• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza

Idag går jag in i v 18! Svårt att förstå att jag snart kommit halvvägs! Nu är det mindre än två veckor till vårt RUL (måndag 10/8) - hoppas att allt är bra med bebisen, att jag inte får ett ännu tidigare förlossningsdatum och att de kan se könet . Är väldigt nyfiken så jag kan absolut inte vänta till förlossningen med att få veta.

Kommer ni andra försöka ta reda på kön? Hur långt är det tills ni har RUL?

• Reggi
    Seven Costanza skrev 2015-07-28 08:18:19 följande:

Idag går jag in i v 18! Svårt att förstå att jag snart kommit halvvägs! Nu är det mindre än två veckor till vårt RUL (måndag 10/8) - hoppas att allt är bra med bebisen, att jag inte får ett ännu tidigare förlossningsdatum och att de kan se könet smile1.gif . Är väldigt nyfiken så jag kan absolut inte vänta till förlossningen med att få veta.

Kommer ni andra försöka ta reda på kön? Hur långt är det tills ni har RUL?

Går också in i v.18 idag och på en vecka sa magen poff. Är med väldigt nyfiken också och vill veta vilket kön bebisen har. Har rul fredag den 7/8 :)
  • amalie79
    Kixpix skrev 2015-07-27 19:03:52 följande:

Ja men precis! Jag har sagt till sambon att jag ska snåla första året. Det blir bäst ekonomiskt om han jobbar och jag är hemma, tyvärr.

Havandeskapspenning ska jag absolut söka! Min sambo blev sur när han förstod att man får "vara hemma" 2 månader innan, men då förklarade bm för honom att det är bäst så. Jag jobbar inom hemtjänsten. Kul att kliva in och ur en bil, lyfta tunga människor, kravla på golvet för att ta på strumpor, springa i trappor etc. Nej tack. När man är i sjunde månaden lär ju kroppen säga ifrån mot detta! :)

Jag har också ett jobb som är lätt att få gå hem från men jag blir just nu mest lite irriterad på folk som säger " men du får väl gå hem tidigt!" Jaa antagligen, fast det är ju inte mitt mål, i första hand. Målet är ju att jobba så länge det funkar. Min chef kommer vara intresserad av att ha mig kvar så länge jag orkar så möjligheten kommer nog att anpassa uppgifterna lite och hösten är vår lättaste period också.

Tror jag grubblar minst på vad som ska komma om jag har saker i händerna också.

Men det är ett fantastiskt system att möjligheten finns!
  • Seven Costanza
    Reggi skrev 2015-07-28 08:42:50 följande:

Går också in i v.18 idag och på en vecka sa magen poff. Är med väldigt nyfiken också och vill veta vilket kön bebisen har. Har rul fredag den 7/8 :)

Kul! Är du också beräknad 4/1? Åh då har du RUL lite tidigare än mig, räknar verligen ned dagarna nu, känns som en evighet sedan vi såg bebisen på KUB. Jag har betalt för två ultraljud privat - hade aldrig kunnat vänta ända till v 18+6 för att få se bebisen första gången. Har du gjort något ultraljud tidigare?
  • Alzelin
    MeEmmA skrev 2015-07-27 09:02:52 följande:

Tack, kollade upp dom. Kanske har med euron att göra som du säger, men babyproffsen gav oss ett komplett pris på 15000 så det ligger på samma.

Ska hålla koll lite på blocket tänkte jag, har fått gör mig att det är endel som säljer för att det större syskonet inte vill sitta i vagn längre. Kanske kan hitta något fynd, om inte så beställer jag från babyproffsen om 2-3 månader. Har bestämt mig för att det blir den vagnen iaf :) är nästa fråga bil...

Det ska finnas en direkt kopia på bugaboo som heter beemoo.. mycket billigare men ska hålla samma kvalité har jag hört :) jag vill själv ha en bugaboo men tycker att det är lite för dyrt..
  • MeEmmA
    Alzelin skrev 2015-07-28 11:27:18 följande:
    Det ska finnas en direkt kopia på bugaboo som heter beemoo.. mycket billigare men ska hålla samma kvalité har jag hört :) jag vill själv ha en bugaboo men tycker att det är lite för dyrt..
    Tack för tipset, de syskonvagnar jag får fram i det märket påminner om babytravel och carena, blir alldeles förstora om vi ska få in dem i ett litet bagage (som de flesta 7-sitsiga bilar har). Länka gärna om det är fel vagn jag tittat på, allt är värt att kolla upp såklart om man kommer billigare undan :) men prio ett är absolut att den ska vara så liten som möjligt ihopfälld!
  • Alzelin
    MeEmmA skrev 2015-07-28 11:46:23 följande:

Tack för tipset, de syskonvagnar jag får fram i det märket påminner om babytravel och carena, blir alldeles förstora om vi ska få in dem i ett litet bagage (som de flesta 7-sitsiga bilar har). Länka gärna om det är fel vagn jag tittat på, allt är värt att kolla upp såklart om man kommer billigare undan :) men prio ett är absolut att den ska vara så liten som möjligt ihopfälld!

Kolla på jollyroom.se

Jämför vagnarna som finns där med den bugaboo-vagnen som du vill ha. Men jag vet inte så mycket om de olika syskonvagnar som finns då jag väntar mitt första barn..
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-07-28 11:46:23 följande:

Ska det vara syskonvagn för två bebisar eller för bebis och ett äldre syskon? Ska det vara för bebis plus äldre syskon vill jag tipsa om Phil and Ted vagnarna. Dem kanske inte ser så roliga ut med ett barn som sitter under men dem är så otroligt smidiga och tar väldigt liten plats i bilen. Hade en sport själv när vi fick andra barnet.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-07-28 13:14:38 följande:
    Ska det vara syskonvagn för två bebisar eller för bebis och ett äldre syskon? Ska det vara för bebis plus äldre syskon vill jag tipsa om Phil and Ted vagnarna. Dem kanske inte ser så roliga ut med ett barn som sitter under men dem är så otroligt smidiga och tar väldigt liten plats i bilen. Hade en sport själv när vi fick andra barnet.
    Det är syskonvagn, men syskonet är ju fortfarande litet så jag vill inte ha honom bakom, eller den lilla... vill ha dom jämte varandra. Annars har jag också hört bra om den vagnen.
  • MeEmmA
    Alzelin skrev 2015-07-28 12:36:25 följande:
    Kolla på jollyroom.se

Jämför vagnarna som finns där med den bugaboo-vagnen som du vill ha. Men jag vet inte så mycket om de olika syskonvagnar som finns då jag väntar mitt första barn..
    Var jollyroom jag tittade på, men tyckte att syskonvagnarna såg klumpiga ut.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)