Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2015-12-07 13:26:04 följande:

Den lille killen i magen verkar inte ha förstått att det ska bli trångt, han rör sig värre än någonsin. Jag har inte fått sova något på hela natten, helgalen är han. Slänger sig från sida till sida, och sedan rakt ut. Känner kroppsdelarna jättetydligt genom magen. 34+6 idag. Jag som inte varit direkt mer kissnödig än i vanliga fall, har nu fått börja springa på toa för att han studsar på blåsan. 
    Namn är supersvårt... Träffar ju så många barn på BB, och de namn som är väldigt vanliga går bort. Hade förslag på flicknamn, men nu är det ju en pojke, så det blir svårare. Hans syster, som blir tre i januari (och heter Hedvig, en dam med mycket egen vilja), hävdar bestämt att bebisen heter Gunvald. Hon blir så arg när vi försöker säga att han nog inte ska heta det... Jag har funderat på Vidar, Alve, Arvid, Edward...men de är alla oerhört vanliga så det känns inte jättekul och inte helt rätt. Men det är ju ett tag kvar att fundera som tur är Har funderat på släktnamn, de andra har något av sina namn hämtade från släkten, men i stort sett alla förnamn är upptagna redan. Samma förnamn som min pappa, eller som min kusins barn blir för nära. 

Hahaha va roligt med gunvald!!!!! Vad har hon fått de ifrån? Antar att hon inte är något Beck-film- fan än så länge!! Jobbar du på bb i Falun? :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-08 19:26:40 följande:
    Jag tror hon menar bf 151213 och bebis kom 151231... Kanske :)

Jag vill ha en ny väska och därför har jag inte packat något än... Känner att jag behöver något stort och rymligt så jag får plats med saker åt båda barnen. Var missnöjd med min förra Skötväska, var så mycket fack i den att man nästan inte fick plats med något. Nu kör jag på en liten ryggsäck som ligger i sidokorgen på vagnen, men det kommer ju inte att fungera.
    Har plockat fram bebiskläder iaf och gjort iordning lite hyllor åt bebis. Ska titta på säng imorgon också! Men jag har inte hittat några kläder lillen ska ha på BB och hem.
    Fyndade idag också, handlade på Willys och dom hade rabattkuponger med värdet 25kr på valfri Pampers newborn, storlek 1 kostar 33kr (för 24st), med avdragen rabatt betalade jag 8kr! Ska dit och handla mer :)

Idag har min mage sjunkit ner som bara den, har även fått påpekanden om det. Har också känt ett väldigt tryck i baken, det har jag inte varit med om innan. Och förvärkar börjar göra sig kända också. Men oroar mig inte för att få för tidigt, ingen annan har gjort det så denna stannar nog ett tag till också.
    Måste bara flika in med ett litet tips! Vi har letat sköterska som galningar, egentligen ända sedan dottern låg i magen hehe! Men nu jäklar har vi hittat rätt! Gå in på eBay, vi är så galet böjda med vårt köp därifrån!! Slänger in ett inlägg från min blogg så kan ni se bilder där :) för under 300 kr och den är stor och rymlig med massvis av fack

camilla3614.vimedbarn.se/skotvaska-2/
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-08 20:39:47 följande:
    Det ska jag absolut kolla upp, tack :)
    Jag har ett litet bekymmer med att inte hitta alla grejer när det blir för många fack bara...
    Den vi hade innan var ngn slags cykelväska från stadium som varit jätte poppis som skötväska! Super billig och helt okej men ganska trång och alldeles för lite fack enligt mig haha! Men de kanske är något för dig då ;) älskar att ha de organiserat och uppdelat
  • mitthemligajag
    qatteriin skrev 2015-12-08 21:54:44 följande:
    Den hade vi också! En i turkost mönster. Jag pimpade den med strass, haha.
    Stiligt haha ;) !! Tyckte den var helt okej första tiden men ju äldre hon blev desto mer saker med mat och leksaker, den blev lite trång då!
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-08 23:07:18 följande:

Hur ovanligt är det att ha förlossningsvärkar men som inte gör ont utan känns som vanliga sammandragningar? Jag träffade en kvinna idag som fött sitt tredje barn i badrummet för att hon aldrig fått onda värkar. Allt hade dock gått bra. Vet dock inte när vattnet gick för henne men undrar hur man ska tänka kring det - alltså hur långt efter att vattnet går börjar man normalt känna onda värkar? Låter ju skitläskigt att inte fatta att det är på gång.

Och den här slemproppen, hur vanligt är det att man inte märker när den kommer ut? Hur långt innan barnet föds brukar den komma ut?

Oj villken "lycka" att inte behöva ha ont haha, nä om jag hade fått en sån förlossning hade jag förmodligen velat kännt lite smärta ändå! Jag har faktiskt hört två st i min omkrets som startat sina förlossnings med vattenavgång och dom både är födda för tidigt ( v 34 v 35). Och mkn slemmis släppte sist 5 dagar innan meden min väns släppte i vecka 31! :) så olika de där med just med vattnet tror jag faktiskt det är ovanligt att vattnet går innan värkarna, eftersom att de är värkarna som sätter igång kroppen så att just sådana saker som att vattnet ska gå kan hända :)
  • mitthemligajag

Fyyyfaaaan ursäkta språket men rent utsagt fyfan!!! Mina revben är som stora onda blåmärken som är så sjukt ömma och smärtsamma. Känns som att dom gått av på mitten, ungen ligger och trycker sig uppåt hela tiden, ngt som har tips för att slippa detta :(

• mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2015-12-09 21:41:19 följande:
    Vad för frågor? Aldrig hört talas om :)
    Fick också ett gult brev förra gången med frågor typ " vad har du för förväntningar på fin förlossning" " vad anser du om amning" " vad anser du om smärtlindring" osv så får man skriva i vad man tycker och vill. Sedan finns även en övrigt ruta att fylla i :) väldigt enkelt men har inte fått ngt denna gång
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-09 23:42:24 följande:

Satt precis och funderade lite, var ju hos bm idag och mitt nästa besök är 30/12, det är om tre veckor. Har inte varit med om att man har så lång tid mellan besöken såhär på slutet förut. Har ni andra också tre veckor eller hur ofta?

Jag har varannan vecka ända fram till bf, de har inte med all julledighet att göra då? :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-09 20:35:43 följande:
    Fy vad obehagligt, hoppas att han sjunker ner lite snart så att det lättar lite. Men jag har hört att det kan vara ömt ett bra tag efter graviditeten också om bebis har tryckt mot revbenen ett tag.
    Oh no får innerligt hoppas att de försvinner när han är ute!!!
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-10 11:13:17 följande:

Förresten är det ngn som kan känna av domningar i armar och ben? Inatt var min vänstra arm helt domnad och det bultade och värkte ngt jättejobbigt. Kom tillbaka imorse igen, nu är armen normal men jag känner lite svagt i vänster ben.

Jag! Domnar av i händerna när jag sover och ibland i benen! Det gör inte ont men hag kände detta förra Mvc besöket och då sa hon att direkt om se börjar göra ont så kan de vara "karpalsyndrom" eller vad de nu hette. Så de var viktigt att hålla koll på det !
Svar på tråden BF Januari 2016 :)