amalie79 skrev 2015-08-03 09:50:57 följande:
Nej jag gjorde ju också senast på kub för en månad sedan. Klart det vore fruktansvärt om något är fel nu.
Min bästa vän har ett barn med kromosmskada som ingen hade en aning om innan hon kom, så jag är väl medveten om inga garantier. Samt att ett barn med svårt handikapp som skulle kunna framkomma på rul inte skulle rymmas i vårt liv som det ser ut med sambons barn sedan innan som inte är helt enkla alltid pga massa omständigheter osv.
Min sambo är väldigt sådär att ingen mening lägga energi på saker innan man vet. Försöker ha lite av hans syn på det och lyckas ganska bra i detta vilket förvånar mig själv lite. Kanske för att man funderat kring det ända sedan min väninna fick sitt barn för många år sedan.
Sådan är min man också! Han är alltid optimistisk och säger att allt ordnar sig och hittills har han haft rätt, men framförallt att man inte behöver oroa sig för det värsta gör det är inte så stor sannolikhet att man själv skulle drabbas av det.
Nej jag känner också just att det vore tufft att inte få ett friskt barn och jag har svårt att se oss som föräldrar till ett sjukt barn/barn med diagnos. Vi har inga barn sedan innan så det beror inte på det men självklart anpassar man ju sig och gör det bästa man kan om det skulle vara något fel på barnet.
Vilken dag är ditt RUL? Lycka till!