbats av de senaste veckorna.
  • mitthemligajag
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 21:21:40 följande:

Lycka till!!!!!
  • kindofnothing
    qatteriin skrev 2016-01-27 12:59:02 följande:

Haha bra med sånt lego med säkert! Vad trist att det inte hände mer bara.

Du, bra idé! Borde finnas punkter för allt, ska googla på det. Det känns faktiskt lite bättre, iaf än så länge. Tror bedövningsmedlet i medicinerna äntligen börjar verka. Thank god!

Visst menar du mediciner mot hemorrojder? Hatar ordet... Jag har också fått det efter förlossningen. Gjorde en koll av klippet innan vi lämnade bb o då såg jag en kula som BM sa var det. Vilka mediciner har du fåty rekomenderade? Ska till apoteket imon tänkte jag.