• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • aurorasmamma
    Seven Costanza skrev 2015-07-06 22:54:35 följande:

Jag har också fått RUL-tid 10/8, längtar dit!

Ja, längtar så mycket dit! Första gången vi får se liten förutom en snabb titt i v 7 för att kolla ungefär grav längd. Tror ja blir flyttad framåt då, längtar samtidigt som ja är nervös!
  • aurorasmamma

Ja vill egentligen inte veta kön, men maken vill så de blir väl så mest troligt om liten vill visa upp sig.

• LinnJanuari
    aurorasmamma skrev 2015-07-06 22:41:24 följande:

Vi har samma bf då

Välkommen hit! Ha ni gått ut med graviditeten ännu? De ha inte vi, vill vänta till efter rul den 10/8. Skönt att du inte mår dåligt. De gör inte jag heller, gjorde ja inte med första heller och upplever graviditeterna rätt lika så långt iallafall .

Tack! Känns så kul att äntligen kunna bolla allt med alla är :) Jag har berättat för vänner och familj, men inte för mina chefer och bekanta än. Tänkte berätta för cheferna efter semestern. Jag har en provanställning på en ny tjänst inom företaget som gick ut nu 1/7 (gick på semester 29/6 och kommer tillbaka 13/7) så ville inte att min graviditet skulle påverka deras beslut om fortsatt tjänst eller inte.

Det börjar bli lite jobbigt då vi har arbetskläder och mina vanliga byxor sitter SÅ obekvämt nu. Och har jag min töjbara kjol så ser man kulan, så det är ju bara tur att jag inte är pinnsmal sen innan haha!!

Ååh jag är bara sååå nyfiken vad det är för krabat där inne!! Pojke/flicka en/två! Längtar ändå tills man har en riktig mammamage :)
  • MeEmmA

Jag är helt säker på att det är en flicka denna gången, men tror att jag inte ska kolla det... Har inte bestämt mig!
    Har två pojkar och en tjej, känner att det inte spelar nån roll :) har vetat de andra graviditeterna för att jag har varit så nyfiken.

• MeEmmA

Jag är helt säker på att det är en flicka denna gången, men tror att jag inte ska kolla det... Har inte bestämt mig!
    Har två pojkar och en tjej, känner att det inte spelar nån roll :) har vetat de andra graviditeterna för att jag har varit så nyfiken.

• Seven Costanza
    aurorasmamma skrev 2015-07-07 00:11:37 följande:

Ja, längtar så mycket dit! Första gången vi får se liten förutom en snabb titt i v 7 för att kolla ungefär grav längd. Tror ja blir flyttad framåt då, längtar samtidigt som ja är nervös!

På fredag är det bara en månad kvar, det går fort tror jag! Jag går in i v 15 idag (BF 4/1) och jag kan inte fatta att det redan är drygt tio veckor sedan jag fick veta att jag är gravid! Jag hade BF 6/1 enligt första VUL sedan på UL i samband med KUB fick jag 4/1. Menar du med framflyttad att du tror att du får tidigare eller senare BF? Jag blandar alltid ihop det där .
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-06 23:15:01 följande:

Haha vadå direkt, redan från början eller? Jag märker ju fortfarande inte av min graviditet förutom att jag börjar bli lite tjock så jag har verkligen ingen uppfattning. Dock hade vi sex under typ fem-sex dagar i rad runt ägglossningen och jag har läst att det är större sannolikhet för pojkar om man har sex nära ägglossningen. Så jag räknar lite med att få en pojke.

Kanske inte första dagen jag fick veta att jag var gravid men väldigt tidigt fick jag en magkänsla som sa att det var pojkar. Men än har jag ingen magkänsla när det gäller den här graviditeten.
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-07-07 11:40:19 följande:

Kanske inte första dagen jag fick veta att jag var gravid men väldigt tidigt fick jag en magkänsla som sa att det var pojkar. Men än har jag ingen magkänsla när det gäller den här graviditeten.

Hm, var det något speciellt som fick dig att känna så? Vissa menar ju t ex att magens form är olika vid pojkar och flickor eller att man är sugen på olika saker. Jag mår som sagt precis som vanligt så jag hoppas att det går att se på RUL för jag är verkligen nyfiken!
  • aurorasmamma
    Seven Costanza skrev 2015-07-07 09:50:17 följande:

På fredag är det bara en månad kvar, det går fort tror jag! Jag går in i v 15 idag (BF 4/1) och jag kan inte fatta att det redan är drygt tio veckor sedan jag fick veta att jag är gravid! Jag hade BF 6/1 enligt första VUL sedan på UL i samband med KUB fick jag 4/1. Menar du med framflyttad att du tror att du får tidigare eller senare BF? Jag blandar alltid ihop det där .

Ja jag ha börjat jobba igen så hoppas tiden går fort!

Framflyttad som i att ja är längre gången än vad ja tror hoppas man hinner känna av bebis innan rul!
  • Mallis87

Jag var heeeelt säker på att min dotter var en pojke. Alltså 100%. Varför vet jag inte, hade bara en känsla. Så när vi frågade på rul, och hon sa flicka... Blev jag totalchockad! När vi var klara och påväg hem började jag gråta för att jag hade varit så säker på pojk. Det spelade verkligen ingen roll, absolut inte, men jag var ju SÅ säker haha! Denna gången har graviditeten varit lite annorlunda. Förra gången blev jag större fortare och la snabbt på mig runt höfter, som det sägs att man gör med flickor. Fick börja med mammabyxor i vecka 10, och fick tillochmed bristningar på sidorna av höften! Nu i denna grav ser man fortfarande ingenting, vecka 13, och jag kan ha mina vanliga byxor. Förra grav hade jag noll symtom, denna grav har jag mått illa till och från tills förra veckan.

Spelar mig verkligen ingen roll vad det blir denna gång. Blir det en flicka har vi ju massvis fina bebiskläder redan, och två systrar kan ju stå varandra väldigt nära. Har själv ingen syster och önskar ibland man hade haft en :) Sen hade det ju varit roligt med en pojke, att ha en av varje, lite "nytt" med fina pojkkläder istället och sådär.

Som jag känner nu tror jag faktiskt att det är en pojke, men jag ska inte ställa in mig på något så jag slipper gråta efter rul nästa gång ;)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)