Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

BF Januari 2016 :)

Usch jag tycker att amningen är så jobbig, eller jobbig å jobbig. Våran tjej gick inte upp så mkt i vikt så jag påpekade om å om igen till vår BVC sköterska att vi kanske behövde lägga till liiiite ersättning. Men ICKE hon tjatade å tjatade om att fortsätta amma. Vilket resulterade i ett barn som var väldigt ledsen,gick aldrig å lägga ner henne, var som ett plåster i ca 4 mån fick jag sitta upp på nätterna med henne sovandes på mig. Vid 4mån sa jag stopp då hon låg under kurvan en aning å jag klarade inte mer. La då till ersättning efter vissa mål å vi fick en rundare å gladare tjej här hemma! Å en mamma som kunde få sova på rygg för första gången på 4 månader. Så denna gång köpa ersättning hem å jag tänker även ge ersättning om jag märker att det behövs!!

• Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-16 09:39:41 följande:
    Fy vad tråkigt med såna sköterskor som ska hålla på och leva kvar i det gamla med att man måste amma amma amma!!! Jag har fått otroligt stöd med alla barnen och maten. Första helammande jag läääänge och sen ammade han på kvällarna till han var över året, där fick jag iofs väldigt konstiga tips när jag ville sluta och ongen vägrade välling, gröt, ersättning, ja allt! Andra barnet ammade jag bara i en månad sen tog maten slut, delammade typ en vecka men sen gav vi upp och gav bara ersättning, men vår bvc sköterska var jättegullig och stöttade oss i vårt beslut. Sonens hälsa och välmående gick först.

Nu har vi fått jättebra stöd med amningen också och sköterskorna på neo har sagt till mig varje gång att märker du att hon inte blir nöjd så var inte rädd för att ge ersättning på flaska vid ngt mål, särskilt på natten eftersom hon kör sitt race då, så att jag får sova nånting. Att aldrig få sova är ju inte bra för produktionen heller.

Så alla mammor och blivande mammor! Lyssna på ert eget hjärta vilket som är bäst! Vi känner våra bebisar bäst och vi och bebisarna är dom som ska må bra.
    Ja å när det är första barnet så litar man så på sin BVC sköterska men denna gång går jag på min mammakänsla! Tänker absolut försöka amma men går det inte så går det inte! Åhh vill oxå ha bebis här nu! Börjar bli så verkligt nu när BF äntligen är här! Va skönt att ni har fått sånt bra stöd! Det är ju verkligen a och o kan jag känna!! Å som du säger sömn är otroligt viktigt!!!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-16 09:17:11 följande:
    Oj vilken skillnad det kan vara! För oss var det tvärtom - evigt tjat om ersättning fast jag ville helamma. Sonen gick aldrig att lägga ner heller men det var bara sån han är, inte för att han inte var mätt, men han har alltid varit tanig.
    Ja, der komiska är att jag har en kompis som har samma BVC sköterska å till henne var det annan melodi! Sluta amma direkt om du inte orkar medan till mig var det helt annat!!

Hur känner du såhär dagen innan BF? Känner du nåt? :)
  • Förstaförsökaren26
    israelsson skrev 2016-01-16 09:58:19 följande:

12 januari så kom våran William äntligen till världen! Har bara varit hemma i en dag eftersom BB tyckte vi skulle stanna i 3 dagar. (Förstföderska). Amningen funkar! Använder en amningnapp som en av bm gav som förslag eftersom han vill inte öppna munnen riktigt ibland. Och för att mina bröst är så stora så är det tydligen lättare att känna hur han tar. Mjölken verkar då produceras bra. Det rinner ur vårtorna ibland. Får till och med sova med amningsbh.
    Just nu ligger vi alla 3 och myser i sängen innan vi ska kliva upp :)

Åh så mysigt! Stort grattis! :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-16 10:37:00 följande:
    Nämen då blir det ju ännu mer märkligt!

Känner ingenting alls här, jag tror bebis kommer stanna i magen tills hon ska börja skolan. Men jag kände ju inget innan vattnet gick sist heller så hopp finns det iaf. Hur känner du?
    Haha ne fy va hemskt om de stannade i magen så länge!! Njae bara ett väldigt tryck neråt men så har jag känt länge trots att ungen ligger högt å rörligt!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-16 16:12:17 följande:

Känns som jag måste försöka vänja mig vid tanken på att kanske behöva föda själv i värsta fall... Sonen kräktes igen i eftermiddag och då är det väl bara att räkna med att det är magsjuka. Blir maken smittad får han högst sannolikt inte följa med till förlossningen, mig kan de ju inte stoppa även om jag skulle vara sjuk, men jag hoppas förstås vi slipper båda två. För att inte tala om barnvakten! Fy vilken dålig tajming. Bara att hoppas att jag får gå över bf med nån vecka eller så då... för det känns ju jättekul med den här kroppen. Gud vad bitter jag känner mig!

Åh neeeeeeej!!! :( tryck i karln vitpepparkorn!!!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-16 16:52:18 följande:
    Vi kör på Sempers magdroppar istället till hela familjen, haha! Fast han kan nog få ta ett gäng vitpepparkorn ändå, jag tror inte han misstycker.
    I med dom bara säger jag ;) håller tummarna för er!!
  • Förstaförsökaren26

Hua just hemkommen från förlossningen å det var vattnet som har gått så nu inväntar vi mer intensiva värkar. Har fått en tid kl 8 på måndag om det inte skulle dra igång innan dess. Grät floder när vi lämnade dottern förut!. Blev så verkligt å vara borta från henne är så jobbigt! Så nu verkar det bli bebis inom 2 dygn iallafall å jag som var så inställd på övertid på 2 veckor :)

• Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-16 17:29:36 följande:

Ni som ammar och som har ammat tidigare barn. Hur länge per tillfälle äter era små eller åt era små?

Med dottern så kunde jag sitta i timmar kändes det som. Hon åt å åt å åt. Sen somnade hon å vaknade å ville äta mera.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)