Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2016-01-01 06:25:43 följande:
    Tack detsamma, hoppas ni fick en fin gårdag/kväll på hemmaplan! stackars store brorsorna, är dom så pass stora att ni kan förklara och dom förstår?
    Dem är ju 6 och 8 så visst går det att förklara för dem, dem säger att dem förstår och så men det är jobbigare att hålla det men dem är nog glada ändå att man är hemma iallafall
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-01 07:44:43 följande:
    Åh vad tufft för de stora att de inte får engagera sig som de vill, jag förstår att det blir kämpigt! Hoppas ni blir utskrivna snart! Känns det som det funkar annars med amning och sond och grejer? Fy det där med infektionsrisken också... förstår att det är ännu värre med en så liten som Wendela men ibland funderar jag på hur vi tänkte som "skaffade" en midvinterbebis... Jättefint namn förresten, jag hade en kompis som hette Wendla när jag var liten, nu tycker jag det låter lite rumphugget utan det där e-et mitt i, hehe.
    Ja, man tänkte nog inte som skaffade en vinterbebis. Hoppas iallafall att hon är stark nog när ungarna börjar skolan om två veckor.

Tack, det var mannen som kom med förslaget och jag föll direkt för det, ville ju gärna ha ngt med W eftersom killarna stavar med W i sina namn (Wiggo och melwin).
    Det blir nog Wendela Alice Ingrid.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-01 07:44:43 följande:
    Åh vad tufft för de stora att de inte får engagera sig som de vill, jag förstår att det blir kämpigt! Hoppas ni blir utskrivna snart! Känns det som det funkar annars med amning och sond och grejer? Fy det där med infektionsrisken också... förstår att det är ännu värre med en så liten som Wendela men ibland funderar jag på hur vi tänkte som "skaffade" en midvinterbebis... Jättefint namn förresten, jag hade en kompis som hette Wendla när jag var liten, nu tycker jag det låter lite rumphugget utan det där e-et mitt i, hehe.
    Glömde ju svara.

Det går bra med amningen tycker jag, det verkar som hon fått igång det bra och brösten har växt så nåt händer ju iallafall. Har ju fått med mig en pump hem så jag sitter som den mjölkkossa man är och pumpar i soffan. Trodde väl för mitt liv aldrig att jag skulle sitta på med två "bröstpistoler" som yngsta sonen kallar dem framför mina barn. Men det börjar komma en del med pumpningen med så vi kan ge i sonden vissa mål istället för ersättningen. Sondningen går bra med, man börjar komma in i det mer och mer.
  • WiMe06
    Krocki1 skrev 2016-01-01 05:43:12 följande:

Det låter inge kul. :(

Själv är jag helt öm i underlivet. Har börjat få förvärkar/värkar. Vad är vad liksom?

Men de är inte regelbundna. Laddade precis ner en värk app och har bara hunnit registrera två värkar. Det var 9 minuters mellanrum mellan dom två.

Hoppas inte det stannar av. :)

Spännande att ngt verkar vara på g.
    Hur är det nu?
    När dem satte igång mig nu hade jag ungefär 10 min mellan mina och dem kändes som mensvärk ungefär.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-01 10:30:22 följande:
    Ja klart de vill. De får ta igen det om ett tag när hon kommit ikapp sig! Små killar brukar ju vara lite sådär halvnoga med hygienen också om man inte är där sin en hök och tragglar. :) här har vi nyss fått in "kisset i toan och inte bredvid och tvätta händerna" hos nioåringen. Svårt för dem stt förstå men skönt att höra att det går bra för er.

Kanske kan de leka ute med kompisar?

Wendela är jättefint!
    Tyvärr är det ju sådär som du säger med handhygienen, man får påminna dem varje gång dem ska ta i henne att dem måste ha tvättat händerna innan.

Idag kanske dem ska få åka iväg till ett par kompisar och leka en stund, dem behöver ju få lite utlopp för sin energi också. Jag hade ju lovat dem Leos lekland nu under lovet men det känns ju inte särskilt aktuellt med tanke på att smittrisken är hög på såna ställen.

Haha, känner igen det där med att hålla sig i toan när man kissar, haha. Vår yngsta är sämst på att sikta typ. Haha, konstigt det där med killar :-P
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-01 10:43:01 följande:
    Jo men visst är det... Den store fattar och har gjort i flera år. Han duschar självmant och anvönder deo nu för hsn börjar lukta pubertet, stor, kraftig 11-åring.

