-
Sådär känns det lite med allt! Det är ju inte bra för varken barn eller mamma att gå för länge så ibland måste man ju göra något, och då måste man kanske välja mellan pest eller kolera.. Hoppas det startar av sig själv för oss alla!Blgebo skrev 2016-01-05 14:02:22 följande:Damned if you do, damned if you don't... -
Två dagar i veckan är storebror hemma ifrån dagis så då tänkte jag försöka vara ute mycket. Sagostund på bibliotek gillar han också. BVC hade bra föräldrargrupp förra gången så det tänker jag gå på igen. Kyrkan har rytmik som var roligt förra gången jag var fl. Jag har fortfarande kontakt med fyra tjejer ifrån vår föräldrargrupp och två av dem är hemma med sina tvåor nu, vi brukade fika en dag i veckan så det vore kul att ta upp igen. Sedan har min bästa kompis en tjej på tre månader, vi ska nog försöka umgås mycket :)Seven Costanza skrev 2016-01-05 19:40:24 följande:Vad har ni andra tänkt hitta på? Är det välorganiserat med föräldragrupper på er MVC/ BVC?
-
Vi har två, tre alternativ men har inte berättat för någon. Just för att slippa reaktioner, vi kommer ju att välja det namnet vi vill i vilket fall!Mallis87 skrev 2016-01-06 00:07:56 följande:Det här med namn... Har ni bestämt namn redan eller har några olika alternativ? Har ni delat med er till familj/vänner vad ni har tänkt för något?
Jag blir såå irriterad.... En vän till oss frågade om vi hade några namn till lillebror. Sa då att vi har varsen favorit, men inget är bestämt än. Fick frågan om vilka namn, och när jag sa de två alternativen utbrister hen "men Nää, det kan ni ju inte döpa barnet till!". VAD ger någon rätten att klanka ner på ett namn som vi gillar?! Till saken hör att hen har ett barn med ett väääldigt annorlunda namn, aldrig hört det förr och är kanske inte så förtjust i det, men skulle aldrig få för mig att kommentera det så. Är det ett namn dom gillar så vill ju inte jag "förstöra" med att tala om att jag inte gillar det utan respektera att de tycker det är fint.
-
Jag är också förkyld och hostig :( Har varit det sedan november så jag har förlika mig med att det nog tyvärr kommer att vara så fram tills bebisen kommit. Springer också på toa så fort jag vaknar för att hinna innan jag hostar och riskerar att kissa på mig. Så bar man nu kan springa med foglossning ;)Elma skrev 2016-01-06 05:06:09 följande:Någon som har tips på vad som kan hjälpa? Apoteket hade inget som passade gravida dessvärre.
Jag har fått cocillana utskrivet av läkare, det skulle inte påverka fostret. -
Bf+8 idag, seegt! Hade så gärna sett att bebisen varit här senast idag eftersom storebror börjar på dagis igen imorgon. Dels blir det hattigt för honom och dels blir det tufft att hämta och lämna honom själv med foglossning och ischias..
Har blivit alldeles uppstirrad av tanken på igångsättning också. Funderar på att ringa min aurora och höra om hon har en tid innan tisdag så vi kan prata igenom det före.. En av anledningarna till att jag gått på aurora både denna gången och förra är att jag är livrädd för gynundersökningar och tycker att det är fruktansvärt obehagligt. Nu har vi inte pratat så jättemycket om det eftersom det knappt behövs om förlossningen fortlöper utan komplikationer. Eftersom det gjorde det sist verkar alla inställda på att det skulle göra det igen, men en igångsättning innebär ju många fler.. Usch och blä.. -
Förra gången kom min bebis två dagar efter slemproppen, så då kanske det blir bebis imorgon för dig ;)Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-06 11:39:24 följande:Alltså igår kom ju världens slemklump å det fortsatte att komma slem under dagen medan idag är det nada!! Kroppen är ju bra konstig! Vill veta när det ska ske ju!!
-
Jag tror att min slempropp gick igår, i två omgångar, men är inte lika säker som jag var förra gången. Undersökte läkaren dig eller var det bara en magkänsla?Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-06 14:30:58 följande:Ja med dottern så gick den 25-26/12 å hon föddes sen 5 dgr senare men då hade jag passerar BF oxå med nästan 2 veckor. Nu har jag drygt 10dgr kvar till BF å läkaren jag träffat på förlossningen när jag har skrivit min förlossningsplan var inte så optimistisk till att det skulle bli något före BF men vi får se :)
-
Ska du ha snitt denna gången också eller ska ni prova? Har ni mätt bebis och bäcken? Ja det är bf+8 idag, storebror kom bf+9 :) Har inget hänt tills dess ska vi till förlossningen på tisdag, men jag hoppas verkligen att jag slipper igångsättning.Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-06 16:16:29 följande:Jag var hos henne förra måndagen å då gick vi igenom min förra förlossning å hur vi tänker inför denna. I och med att jag snittades förra gången så misstänkte hon att mott bäckenen var för trångt å då nämnde hon snitt igen å då sa hon " ja du gick ju över så mkt förra gången så jag tvivlar på att din förlossning startar innan BF". Så jag kan ju tycka att det är lite konstigt sagt av henne. Men men! Åh du hade passerat BF oxå va? Då lär det starta när som helst ju! :)
-
Ja hoppas verkligen han kommer snart :)Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-06 20:38:32 följande:Nej, hon skickade ner mig till röntgen direkt å de röntgade bäckenet å det visade att jag inte var för liten. Hon misstänkte de då dottern aldrig trängde ner helt. Så vi ska försöka oss på en vaginal förlossning men vi har skrivit in att märker de vid denna förlossning att bebisen inte tränger ner eller jag stannar upp i öppningsskedet som jag även då gjorde så blir det snitt! Åh då är det hög tid att bebisen kommer nu ju :) men om slemproppen gått då har ni säkert eran skatt här innan veckan är slut :)
Här är en till som kommer få brottas med storebror imorgon.. Han kommer INTE vilja gå till dagis, han vill ha jullov. När han väl blivit påklädd kommer han INTE vilja åka vagn dit, han vill gå eller cykla. Det innebär väldigt mycket mer krångel och knixande för mig som jag inte orkar med foglossningen så han måste tyvärr åka vagn.. När han väl är i vagnen kommet det gå som en dans, han trivs jättebra så det är aldrig problem att lämna. Phu, kommer få gå och lägga mig en timma igen när jag väl lyckats lämna honom! -
Hoppas du mår bättre snart! Om du mot förmodan inte skulle göra det så dra dig inte för att gå och prata med någon. Det kan göra underverk och det är synd att vänta för länge!WiMe06 skrev 2016-01-07 00:01:56 följande:Tack allihopa för alla värmande ord <3 Sitter just nu och bara försöker samla mig men tårarna bara sprutar för allt och ingenting.
Lider med er som måste kämpa på med krämper och overaller och trotsiga små barn. När jag hör er är jag ändå så tacksam att vår lille tjej är här. Hoppas verkligen ni får träffa era små sötingar snart.