Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-08-01 21:58:41 följande:

Har köpt leggings, jeans och nån klänning annars använder jag mina vanliga linnen och koftor samt några klänningar från indiska och kommer nog fortsätta med det.

Däremot så har jag hittat en beskrivning på hur man kan sy om arbetsbyxor upptill och sätta på mudd så ska gå upp till jobbet en dag och hämta hem ett par!

Jag vill sy ett par beiga eller grå byxor och någon kul kjol. Har köpt ett par marinblå mammachinos och ett par ljusa mammajeans, två vida linnen (om man vill dölja magen) och två klänningar men jag tycker inte att jag har tillräckligt med underdelar. Använder mammachinosen jämt känns det som.
  • Seven Costanza

Idag är det bara en vecka till RUL för mig, längtar jättemycket fast lite orolig också eftersom de ju KAN hitta något fel på bebisen, men jag hoppas att det ska gå bra!

Någon som har RUL redan den här veckan?

• Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-08-03 09:32:40 följande:

Jag har. Men är inte så orolig så. Kan ändå inte påverka det utan det som sker det sker. Är ju mitt fjärde ultraljud på typ sex veckor också.

Okej, jag har inte gjort något ul sedan kub-testet och det var väl fem-sex veckor sedan nu. På det testet bedömer de ju inte t ex hjärta, hjärna och andra organ så det finns ju risk att de hittar sådana fel på RUL. Det vore ju hemskt om man upptäcker något fel nu när man nästan gått halva graviditeten och är så inställd på att få barn men det är som du säger att man kan ändå inte påverka det. Jag försöker tänka positivt, är bara medveten om att det inte finns några garantier för ett friskt barn även om man ändå på något sätt förutsätter att det är friskt.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-08-03 09:50:57 följande:

Nej jag gjorde ju också senast på kub för en månad sedan. Klart det vore fruktansvärt om något är fel nu.

Min bästa vän har ett barn med kromosmskada som ingen hade en aning om innan hon kom, så jag är väl medveten om inga garantier. Samt att ett barn med svårt handikapp som skulle kunna framkomma på rul inte skulle rymmas i vårt liv som det ser ut med sambons barn sedan innan som inte är helt enkla alltid pga massa omständigheter osv.

Min sambo är väldigt sådär att ingen mening lägga energi på saker innan man vet. Försöker ha lite av hans syn på det och lyckas ganska bra i detta vilket förvånar mig själv lite. Kanske för att man funderat kring det ända sedan min väninna fick sitt barn för många år sedan.

Sådan är min man också! Han är alltid optimistisk och säger att allt ordnar sig och hittills har han haft rätt, men framförallt att man inte behöver oroa sig för det värsta gör det är inte så stor sannolikhet att man själv skulle drabbas av det.

Nej jag känner också just att det vore tufft att inte få ett friskt barn och jag har svårt att se oss som föräldrar till ett sjukt barn/barn med diagnos. Vi har inga barn sedan innan så det beror inte på det men självklart anpassar man ju sig och gör det bästa man kan om det skulle vara något fel på barnet.

Vilken dag är ditt RUL? Lycka till!
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-08-03 12:55:47 följande:

Hej allihopa  Nu har jag haft semester i fyra veckor, har haft fullt upp så det blev visst semester härifrån också! Går in i vecka 19 nu, 18+0, och har RUL på måndag. Många som haft det redan? Hoppas allt är bra och att vi får reda på om det är en pojke eller flicka därinne  

Har en liten mage som man ser om man tittar noga eller känner mig väl, och har känt många buffar inifrån men bara enstaka gången på utsidan. 

Jag går in i v 19 imorgon, har också RUL på måndag . Ska bli spännande och hoppas också på att de inte hittar något avvikande samt att de kan se och vill berätta könet, är så nyfiken! Jag har ganska stor mage redan men längtar tills den blir mer fast. Känner bara bebisen lite grann ibland (eller jag tror att det är bebisen, vet inte riktigt hur det ska kännas).
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-08-05 10:40:57 följande:

Läkare ringde från s-mvc idag strax före 8. Fick svaret på FVP så nu vet vi att det är ett barn med normal kromosomuppsättning, och vilket kön  

Skönt att höra!
  • Seven Costanza

Mysigt att läsa om era inköp! Själv har jag fortfarande inte köpt någonting alls. Min svärmor har dock börjat på en filt med mormorsrutor i pastellfärger, samt en pippikofta enligt mina önskemål, that's it . Ska på RUL på måndag så det är mest det jag väntar på, vill ha lite mer garantier för friskt barn även om det aldrig är hundraprocentigt.

Vi flyttar ju även till USA den 18/8 så vi hade ändå inte haft plats att ta med en massa bebisgrejer också - undrar redan hur jag ska få plats med de kläder, jackor och skor jag vill ha med mig... Hoppas på bra bebisshopping när vi kommit fram istället .

• Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-08-05 12:54:26 följande:

Finns ju hur mkt fint som helst i USA. Mamma har varit i Seattle och NY och handlat ett par ggr när jag fått barn. Det brukar vara bra priser också, särskilt när det är rea  

Ja jag hoppas på bra utbud, och särskilt på bättre utbud av mammakläder, vilket har varit uselt där jag bor.
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-08-05 15:49:33 följande:

Förstår er som flyttar utomlands och där har du väl världens möjligheter sen att shoppa fina bebisprylar

Men det är roligt att läsa om andras inköp tycker jag.

Ja det är kul att läsa och det ska bli så roligt när jag själv kan börja köpa saker - det är första barnet för oss så det blir ju en hel del att inhandla . Blir ännu roligare känner jag ifall vi får reda på kön på ultraljudet - färgmässigt tycker jag att båda könen kan ha allt men jag skulle t ex inte köpa klänningar till en pojke om han inte själv uttryckligen vill ha...

Ni som har större barn, är det ens praktiskt med klänning på en bebis eller är det mer när hon ska vara finklädd? Omlottbodies med knäppning fram och i grenen har jag hört ska vara praktiskt, eller? Vilka kläder ska man undvika?
  • Seven Costanza
    anaconda skrev 2015-08-05 17:25:23 följande:

Alice tittar ut 11/1-16 <3

Gud va kul! Själv är jag hittills beräknad 4/1 men har inte RUL förrän på måndag, tiden går sååå långsamt just nu .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)