• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Mallis87
    himw skrev 2015-07-16 21:00:43 följande:

Gud vad skönt! Här är det långa diskussioner och omröstningar där jag anser att jag representerar bebisen och har två röster :)

Det har du ju rätt i- tänkte inte på om det var någon tittutlucka på suffletten, det måste jag kolla.

Något mer som är bra är om det går att dra fram sufletten ganska långt! Det saknar jag på vår framåtvända emmaljunga scooter, sover dotter i den och solen står på har hon solen rakt i ansiktet för sufletten går inte alls långt fram.
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-07-16 06:11:40 följande:
    Gud va kul! Men du känner alltså rörelser redan, vilken vecka är du i? Jag är i v 15+ 2 (BF 4/1) och jag känner ingenting jag kan identifiera som fosterrörelser... Hur känns det? När brukar man kunna känna?
    14+4 tror jag... bf 9/1.. :) 
    Det är ju mitt femte barn, så jag vet vad jag ska känna efter. Som små, små glidande rörelser, pyttesmå puffar... så känner jag nu. De flesta känner fosterrörelser dagligen efter v 20 någonting. Jag har alltid känt tidigt, v 16 m första, och sedan bara tidigare. :) 
  • Blgebo
    Mallis87 skrev 2015-07-16 21:12:41 följande:
    Något mer som är bra är om det går att dra fram sufletten ganska långt! Det saknar jag på vår framåtvända emmaljunga scooter, sover dotter i den och solen står på har hon solen rakt i ansiktet för sufletten går inte alls långt fram.
    HAr sett att det finns en förlängningsskärm att sätta på, det verkar rätt bra. Kommer inte ihåg var kvinnan jag träffade hade köpt den. 
  • Kixpix

Tänkte höra här om det är många som har tänkt på att det finns ganska mycket gratisprylar man kan beställa genom att bli medlem lite här och där.
    Jag har fått hem ett paket från Lloyds apotek (min sambo fick hämta) och ett paket kom idag från GoBoken. GoBokens värde är cirka 500kr.

• Blgebo
    Kixpix skrev 2015-07-16 22:01:12 följande:

Tänkte höra här om det är många som har tänkt på att det finns ganska mycket gratisprylar man kan beställa genom att bli medlem lite här och där.
    Jag har fått hem ett paket från Lloyds apotek (min sambo fick hämta) och ett paket kom idag från GoBoken. GoBokens värde är cirka 500kr.

Jag har hämtat boxen påbabyproffsen, beställt en som snart kommer till apoteket hjärtat, ska gå och hämta ut på kronans apotek och har en som väntar på lloyds. Nackdelen, är att man säljer sina uppgifter till vissa företag, så jag har fått massor med samtal från säljföretag  
    Goboken hade jag med första barnet, avr så jobbigt att bli av med dem sen,så jag vill inte ha ngt paket från dem. Men de har säkert blivit bättre sedan dess. 
  • Kixpix
    Blgebo skrev 2015-07-16 22:04:38 följande:
    Jag har hämtat boxen påbabyproffsen, beställt en som snart kommer till apoteket hjärtat, ska gå och hämta ut på kronans apotek och har en som väntar på lloyds. smile1.gif Nackdelen, är att man säljer sina uppgifter till vissa företag, så jag har fått massor med samtal från säljföretag smile4.gif  
    Goboken hade jag med första barnet, avr så jobbigt att bli av med dem sen,så jag vill inte ha ngt paket från dem. Men de har säkert blivit bättre sedan dess. 
    Ja, jag tänkte också beställa de andra boxarna som finns på olika apotek!

Jaså? Sen jag "gick med" där har jag inte hört någonting? Har inte fått några mejl om nyheter eller liknande. Får väl se om de börjar trakassera. Fördelen är ju att man kan blockera nummer på telefonen :)
  • Kixpix

Sen kan man gilla MAM och bambino på Facebook så får man en gratis napp och en sked :)

• WiMe06

Oj. Har ni redan hämtat ut gratisboxar? Jag tänkte vänta några veckor till minst innan jag hämtar ut några boxar. För mig känns allt så himla tidigt ännu, vågar egentligen knappt tänka på bebisprylar.

• WiMe06
    himw skrev 2015-07-16 20:57:12 följande:

Jag ska till BM på Verkstadsgatan första gången i slutet av augusti och jag kommer inte ihåg namnet på henne vi skulle till men hoppas det blir bra :)

Vi skulle få gå med på BB och några andra grejor men det var just föräldrargrupperna som var fulla- verkar vara många Kalmarbebisar i januari!

Men har anmält mig till en amningskurs via Sensus som jag hört mycket gott om så jag tänker att jag får amningsbiten därifrån. Verkar vara olika hur de olika MVC lägger upp föräldrargrupperna- i Norrliden var det vid 8 tillfällen och två timmar per gång men då skulle alla i gruppen träffa BM för kontrollerna därav den långa tiden- konstigt upplägg då en kompis som gick där sa att man inte fick ut nånting av det.

Jag gillade också Smilen men har du klämt på den i verkligheten? Superlättkörd men sufflettens ljud på sittdelen är verkligen högt när man fäller den.

Okej, hoppas ni kommer trivas bättre där då jag är jättenöjd med min bm. Hade henne första besöken med första barnen innan vi flyttade så jag kände igen henne lite. Vad bra att ni får följa med på dem besöken iallafall då, hoppas amningskursen blir bra med.

Har inte tittat på ngn vagn IRL ännu, allting känns så tidigt så det är knappt jag vågar titta på nätet utan att hjärnan ska börja spela en en massa spratt med oroliga tankar. Lustigt med suffletten, verkar ju knasigt att det skulle låta så högt. men som ngn annan skrev, det kanske inte stör så mkt när man väl använder suffletten. Får kika närmare på den när vi väl börjar titta runt på riktigt.
  • MeEmmA

Vecka 15 idag :)
    Jag funderar på Emmaljunga Viking double, nån som har erfarenhet av den? Men först måste vi köpa en större bil då fem sittplatser inte kommer att räcka längre, känns som att vi måste anpassa vagn efter vad som får plats i bilen. Och bil är verkligen en djungel då jag inte vill ha en buss!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)