Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-10 11:13:17 följande:

Förresten är det ngn som kan känna av domningar i armar och ben? Inatt var min vänstra arm helt domnad och det bultade och värkte ngt jättejobbigt. Kom tillbaka imorse igen, nu är armen normal men jag känner lite svagt i vänster ben.

Kan bli så om msn ligger så barnet trycket på blodtillförseln. Inget farligt men försök hitta nån annan ställning. Allra helst upp å gå lite så flyttar sig den lille parasiten med ;))
  • Eleonor01
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-10 15:56:12 följande:
    Jag har inte tänkt berätta på barnens fritids att jag tar föräldrardagar. Säger att jag är sjukskriven helt enkelt. Jag tror inte att de kollar upp det när det handlar om en vecka, dessutom har jag sagt upp deras fritidsplaceringar fom 18 dec. Själva syftet med att jag är hemma är ju att jag ska få en chans att vila.
    Stickprov från fk är jätte vanligt! Jag hade inte tagit fl å haft barnen på förskolan. Det är fusk
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-11 20:23:15 följande:
    Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.
    Håll inte på med massa hemma tips!!!!! Ring förlossningen för professionella råd direkt
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-12-11 20:58:46 följande:

Otroligt att inte en enda bebbe har lyckats tagit sig ut förtidigt, så här långt in i graviditeten var de ett flertal som fött i förra tråden jag var med i! Duktiga, friska bebisar vi har som vill mogna på sig ordentligt innan dom ska ut i vida världen :)

Helt fantastiskt! Undrar hur många som föds på bf dagarna. Ska bli super spännande!! :))
  • Eleonor01

Hos oss heter det etablerat värkarbete å minst 3 cm öppen för att bli inskriven. Man får dock komma på hur många undersökningar msn vill om man e orolig men man prioriteras inte när man inte är inskriven. Känns helt logiskt faktiskt! De som är mer öppna å längre fram i sitt värkarbete behöver den personalen mer. Man kan alltid gå runt i korridorerna på sjukhuset om man inte är tillräckligt öppen så slipper man åka hem igen :)

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-12-11 22:10:07 följande:
    det är det jag sagt till sambon, får vi inte stanna så slår jag läger i foajén eller ställer till ett jävla liv. Någon avdelning måste ju ta hand om en människa som förmodligen har total panik:)
    Så länge du tänker på andra runt om dig..... 2 cm i timmen för förstföderskor brukar msn säga. Stämmer inte alltid men dock. Det brukar snarare gå ett lugn genom en födande kropp. Msn vet liksom vad som händer så panikslagen det tror jag inte du blir :)
  • Eleonor01
    Eleonor01 skrev 2015-12-11 23:07:59 följande:
    Så länge du tänker på andra runt om dig..... 2 cm i timmen för förstföderskor brukar msn säga. Stämmer inte alltid men dock. Det brukar snarare gå ett lugn genom en födande kropp. Msn vet liksom vad som händer så panikslagen det tror jag inte du blir :)
    1 cm ska det vara
  • Eleonor01

Här sitter jag mitt i natten å äter en Vörtbrödsmacka m skinka å senap. Vaknade så mega hungrig!! Så mysigt att sitta här i skenet av juleljusen. Älskar verkligen ALLT m julen :)

Gud så skönt att hon bara lurades lite Wime06!!!

• Eleonor01

Högst saffranskonto i stan har nog jag.... Värsta bullmsmma. Min son sa när han fick en men det är ju sommarbullar :))
    Nä inga kanelbullar utan saffransbullar m vaniljsmör å mandelmassefyllning.

Snart ska vi åka till min mormor å putsa hennes fönster igen.... Jävla storm.... Men solen skiner iaf :))

• Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-12 11:46:40 följande:
    Stans supermamma kan du även börja kalla dig! Vart får du all energi från människa? :D
    Har alltid tusen järn i elden men tycker ändå inte att jsg gör så mycket. Ligger dock sällan på soffan eller sitter å glor :) hittar alltid på nåt. Blir bara rastlös av att inte ha en sysselsättning. Kan väl kalla det falsk adhd ha ha ha ha
Svar på tråden BF Januari 2016 :)