Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Bubblor - usch vad jobbigt med hf. Jag fick akut hf med första så dem satte igång det för mig med då dagen efter dem upptäckte det. Skönt att du mår bra än så länge och att dem har koll på dig.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-01 18:59:46 följande:
    Du har verkligen haft dramatiska förlossningar du. Vad skönt ändå att allt verkar har slutat bra till slut iaf. <3
    Ja, det har varit lite turbulent runt varje, men som du säger skönt att det gått bra varje ggn en jobbarkompis till mig undrade hur sjutton jag vågade skaffa fler barn efter första.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-01 19:04:18 följande:
    Känns lite skönt att du också känner så, kände mig faktiskt lite hemsk när jag skrev det där, mina bonusar är inga elaka killar, men ibland så är inte impulskontrollen den bästa eller förståelsen för hur ömtåligt ett mindre barn är. Det syns tydligt när det leker med min 2 åriga brorson. Oftast är de fantastiska med honom, men rätt som det är så glömmer de bort hur liten han faktiskt är...
    Tycker absolut inte du behöver känna dig hemsk för det. Den där impulskontrollen finn inte alltid riktigt. Inte hos mina grabbar iallafall. Sitter i soffan och ammar tösen nu medan killarna ser på barn-tv, rätt vad det är flyger lilla killen upp som en ninja i soffan och fäktar med armarna, så man får påminna om att inte fäkta bredvid lillasyster.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-01 13:59:42 följande:
    Håller tummarna för vikten! Åh ja det låter som resultat om det rinner så... TUSAN vad jag längtar nu, hur jäkla jobbigt det än kommer vara i början med bebis så får jag en massa minnen av hur det var med sonen nu, med amningen och den lilla lilla kroppen som låg som en liten groda och snosade en i halsvecket, aaah! Så kan vi ignorera ständig mjölkkräklukt, bajsplosioner och skrikiga kvällar, och ångest över viktuppgång... hehe. Men efter att jag blev så rädd förra veckan när jag inte fick fart på henne i magen på en halvtimme så vill jag bara ha ut henne nu. Känns som att man väntat så länge på det här nya året, så det känns ofattbart att man skulle kunna gå fyra veckor till som gravid!
    Det ger otroligt mkt minnen från när våra killar var små, tösen var 2 gr lättare än yngsta killen när han kom och lika långa och hon är såå lik när dem föddes, alla tre har exakt samma näsa som bebisar. Och hon luktar precis som dem gjorde när dem var nyfödda. Det känns helt magiskt att hon varit hos oss i fyra dygn redan. Och nu när hon väl är här kan jag inte för mitt liv se att jag skulle gått gravid nästan 3 veckor till. Förstår verkligen att du längtar. Men tänk så mkt fantastiskt ni har kvar, lite avis faktiskt att så många har sitt framför sig. Jag vill bara stoppa tiden nu, vill inte att hon ska bli större ännu.
  • WiMe06
    Bubblor skrev 2016-01-01 20:29:37 följande:
    Oj vad jobbigt! Fick du akut hf som i att du började må dåligt? Fick du något eller några av de alla symptom som man kan få när det är en värre form, typ huvudvärk, flimmer för ögonen eller ont i övre delen av magen? Eller mådde du som jag bra fortfarande? Förlåt för alla frågorna men känns skönt att höra med nån som vet <3
    Jag hade egentligen inte haft några tecken på hf, hade lite lite äggvita i urinen under ett besök hos bm nån vecka innan. Annars vaknade jag en natt av jag hade sjuuukt ont i övre delen av magen, det var som att ngn spände ett skärp och bara drog hårdare och hårdare. Ringde förlossningen och fick komma in. Då hade jag mer äggvita och blodtrycket var högt. Gjorde tul som visade prematurt barn. Blev inlagd och dem tog beslut om att sätta igång förlossningen dagen efter. På natten där sen vaknade jag igen av att jag hade ont i övre delen av magen på samma sätt som natten innan fast ondare. Och jag hade en fruktansvärd huvudvärk, jag kunde inte ens titta. Det blixtrade i hela huvudet och sprängde. När dem rullade mig genom korridoren fick dem lägga flera handdukar över ansiktet för jag klarade inte av ljuset. Så för min del gick det verkligen från 0-100 över ett dygn. Hade inte märkt nånting innan. Var i vecka 37+1 när dem satte igång förlossningen.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-02 09:14:36 följande:

