• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    aurorasmamma skrev 2015-07-07 13:33:12 följande:

Ja jag ha börjat jobba igen så hoppas tiden går fort!

Framflyttad som i att ja är längre gången än vad ja tror hoppas man hinner känna av bebis innan rul!

Åh det är ju bra på ett sätt för tiden går ju fort när man jobbar! Själv gick jag på semester till midsommar och är ledig fram till runt 1/9 för jag ska plugga igen, så det blir en lång ledighet med förhoppningsvis fint väder. Jag blev lite paff när jag blev framflyttad två dagar för nu kom jag ju ännu närmre årsskiftet (4/1)... Vi hade inte trott att jag skulle bli gravid på första försöket och att BF skulle bli riktigt så tidigt i januari, men men, hade man väntat en månad med att börja försöka kanske man inte haft samma tur att blir gravid. Jag hoppas att den vill stanna inne över årsskiftet men annars får det bli som det blir .
  • Seven Costanza
    Mallis87 skrev 2015-07-07 14:17:40 följande:

Jag var heeeelt säker på att min dotter var en pojke. Alltså 100%. Varför vet jag inte, hade bara en känsla. Så när vi frågade på rul, och hon sa flicka... Blev jag totalchockad! När vi var klara och påväg hem började jag gråta för att jag hade varit så säker på pojk. Det spelade verkligen ingen roll, absolut inte, men jag var ju SÅ säker haha! Denna gången har graviditeten varit lite annorlunda. Förra gången blev jag större fortare och la snabbt på mig runt höfter, som det sägs att man gör med flickor. Fick börja med mammabyxor i vecka 10, och fick tillochmed bristningar på sidorna av höften! Nu i denna grav ser man fortfarande ingenting, vecka 13, och jag kan ha mina vanliga byxor. Förra grav hade jag noll symtom, denna grav har jag mått illa till och från tills förra veckan.

Spelar mig verkligen ingen roll vad det blir denna gång. Blir det en flicka har vi ju massvis fina bebiskläder redan, och två systrar kan ju stå varandra väldigt nära. Har själv ingen syster och önskar ibland man hade haft en :) Sen hade det ju varit roligt med en pojke, att ha en av varje, lite "nytt" med fina pojkkläder istället och sådär.

Som jag känner nu tror jag faktiskt att det är en pojke, men jag ska inte ställa in mig på något så jag slipper gråta efter rul nästa gång ;)

Jaså säger man det med flickor, att man får höfter och mage snabbare? Jag har redan gått upp 4-5 kg och allt har lagt sig på höfter och rumpa. Inte så mycket riktigt gravidmage kanske (alltså inte hård eller så förstås) pch jag kan fortfarande dra in magen så det bara syns en pytteliten rundning, men det känns obehagligt så jag väljer att gå med magen "utsläppt". Det kanske talar för en flicka men samtidigt är jag lite inställd på pojke eftersom vi sex på beräknad ägglossning och det gynnar tydligen pojkar. Man får se, det är lika välkommet vilket som!
  • Flizz

Jaha det har jag aldrig hört om flickor :)
    Jag fick en flicka förra gången och gick upp 5kg totalt (dock lite överviktigt men ändå), berättade på jobbet i v28 och ingen hade misstänkt nått.

Undrar med vad det blir denna gång, känner mig även lite nervig inför att dottern ska bli storasyster och hur hon ska reagera på att vi blir fler i familjen.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-07 12:45:52 följande:

Hm, var det något speciellt som fick dig att känna så? Vissa menar ju t ex att magens form är olika vid pojkar och flickor eller att man är sugen på olika saker. Jag mår som sagt precis som vanligt så jag hoppas att det går att se på RUL för jag är verkligen nyfiken!

Nej det var inget speciellt så kroppsligt som gjorde att jag trodde det, hade rätt så liten mage med båda pojkarna, och snart är magen ungefär lika stor som den var i v 30 med första, haha. Men det kan ju såklart vara att kroppen varit uttänjd två ggr tidigare. Två utav dem som vet är stensäkra på att det är en pojke till. Tyvärr har jag inget kvar sedan dem tidigare så vi får börja om på nytt vad det ön blir.

Har ingen tid för rut-ul ännu. Ska göra kub på torsdag så då kommer vi att boka en tid för Rut-ul.

Hoppas tiden går fort nu bara.

