qatteriin skrev 2016-01-08 17:51:51 följande:
Åh jag känner med dig!! På sonens förskola har de såna där rullande pallar som pedagogerna använder antar jag, jag brukar sätta mig på en sån så blir det lättare, men det är ändå inte lätt när det blir sådär. Och vet du? Ibland måste man ta en paus och kliva undan och andas lite. Alternativet kan ju vara fullständigt sammanbrott eller ännu värre, och jag tror nog pedagogerna sett värre... Men snart, SNART slipper du den där jäkla magen som bara är i vägen! Bara upploppet kvar nu!!
Ja de har sådana pallar och de använder jag ibland. Men idag var det sonens humör som ställde till det... mamma sitta här, mamma göra si, mamma göra så.. När jag säger att det går inte, jag kan inte får han ett vredesutbrott.
Blgebo skrev 2016-01-08 18:09:04 följande:
Känner igen det där...
När har de utevistelse på förskolan? Min dotter som nu är 5 kunde vara överdjävlig vid hämtning (när hon var kring 2-3). Men pedagogerna föreslog att hon kunde hämtas några minuter tidigare, så skulle de se till så att hon fortfarande var ute - och påklädd när jag hämtade. Var gravid när hon var som jobbigast, och jag hade vi ett par tillfällen fått bära hem en halvnaken skrikande unge mitt i vintern... vi bodde bara tvärs över gatan från förskolan, men ändå, det kändes
Barnen bestämmer själva om de är inne eller ute, så det är olika ifrån dag till dag. I vanliga fall tycker jag det är jättebra men just idag vore det ju smidigt om jag kunde hämtat honom påklädd :)