-
Men va krångligt! Vi började med dom i okt å har sluppit de där med hela filéer än iallafall. Jätte krångligt om man ska stå å hacka dom först. Meningen är ju att det ska vara smidigt!qatteriin skrev 2016-01-14 11:48:46 följande:Vi har haft Icas matkasse hela hösten men tröttnade nu mot slutet, särskilt när de ersatte kycklingfärs med frysta kycklingfiléer utan att byta recept så man skulle göra köttfärssås med hela filéer... Så nu ska vi prova citygross barnkasse ett tag, får vi se om vi tar linas igen sen men jag gillar att ha tredagars varje vecka och det har ju inte linas här... -
Åhhh all denna stress å tankar inför förlossningen har gett mig en fin härlig munsårs blåsa mitt på munnen :( å jag som har BF på lördag. Uhh nu har jag panik över det. Smörjt på med kräm å hoppas att den Ska försvinna snart!!!!
-
Ja, men precis. Om det skulle sätta igång. Man vill ju kunna gosa med den lilla.mirakelspektakel skrev 2016-01-14 18:17:39 följande:Aldrig roligt med munsår, men jag förstår inte riktigt paniken? Är du rädd att smitta bebis? -
Ja, det är klart! Ska smörja på å hoppas att det är borta till efter helgen! Så nu får den lilla stanna inne ett tag till.mirakelspektakel skrev 2016-01-14 18:46:09 följande:ja så klart man vill det, men du ska se att munsåret har hunnit läka innan bebis tittar ut, det smittar väl dessutom mest precis i början? -
Jag har inte fått än. Är beräknad imorgon!
-
Stort grattis!! :)Elma skrev 2016-01-15 07:20:51 följande:Har en januaribebis här också nu, född igår kväll. Hon verkar må bra som tur är då allt gick fortare än vad jag trodde. Då första dottern fick en kraftig gbs-infektion skulle jag få behandling denna gång men kom in lite sent för att den skulle hinna verka helt. Men den här tösen verkar pigg, åt länge och har ljudligt protesterat mot vägning och sånt.
-
Va underbart!! :)WiMe06 skrev 2016-01-15 10:38:42 följande:Så var hon bara vår nu!!!! Känns jättemärkligt, den supergulliga sköterskan tackade så mkt för lånet av vår lille trollunge.
Hon märkte stor skillnad sedan hon var här förra veckan. Det är ngn som börjat bli riktigt rund i ansiktet och fått en liten extra haka
-
Åh vill/orkar knappt tänka på alla mammakilon som ska bort sen :( gick upp 22kg med dottern å gick ner allt förutom 3kg sen blev jag gravid igen å nu har jag väl gått upp ca 16-17kg. Men får väl ta det sen när bebisen tittat ut. På så sätt är det skönt å få barn på vintern kan jag känna. Slippa känna pressen att komma i bikini igen.
-
Jag undrar hur ni tänker med familj å släkt när de ska få komma på besök. Jag har sagt att jag vill att det ska vara vi i familjen först som bekantar oss å sen får våra föräldrar komma på besök. Tycker att det är viktigare att storasyster får träffa sitt syskon å vara bara vi innan alla besök ska komma. Lr är jag självisk som tänker så?
-
Ja min sambos föräldrar ska ha hand om våran dotter under tiden vi är på sjukhuset men jag har varit lite fräck å sagt att han får åka å hämta henne när vi väl är hemma så det bara bli vi fyra. Förra gången kom både hans familj och min till BB drygt 8timmar efter att hon var ute å de va ok då men nu vill jag bara mysa vi 4. Åhh vad jag längtar nu. Fast är skönt om det inte startar ikväll då sambon jobbar till 23. Jag å blivande storasystern har en riktig myskväll! Tittar på stadens hjältar, äter bullar å bara myser. Bara vi tid liksom <3