På sätt och viss kanske det vore positivt om den kom innan årsskiftet, vill ni ha barn tätt behöver ni inte bara oroliga för att dem kommer samma år men jag förstår verkligen era tankar med att ni hoppas liten stannar kvar. Jag är på nåt sätt inställd på att det kommer att bli tidigare, då båda innan varit tidiga. Så skulle bli chockad om denna lill* valde stanna kvar längre
  • MeEmmA

Stämmer såklart inte jämt hur magen ser ut, var inte så stor med min dotter heller. Var så kul när jag visste att det var en flicka men alla andra visste att det var en pojk...
    Blev rundast om mage och rumpa med min minsta pojk, tror att jag blir mindre denna gången :) en mindre viktökning vid start iaf.

• Mallis87

Såklart är ju det mesta skrönor, tex ska man ju må mer illa med flicka än pojke, men jag mådde inte illa alls när jag väntade dottern.

Jag har hört att om man lägger på sig runtom är det en flicka, och får man bara precis en kula på magen är det en pojke. Stämde bra på min kompis, hon mådde jätteilla med sin första, en flicka, och blev rätt stor runtom. Med andra barnet, en pojke, mådde hon kanon, och fick bara en kula, så verkligen ut som om hon bara hade en boll under tröjan!

En annan kompis blev jättestor runtom med sin pojke, så som sagt ska man ta det med en nypa salt, men visst är det kul att fundera och jämföra med skrönorna :)

• hsh

Nån fler som har fått stora fötter? Haha. Jag kan inte ha vissa skor med t.ex dragkedja. Jag får inte igen den. Och magen putar rejält. Har alltså en riktig kula. Den är hård efter att jag ätit, gaser. Glammigt värre..

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-07-07 16:17:47 följande:

Nej det var inget speciellt så kroppsligt som gjorde att jag trodde det, hade rätt så liten mage med båda pojkarna, och snart är magen ungefär lika stor som den var i v 30 med första, haha. Men det kan ju såklart vara att kroppen varit uttänjd två ggr tidigare. Två utav dem som vet är stensäkra på att det är en pojke till. Tyvärr har jag inget kvar sedan dem tidigare så vi får börja om på nytt vad det ön blir.

Har ingen tid för rut-ul ännu. Ska göra kub på torsdag så då kommer vi att boka en tid för Rut-ul.

Hoppas tiden går fort nu bara.

På sätt och viss kanske det vore positivt om den kom innan årsskiftet, vill ni ha barn tätt behöver ni inte bara oroliga för att dem kommer samma år men jag förstår verkligen era tankar med att ni hoppas liten stannar kvar. Jag är på nåt sätt inställd på att det kommer att bli tidigare, då båda innan varit tidiga. Så skulle bli chockad om denna lill* valde stanna kvar längre

Aha, jag fick bara en tid till RUL hem i brevlådan, kanske är olika i olika landsting . Ja jag hoppas på i början på året - känner att om det skulle vara i december hade jag velat att den kom FÖRE jul när allt fortfarande är mysigt och förväntansfullt - i mellandagarna har allt mysigt redan varit förutom nyår som jag inte gillar lika mycket. Jag är beredd på december men hoppas på januari . Vi kommer nog inte börja försöka SÅ tidigt som den här gången utan vänta åtminstone till maj så det inte är så stor risk att de föds samma år om den här kommer i januari.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-07 19:59:41 följande:

Aha, jag fick bara en tid till RUL hem i brevlådan, kanske är olika i olika landsting . Ja jag hoppas på i början på året - känner att om det skulle vara i december hade jag velat att den kom FÖRE jul när allt fortfarande är mysigt och förväntansfullt - i mellandagarna har allt mysigt redan varit förutom nyår som jag inte gillar lika mycket. Jag är beredd på december men hoppas på januari . Vi kommer nog inte börja försöka SÅ tidigt som den här gången utan vänta åtminstone till maj så det inte är så stor risk att de föds samma år om den här kommer i januari.

Hade jag inte gjort kub hade jag nog bokat en tid tillsammans med bm eller bara fått en tid hem men min bm sa att gör man kub så bokar ni ni tid för rul då. Dem brukar tydligen skjuta lite på rul om man har gjort kub men det hade varit skönt att gjort rul innan jag börjar jobba igen egentligen. Men det kommer jag nog tyvärr inte hinna. Längtar så mkt till imorgon nu när man får se liten igen men är samtidigt så sjukt nervös över svaren.
  • Söndag

11+2 idag och illamåendet har eskalerat och jag har gått från att må småilla hela tiden till att kräkas iallafall en gång om dagen
    Ska de inte bli bättre nu?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)