Då va julen utkastad å uppäten för denna gången! Det doftar sååååå mycket vår m nytvättade å strukna gardiner ;) tänker ICKE komma hem m lillan å ha kvar julen :)

Åh. Hade också mer än gärna slängt ut julen NU men tyvärr finns inte riktigt tid för det nu, haha. Får ta det som det blir i år. Haha
  • WiMe06
    Bubblor skrev 2016-01-02 15:40:11 följande:
    Det låter helt fruktansvärt. Jag hoppas verkligen du inte behöver gå igenom det den här graviditeten också och att de håller bra koll på dig. Det känns väldigt skönt att få höra vad som kanske väntar även om det inte är så roligt. Jag har ändå haft äggvita i 3 veckor och högt blodtryck i 1 vecka. Jag hoppas att det går smidigt för mig, men att jag blir igångsatt vore nog bäst känner jag nu eftersom min bebis är tillräckligt stor och jag mår tillräckligt bra, så då är det väl bäst att förlösa innan det blir värre. Det är väl inte säkert att det blir värre visserligen, men jag kan tänka mig att personalen hellre tar det säkra före det osäkra. Tack så mycket att du delade med dig.
    Ja, det var ingen höjdare. Hf:en gjorde att navelsträngen blev dålig så bebis slutade växa då med. Har ätit trombyl som profylax denna ggn och kanske har dem hjälpt, slapp det iallafall men bebis slutade växa ändå så dem satte ju igång förlossningen denna ggn med, men dem har ju haft jättekoll på mig denna ggn.

Hoppas du slipper få det värre. Och det är bättre bebis får komma ut med så du inte riskerar att bli sämre. <3
  • WiMe06

Idag var vi tillbaka på neo och vägde och lite. Tösen har gått ner 5 gr sedan vi kom hem men dem var jättenöjda med vikten ändå. Hon ligger över födelsevikten och det målet ville dem helst nå efter 10 dagar så dem var jätte nöjda med det. Så vi fortsätter sondmata, pumpa och amma som innan. Hembesök på måndag.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2016-01-02 18:41:57 följande:
    Va typiskt... Är han relativt ok eller är det som i klassiska reklamen "ni kvinnor snackar om att föda barn, men det är inget mot när en kille är riktigt förkyld"? Om man hade fått höra den kommentaren på förlossningen hade jag iaf INTE skrattat...

Jag hoppas att min man inte blir smittad för jag behöver honom så normal som möjligt för han brukar kunna bli lite äcklad av kroppsvätskor och sådant och det lär ju inte bli bättre om han inte är frisk. När vi pratade om att klippa navelsträngen ville han först inte göra det för det lät äckligt, men när jag sa att han kanske skulle ångra sig för att de flesta pappor gör det och det är sådant man som pappa kan få frågor om av släkt och vänner efteråt så ville han försöka. Ibland är det bra med en icke normkritisk man - han gör nästan vad som helst om jag säger att "jo men det är vedertaget"
    Haha min man var förkyld och sådär ynklig när jag kom hem och sa att dem skulle sätta
    igång förlossningen. Han var rätt trött han med när han åkte hem kl 02.30 men förlossningen gjorde nog honom frisk, haha.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2016-01-02 19:02:41 följande:
    Grym du är!! Oftast går dom ju mer 10 % av sin födelsevikt dagarna efter födelseln så de är väl super bra jobbat med tanke på att hon föddes lite tidigt :)
    Jo, dem brukar ju gå ner ngt sånt så dem matade på henne ordentligt innan amningen kom igång, men jösses nu måste jag pumpa för annars känns det som brösten ska sprängas.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)