Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2015-12-11 09:31:07 följande:
    Jag har tagit med mig en bekväm mysdress som jag tycker är hyffsat snygg. Tröja med dragkedja är bra så blir det lättare med amning och hud mot hud. Två amningslinnen och en bh, sockar och trosor till ombyte. Inneskor att tuffa runt i på bb. 

Lypsyl, nässpray och halstabletter behövde jag efter all lustgas sist. Salva till bröstvårtorna, sist fick jag ett litet prov på BB sedan fick maken springa iväg och köpa. En bok, amningskudde, babynest, några kexcholkad, mobilladdare. Schampo, balsam och duchcreme. Tangel teazer, sist blev jag sjukt rufsig i håret och kunde knappt reda ut det  Tungan ute

Pyjamasar till bebisen och två lite finare ombyten av body+byxor att åka hem i, overall. Filt och gosedjur. Kamera förstås! 
    Men ja just de! Lipsyl!!!! Var ju helt fnasig på läpparna efteråt sist! Tack för påminnelsen :)
  • mitthemligajag
    fruthomas skrev 2015-12-11 10:16:31 följande:
    Jag har packat en skötväska med lite mer än nödvändigt till bebisen. Men det börjar väl bli dags att packa till oss andra också nu. Jag vill gärna ha allt klart och väskorna redo i bilen eftersom vi bor åt fel håll från sjukhuset och vi ofta åker iväg på annat när vi är lediga. Problemet är att min garderob är rätt begränsad för tillfället och jag vill nog packa några av de kläderna till mig.

Vi har i och för sig inte tänkt stanna mer än nödvändigt på fl eller BB så egentligen behöver vi inte så mycket. Men det kan ju bli komplikationer eller så kanske man måste stanna för att sola eller liknande så det är ju bäst att överpacka lite.

Nu ska jag försöka beställa lite julklappar och kanske något klädesplagg till mig som jag kan stoppa ner i väskan sen :)
    Känner samma sak, känner att jag inte vill tvätta och packa ner de kläder jag ska ha med mig för då försvinner halva garderoben haha!
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2015-12-11 09:31:07 följande:
    Jag har tagit med mig en bekväm mysdress som jag tycker är hyffsat snygg. Tröja med dragkedja är bra så blir det lättare med amning och hud mot hud. Två amningslinnen och en bh, sockar och trosor till ombyte. Inneskor att tuffa runt i på bb. 

Lypsyl, nässpray och halstabletter behövde jag efter all lustgas sist. Salva till bröstvårtorna, sist fick jag ett litet prov på BB sedan fick maken springa iväg och köpa. En bok, amningskudde, babynest, några kexcholkad, mobilladdare. Schampo, balsam och duchcreme. Tangel teazer, sist blev jag sjukt rufsig i håret och kunde knappt reda ut det  Tungan ute

Pyjamasar till bebisen och två lite finare ombyten av body+byxor att åka hem i, overall. Filt och gosedjur. Kamera förstås! 
    Just tröja med dragkedja tyckte jag själv var sååå opraktiskt hela amnings tiden sist, hatade att hon låg på dragkedjan och att jag fick försöka hålla undan tröjan under armen för att den inte skulle vara ivägen :) ska försöka hitta några bra tunikor istället som man kan öppna upp och slippa ha något ivägen
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-11 19:40:52 följande:
    Ja, verkligen, men vad dem skrämmer upp en också. Men jag vet inte jag får inte riktigt igång henne, börjar bli lite nervös faktiskt. Väntar väl nån timme till men har jag inte känt nåt riktigt då så blir det nog att ringa in till förlossningen.
    Förra gången jag väntade dottern hade hon dåliga hjärtljud så bm skickade in oss på förlossningen efter ett Mvc besök (hände 3 ggr) , då var hon extremt seg och då fick jag halsa i mig iskallt vatten, äta massa sött, äta mat och tillslut efter att Ctg kurvan var " för rak" så väckte dom henne med ultraljud! Sådär var hon veckorna innan förlossningen... Seg startad. Men iaf, halsa iskallt vatten, ät sött, eller mat, ligg på sidan 1 timme och räkna till 10 rörelser! Hoppas bebbe kommer igång
  • mitthemligajag

Otroligt att inte en enda bebbe har lyckats tagit sig ut förtidigt, så här långt in i graviditeten var de ett flertal som fött i förra tråden jag var med i! Duktiga, friska bebisar vi har som vill mogna på sig ordentligt innan dom ska ut i vida världen :)

• mitthemligajag
    Anny123 skrev 2015-12-12 15:46:38 följande:

Tycker också min lille är lugnare därinne. Känner dock av nåt regelbundet. Hur ofta känner ni era små? Hur långa "sovperioder" har de? Å hur är rörelserna nu såhär i slutet? Att man alltid ska bli så orolig/nojig????

Känner under perioder liksom, typ ca 3 perioder om dagen, oftast när jag sitter ner efter jag ätit! Så typ oftast efter frukost, efter lunch och så längsta perioder på kvällen :) men sover mestadels och är vaken mkt på natten och bökar runt.
  • mitthemligajag

Gjorde en saffranskladdis till våran mammagrupp i förgårr, världens enklaste och såååå god!

Sätt ugnen på 175 g, Koka upp smör och ta sedan av de av plattan, tillsätt ägg och socker (rör hela tiden) tillsätt sedan alla övriga ingredienser Under omrörning

100 g smör
    1 pkt saffran
    100 g vit choklad
    2 ägg
    1,5 dl strösocker
    2 dl vetemjöl
    Ca 1/5 dl ljus sirap

In i ugnen ca 10,15 min!

Till de vispar jag grädde och vispar i lite creme cheese samt river i citronskal :)

• mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-12-12 18:08:26 följande:

Gjorde en saffranskladdis till våran mammagrupp i förgårr, världens enklaste och såååå god!

Sätt ugnen på 175 g, Koka upp smör och ta sedan av de av plattan, tillsätt ägg och socker (rör hela tiden) tillsätt sedan alla övriga ingredienser Under omrörning

100 g smör
    1 pkt saffran
    100 g vit choklad
    2 ägg
    1,5 dl strösocker
    2 dl vetemjöl
    Ca 1/5 dl ljus sirap

In i ugnen ca 10,15 min!

Till de vispar jag grädde och vispar i lite creme cheese samt river i citronskal :)

Med tanke på tidigare saffransbulle inlägg alltså haha! Till er som inte har någon energi för att baka men som vill ha något göttit snabbgjort :)
  • mitthemligajag
    himw skrev 2015-12-12 23:45:49 följande:

Ikväll har vi haft minijul men jag har suttit ner hela tiden och inte gjort något ansträngande men ändå haft rejäla sammandragningar/förvärkar från kl 18 till nu när jag ligger i ett varmt bad. Känner de fortfarande men inte lika "hårda". Men en del ikväll var så jag var tvungen att sluta prata och andas- har ju 2 1/2 vecka kvar till BF- är det något på gång eller är det bara mer rejäla förberedelser? Vad säger ni? Är såååå nyfiken!

Åh vad spännande :) hoppas de är på gång snart
Svar på tråden BF Januari 2016 :)