Inlägg från: Hame |Visa alla inlägg
  • Hame

BF Januari 2016 :)

Tack för tipsen! Nu har jag köpt xyloproct, damen på apoteket sa att man kunde ta support morgon och kväll och salva under dagen. Bara man inte överskred maxdosen och den var typ 5 piller eller en kvarts tub så den var ganska hög. Hoppas de ger resultat snabbt!

Liggläge i soffan och Camilla Läckberg senast nu, hoppas det också ger resultat snabbt :)

• Hame

Kanske, kanske, kanske är det äntligen något på gång...

Har haft sammandragningar/värkar i två timmar nu, ungefär 7 minuter imellan och håller i ca 1 minut. Ännu är de inte så starka, så länge jag sitter i soffan är det hanterbart och jag kan prata och så under tiden. Känns iaf lite hoppfullt, antingen händer något eller så borde det iaf betyda att kroppen gör sig redo och då borde jag vara lite mer mogen om det nu blir igångsättning?

Någon som kan rekommendera en bra värkarapp?

• Hame
    qatteriin skrev 2016-01-09 13:54:16 följande:

Jaaaaaaa klart det är på g!!! Woop woop!! Vila är grejen alltså! Har inga tips på värkapp, den här sajten såg jag i en fb-grupp men har inte provat själv: www.blimamma.se/varktimer

Mallis87 skrev 2016-01-09 13:56:44 följande:

Åh, hoppas det är på G! Sådär hade jag det i torsdags kväll/natt. Ca 8 min mellan och som höll i sig typ 45 sek. Sen avtog det. Igårkväll hade jag sammandragningar med mycket längre mellanrum, dock mer smärtsamma. Men ingenting inatt och ingenting idag :( Vill bara ha ut ungen nuuuuu!

Får sådan beslutsångest gällande storebror.. Kanske är det lika bra att maken kör honom till mina föräldrar nu medans det är lugnt, men å andra sidan kan det ju avta eller hålla på så här i flera timmar till.
  • Hame

Så försvann de lika plötsligt som de kom, blää! Jaja, nu har kanske livmodern börjat värma upp i alla fall..

• Hame

Nu under eftermiddagen har värkarna kommit och gått lite. Tycker har de har blivit starkare fast då med längre intervall, för att sedan försvinna igen.. Det känns iaf bättre att det är på gång lite av sig själv. Blir det ändå igångsättning tillslut är ju kanske kroppen mer mogen och det blir förhoppningsvis inte så utdraget.

Börjar minnas hur det känns nu. För mig är det inte själva smärtan som är jobbig utan med liksom trycket nedåt. Längtar så tills graviditet och förlossning är över och vi har vår bebis här hos oss.

• Hame
    Nettiis skrev 2016-01-09 20:58:24 följande:

Vägde mig i vecka 35+3 och hade då gått upp 17 kilo.. Fyra av dessa kilo kom under en kort period.. Idag vägde jag mig igen i vecka 37+1 och nu har jag gått ner tre kilo och allt som allt har jag gått upp 14 kilo då..

Är det farligt att gå ner i vikt under graviditeten? Tänker att det kan bero på att jag inte kan äta lika stora portioner längre..

Jag har stått still eller gått ner på slutet båda mina graviditeter och det har inte varit något fel :) De har valt att göra tul då men mest för att jag redan varit liten, +6 kilo båda gångerna. Men det har varit/tytt på normalstora bebisar båda gångerna!
  • Hame
    qatteriin skrev 2016-01-09 22:09:21 följande:

Näe jag vete tusan vad ungen håller på med nu ikväll alltså!! :-P Spänner ut sig allt vad hon kan så magen står i fyra hörn, och trycker sig nedåt så jag tillochmed fick nån sorts sendrag i ljumsken när jag var på toa! Haha! Herregud. Hon kanske vill ut till slut ändå. Full fart är det där inne också. <3 Hon får gärna stanna en vecka till men det känns ju skönt iaf att hon verkar tröttna på det begränsade utrymmet där inne...

Haha, precis så där har jag haft i några veckor nu. Jag tror senraget beror på att de sjunker ner och någon sena/nerv/whatever kommer i kläm!
  • Hame
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 07:49:58 följande:

Vaknade av att de blev helt varmt mellan benen, reste på mig och de rinner igenom bindan och ner för benen... Men sen kommer de inte mer, vad gör jag? Kan de bara ha varit en flytning eftersom de inte kommer mer? Känns dock jätte konstigt med tanke på att de var helt genomskinligt och blöte ner både en rejäl binda och trosor.

Ring förlossningen! Håller tummarna för att det är på gång :)
  • Hame
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-10 08:02:57 följande:

Det börjar kännas hopplöst här. Bebis vill vara kvar i magen i all evighet verkar det som. Varje kväll och natt har jag värkar och sedan på morgonen är de puts väck! Det värsta är tröttheten som kommer eftersom jag inte sover något vidare... Ush va gnälligt det blev men nu är jag less på att ha ont och vara trött. Bf +4 idag.

Visst är det segt! Man hade ju önskat att de kom lite tidigare medans man var pigg.
  • Hame

[quote=76211332][quote-nick]Så jädra märkligt, haha! Första gången i den här graviditeten som jag skrek rätt ut av smärta, hahaha, jag ba "hallå jag försöker sköta magen här!!"! [/quote]

Jag liksom grabbar tag i handfatet med ena handen och elementet med andra, försöker att inte skrika rakt ut för inte att väcka storebror :) Det händer oftare på natten för mig, gissar att men inte är uppvärmd.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)