Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-13 07:03:12 följande:
    Tack, ja det är det jag misstänker också. För både min bm, gynekologen på Mvc, och bm på kub satte det första datumet. Rul sa annorlunda dock fem veckor senare... Så vi får se! :)

Mm sant ang huvudet ja... :)
    Då stämmer det första datumet bättre. Ju tidigare datumet sätts i graviditeten desto säkrare. Vid v 18 vs börjar barnen växa individuellt. Efter vårt kub ändrar msn inte bf. Däremot skulle bm som gjorde rul flytta mig en vecka om inte kub va gjort. Då då stämmer det att mitt barn är mindre för hon ville lägga till en vecks å dina 24 % är två veckor bakåt. Då borde din bebis väga ca 3700 vid födsel på det tidigare datumet å vara nästan precis på medel. Om du fick med dig utskriften hem så kan du utläsa vad bebisen ska väga i v38 som då sjukvården tror att barnet är i efter rul om det föds på tidigare datumet. Hängde du med??? :)
  • Eleonor01

Vem var det sv er två i Örebro som skulle kolls adapterfästet??? Hur har det gått? Ska Jah skicka??!

• Eleonor01

Vid min förra graviditet blev katt galet mammig! Rasen är iofs väldigt mammig. Han låg på min mage å skulle inte lämna mig. Han är precis likadan denna gången. Jag ljuger inte om jag säger att han befinner sig Max två meter ifrån mig hela tiden. Sover på mig i säng å soffa. Sitter vid min stol i köket.... Djur har något sjätte sinne! Förra gången låg min pojke m ryggen på höger sida i magen så katten fick massa sparkar när hab låg på mig i soffan. Denna gången ligger lillan på vänster så han slipper iaf hennes fotsparkar. Såg för roligt ut när han hoppade en halv meter första gången sonen fick i. En klockren spark :))

• Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 12:17:19 följande:
    Men vilken fin kisse. Jag kan verkligen sakna djur ibland. Äldsta bonusen är dock allergisk mot både hund, katt och häst. Men redan innan han blev det så var vi för bekväma för att skaffa hund vilket är det djur jag skulle kunna tänka mig att ha. Sambon hade en katt när jag träffade honom som vi gjorde oss av med för hon gillade inte barnen och för att vi var borta så mkt på de helgerna han var barnfri och det fanns ingen som tog hand om henne då... 
    Vi bor lite utanför hrlsingborg på landet så de har kattlucka så de lunkar runt här i godan ro. Det hör liksom till när man bor på landet! Djur är en god kombination m barn tycker jag :)
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 13:00:35 följande:
    Det tycker jag med, om bara djuret tycker om barn. Just denna lilla katt sprang typ och gömde sig så fort barnen kom hem. Jag älskar djur, har en djurskötarutbildning i ryggen och jobbat en hel del med apor. Men jag tror att just pga det så ställer jag höga krav på att man inte skaffar djur som man inte tar hand om på ett bra sätt. 
    Helt sant!! Hållet absolut med dig
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 19:21:35 följande:
    Detta hittade jag när jag googlade:

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Allergivaccination/

jag kan fråga min kompis vad det var hon fick, men jag har för mig att det var mot pollen, jag minns att läkaren var helt galen på henne för att hon mer eller mindre bodde med en kille som hade katt. Men som sagt, båda allergierna blev betydligt bättre efter behandlingen och nu bor hon tillsammans med katten på heltid.
    Grazax heter den MOt gräs. Min msn rar sin sista tablett i augusti nästa år efter tre års intag. Hade inga problem i somras iaf :)
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 07:57:50 följande:

Blir så blir chockad varje morgon när jag går in här och läser, att inte en enda bebis har kommit till världen än! Hur många aktiva kan vi vara här i tråden? :)

Tror att vi hade runt 12-14 st på bf listan några sidor bakåt.

Någon som kan hitta den å puffa upp den???
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 16:32:09 följande:

Jisses det är inte bara att skaffa ett tredje barn ser jag på era bil diskussioner haha. Insåg plötsligt att min tredje sladdis (som sambon inte vill ha) kommer att bli dyr med tanke på att vi får lov att köpa en ännu större bil!

Vi var förresten och plockade ut våran nya V70 i onsdags :) bytte från en Audi A6 till V70 är jäääättte nöjd! Bilbarnstolen sitter sååå bra i framsätet och lillebror får sitta bakom syrran i babyskyddet :)

Hej

Man har aldrig tidigare så vitt jag vet kunnat stänga av alla airbagsen i V70. Det skulle kosta oss 5500kr om vi ville göra det när jag kollade bilar för något år sedan.... :( går det nu förtiden???
  • Eleonor01
    fruthomas skrev 2015-12-14 17:27:17 följande:
    Jag tror det är så att du kan välja nyckelavstängning som tillval på alla nya bilar idag. Förr fick man operera ut airbagen, vilket var tvunget att göras på verkstad, och det är därför det är så dyrt. I vår BMW måste man nog göra så. Men inte i toyotan.
    Volvo har ett av det mest ledande airbag systemen i världen. Det involverat så mycket mer än en krockkudde i framsätet. Bältessträckare hissgardiner inskjutning av motor under bilen vid krock etc etc därför var det väldigt svårt tidigare. Dessutom åker barn alltid säkrare i baksätet å ska aldrig sitta på en skyddsanordning på ett ställe som det finns en aktiverad airbag på. Deras kroppar klarar inte krocken ifrån airbagen mot sina kroppar. Mycket pga det fokuserade Volvo på integrerade barnstolar å bäst möjlighet för barn bak tidigare
Svar på tråden BF Januari 2016 :)