• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-27 12:57:25 följande:

Ja det är nackdelen med mvc på andra sidan stan, annars hade vi nog också fått träffa vår tidigare, iaf lite snabbt. Eftersom det verkar omöjligt att komma fram till dem på telefon så är det väl lika bra att det inte var vi som skulle ringa men nånting har ju uppenbarligen blivit knas. Åh tänk att det redan börjar bli dags för fyraveckorskontroll för er!!

Ja herregud. Imorgon är han tre veckor.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 11:48:08 följande:
    Det kan vara så att jag håller på med de sista förberedelserna mentalt innan förlossningen och därför gå igenom alla skräckscenarier. Inatt låg jag och funderade på om jag borde skriva någon form av testamente samt ett brev till Lillut om jag skulle dö och hon skulle klara sig. Sen drömde jag en riktigt skev dröm om att jag redan var gravid igen utan att jag upplevt Lilluts förlossning eller få vara mamma åt henne, hon fanns med i periferin någonstans i drömmen, men det var inte jag som tog hand om henne. Att hålla på så här mentalt är skitjobbigt, men det ger mig även fördelen att jag blir otroligt lugn och rationell när det väl gäller.
    Det kan nog mkt väl vara så. Kroppsligt är man ju förberedd genom graviditeten men mentalt kan man få det mesta tankar och funderingar, och det är väl inte konstigt egentligen med tanke på att man ska gå igenom den mest smärtsamma delen på vägen till en liten person som man ska älska och ta hand om hela livet, och rädslan att aldrig få vara en del utav det är skrämmande. Och det är nog bara så att man måste få gå igenom den biten också. Jag har haft den delen med alla barnen. Men du är en stark och mkt klok kvinna och du verkar ha en helt fantastiskt sambo (förhoppningsvis make snart eller ) så ni kommer tillsammans att klara detta helt fantastiskt bra.
  • qatteriin

NU ringde en tjej från bvc! Inte trodde jag de jobbade så sent, hon lät bra stressad alltså! Vi fick tid kl. 10 i morgon så det var ju fint. Ska frågai morgon varför det dröjt så...

• Niiiillllsson

Har haft värkar sen i morse men med en halv timmes mellanrum. Nu har dom ökat på lite och kommer lite mer men fortfarande inte tillräckligt täta! Något tips om hur man får igång det snabbare nu när man äntligen har fått värkar men oregelbunda ...

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-27 17:33:27 följande:

NU ringde en tjej från bvc! Inte trodde jag de jobbade så sent, hon lät bra stressad alltså! Vi fick tid kl. 10 i morgon så det var ju fint. Ska frågai morgon varför det dröjt så...

Men så bra, bara såhär 1 1/5 dygn efter ni ringt. Herregud. Men det var ju bra ni fick tid imorgon. Hoppas allt ser bra ut
  • WiMe06

Lilla W är så himla torr om kroppen, vad är bäst mot torr babyhud? Vet att en del märken har ju lotion för baby men är dem bra att använda?? Har aldrig haft det bekymret med grabbarna?

• WiMe06
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 17:37:05 följande:

Har haft värkar sen i morse men med en halv timmes mellanrum. Nu har dom ökat på lite och kommer lite mer men fortfarande inte tillräckligt täta! Något tips om hur man får igång det snabbare nu när man äntligen har fått värkar men oregelbunda ...

Yeey, härligt med värkar men synd att dem är så oregelbundna. Har inget bra tips själv, men kanske lilltå-knepet som många här inne pratar om
  • Eleonor01
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 17:37:05 följande:

Va roligt!!! Vs uppe å rör på dig så hjälper du naturen m gravitationen ;) håller tummarna för dig
  • Niiiillllsson
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:07:54 följande:

Yeey, härligt med värkar men synd att dem är så oregelbundna. Har inget bra tips själv, men kanske lilltå-knepet som många här inne pratar om

Nu värkar med tio min mellanrum och vi är på väg till bb eftersom min förra fl gick på 4 timmar och nu är jag redan öppen 4 cm så dom ville ha lite extra koll på oss. Hoppas på att få föda inatt eller imorgon!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:03:04 följande:

Men så bra, bara såhär 1 1/5 dygn efter ni ringt. Herregud. Men det var ju bra ni fick tid imorgon. Hoppas allt ser bra ut

Ja jösses, haha! Jag undrar om de missat vilken dag hon är född. :-P
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:06:20 följande:

Lilla W är så himla torr om kroppen, vad är bäst mot torr babyhud? Vet att en del märken har ju lotion för baby men är dem bra att använda?? Har aldrig haft det bekymret med grabbarna?

Sally är också väldigt torr. Vi har kokosolja hemma som jag smörjer mig själv och A med, luktlös för jag är inte så sugen på att lukta kokos, hehe. Hittills har vi bara smörjt hennes händer och fötter och då har vi använt Locobase repair, som vi fick ordinerat av barnläkare när Axel hade hudproblem som bebis. Den är verkligen gudomlig! Babyoljorna innehåller ju mineralolja som jag inte vet varför det inte är bra, haha, men jag undviker det sen A var liten.