Den lille byter helst inte kalsonger och duschar under vilda protester... :)
    Låter precis som våra, duschar under stora protester och byter helst inte kalsonger dem heller, glömmer att spola och har ibland alldeles för bråttom från toa. Haha!!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-01 10:33:50 följande:
    Underbara namn allihopa! <3 Ingrid har vi haft på vår lista också men den här graviditeten fastnade det inte, hehe. Ja men det är ju tur att det är lite kvar tills skolan börjar då, så hon hinner växa på sig!

Vad skönt att det börjar komma igång med mjölken! Sjukt imponerad av dig med pumpandet, ja jag har funderat på det där om jag ska pumpa, om jag kommer fixa det inför sonen, haha. Varför det nu skulle vara konstigt egentligen, han åt ju själv på de där brösten i 1,5 år! Men det är så mycket mer utlämnande med att pumpa känner jag.
    Tack ja, det känns inte ett dugg naturligt att sätta sig att pumpa inför andra som det gör att amma. Imorgon ska vi in tillbaka och väga så då får vi se om det gett resultat. Men det rinner mjölk på kinden när hon ätit så det känns som det gett resultat.

Väntar med spänning på er andra nu, haha.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-01 12:06:21 följande:
    Har ni handsprit hemma? Jag tycker det är väldigt smidigt med barn som är lite slarviga med handhygien. Låt killarna sprita sig innan de tar på lillasyster.
    Ja hur tänkte man med januaribarn? Kan till mitt försvar säga att vi inte tänkte alls på månad utan det fick bli när det blev. Man får vara glad att de inte går på dagis iallafall då smittorna är fler.
    Jodå, handspriten går varm här hemma har en flaska lite runt om i huset :-P

Nej, vi hade inte heller en tanke på månad men man är tacksam för att man fått chansen bara hoppas man slipper smittor. Ja, dagis är ju skönt att slippa, dem bacillerna brukar ju vara rätt elaka. Men jag hoppas lillasyster fått samma immunförsvar som sina bröder, dem har peppar peppar trots tidig födsel varit väldigt lite sjuka under alla år.
  • WiMe06
    Krocki1 skrev 2016-01-01 11:12:35 följande:
    Det är fortfarande samma. En värk var tionde minut på ett ungefär. Som gör aj aj aj ont. Kan andas mig igenom men det gör ont ändå.
    Låter verkligen som det är på gång för dig för det verkar ju hålla i sig. Lycka till om det sätter igång, hoppas allt går bra
    Har du nån smärtlindring hemma, typ tens eller så? Ett varmt bad kanske kan va skönt.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-01 18:09:00 följande:

Hjälp vad det har hänt grejor här! 

Mattenörd: STORT GRATTIS! Hjälp vilken raketförlossning ni hade! Skönt att allt gått bra.

WeME: Gud så skönt att ni har fått komma hem, det är ju ändå ett bra tecken på att allt är så bra som det kan vara för tillfället, annars hade de ju inte släppt iväg er. Skönt att det börjar lossa med amningen, hoppas att hon har lagt på sig massa imorgon på kontrollen. Förstår att det är kämpigt för brorsorna att inte får hålla så mkt i lilla syster som de vill.

Fast ärligt så tror jag att jag kommer vara sjukt nojig när det kommer till att lämna över bebis till bonusarna i början med, även om hon är fullgången och allt är så bra det bara kan vara. Kan tänka mig att det är en sån där skillnad man känner emotionellt om man är bio eller bonusmamma, eller hur känner ni inför tanken när det kommer till att äldre syskon i olika åldrar ska "fixa med bebis" i början? 

Haha, jag hade varit supernojjig även om hon varit större och att barnen är bio. Rätt vad det är får dem för sig att slå varandra eller nåt när dem sitter med henne i famnen. Just nu har vi henne i vagnen här hemma, smidigt att kunna flytta runt henne där man är, men dem vill ju gärna köra runt henne och det är jag väl faktiskt sådär förtjust i.

Det verkar som skruttan följer sin dygnsrytm hon hade i magen, med andra ord som mest aktiv sen kväll/tidig natt. Både positivt och negativt. Negativt för min sömn blir ju inte den bästa, positivt att i lugn och ro kunna sitta och snoza bebis
Svar på tråden BF Januari 2016 :)