• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Mattenörd

Igår var vi på KUB. Allt såg bra ut och det var så häftigt att se lilla bebis. Trodde inte att det redan skulle se ut som en liten bebis ????

Nu är det bara 5 veckor till RUL. Får se om magen tillåter att jag väntar med att berätta på jobbet till efter RUL. Jag har semester nu och börjar jobba 4 dagar innan RUL så risken är ju att folk lägger märke till en liten kula när de inte sett den växa fram långsamt...

• Bubblor
    Mattenörd skrev 2015-07-08 08:12:18 följande:

Igår var vi på KUB. Allt såg bra ut och det var så häftigt att se lilla bebis. Trodde inte att det redan skulle se ut som en liten bebis ????

Nu är det bara 5 veckor till RUL. Får se om magen tillåter att jag väntar med att berätta på jobbet till efter RUL. Jag har semester nu och börjar jobba 4 dagar innan RUL så risken är ju att folk lägger märke till en liten kula när de inte sett den växa fram långsamt...

Hehe, du kan alltid skylla på semestern om de frågar och du inte känner dig redo att berätta ;)

Själv har jag KUB klockan 10 idag, är så nervös att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.
  • aurorasmamma
    Bubblor skrev 2015-07-08 08:23:34 följande:

Hehe, du kan alltid skylla på semestern om de frågar och du inte känner dig redo att berätta ;)

Själv har jag KUB klockan 10 idag, är så nervös att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.

Hoppas du går bra för dig Idag! Håller tummarna för en livlig bebis!
  • hsh
    Söndag skrev 2015-07-08 07:21:01 följande:

11+2 idag och illamåendet har eskalerat och jag har gått från att må småilla hela tiden till att kräkas iallafall en gång om dagen

Ska de inte bli bättre nu?

Lite tidigt för att bli bättre, kanske. Eller så har du otur och har illamåendet hela graviditeten, håller tummarna för att det går över snart. Är i v.13 och mår illa ibland.
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-07-08 06:08:07 följande:

Hade jag inte gjort kub hade jag nog bokat en tid tillsammans med bm eller bara fått en tid hem men min bm sa att gör man kub så bokar ni ni tid för rul då. Dem brukar tydligen skjuta lite på rul om man har gjort kub men det hade varit skönt att gjort rul innan jag börjar jobba igen egentligen. Men det kommer jag nog tyvärr inte hinna. Längtar så mkt till imorgon nu när man får se liten igen men är samtidigt så sjukt nervös över svaren.

Okej, jag gjorde ju KUB privat så det hade ju inget med landstinget att göra, så sjukhuset bara skickade en tid till mig. Och det är jag glad för för jag hade inte velat vänta för vi ska flytta i den veckan så det var skönt att det inte blev senare än 10/8. Då är jag i v 18+6 enligt KUB. Lycka till imorgon!
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-07 16:22:43 följande:

Stämmer såklart inte jämt hur magen ser ut, var inte så stor med min dotter heller. Var så kul när jag visste att det var en flicka men alla andra visste att det var en pojk...
    Blev rundast om mage och rumpa med min minsta pojk, tror att jag blir mindre denna gången :) en mindre viktökning vid start iaf.

Kul att vi ses i en ny tråd igen hihi / oktober 14 mamma
  • mitthemligajag

Redan vecka 15 och jag fattar ingenting! Tiden går så fort till skillnad från förra gången! Känns helt galet att tiden kan gå så här fort! Magen är platt, till och med mindre än förra gången då de började komma en mage lite smått vid denna tid. Om två veckor kände jag första sprattlet förra gången! Åh så spännande!!! :)

• Seven Costanza
    Mattenörd skrev 2015-07-08 08:12:18 följande:

Grattis till bra KUB-resultat! Typiskt att du inte kunde få RUL under semestern? Har du provat att ringa och försöka omboka tiden? Det hade jag provat i din sits. Jag ska plugga i höst så jag kommer inte berätta på jobbet förrän efter RUL när jag vill att chefen ska skriva på pappret till försäkringskassan.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-07-08 10:08:34 följande:

Redan vecka 15 och jag fattar ingenting! Tiden går så fort till skillnad från förra gången! Känns helt galet att tiden kan gå så här fort! Magen är platt, till och med mindre än förra gången då de började komma en mage lite smått vid denna tid. Om två veckor kände jag första sprattlet förra gången! Åh så spännande!!! :)

Jag tycker tiden går jättelångsamt men det känns otroligt skönt att ha passerat v 12, 12+2 idag. har största magen hittills, tidigare har det synts mkt senare, börjar bli svårt med kläder från garderoben nu, men svårt att veta vad man ska köpa när vädret är som det är. Gud, tänk att få känna första sprattlet snart, du kanske känner det tidigt nu med
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-07-08 10:03:57 följande:
    Kul att vi ses i en ny tråd igen hihi / oktober 14 mamma
    Fick inte vi samma dag förra gången 13/10??
    När har du bf?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)