mirakelspektakel skrev 2016-01-11 16:30:27 följande:
jag förstår det, jag bara tänkte att om det är fler gynundersökningar som ska göras så kanske du blir tryggare gång nr 2 om det är samma läkare... Jag förstår att du är mer bekväm med en kvinna, så kände jag med tills jag gjorde VUL och inte hade något val, det var en man och han var den bästa gynekolog jag haft!
Tack för pepp och det var snällt tänkt! Jag tycker att det är så jobbigt att det inte är någon tröst att det blir samma person igen. Efteråt brukar alla säga"det gick ju bra, det var väl inte så farligt?" men det är precis tvärt emot vad jag känner. Jag tycker inte det går bra, jag tycker det gör ont och mår jättedåligt efteråt. Så nu hisspar jag upp mig på att en igångsättning innebär många fler gynundersökningar. Under min förra förlossning gjorde jag först en när jag kom in på förlossningen och sedan kan man knappt räkna den sista för det var liksom då sonen kom.
WiMe06 skrev 2016-01-11 17:55:04 följande:
Håller med dig, jade aldrig velat ha en manlig läkare heller. Fick som tur var en kvinnlig när dem satte igång mig, men när hon kom in och skulle göra en vaginal undersökning så hade hon en manlig läkare med sig och jag fick typ panik! Tänkte att aldrig i livet att han kommer i närheten. Som tur var gjorde han inte det heller. Var nog student tror jag.
Hur gick de tillväga med dina igångsättningar?
Det står i min journal efter aurora att jag vill ha så lite folk som möjligt och inga studenter. Alla ska knacka och presentera sig, så ingen bara flyter med av oklar anledning. Är det fara för liv förstår jag att de får göra det som måste göras men i övrigt hoppas jag att de håller sig till det. Jag förstår att studenter måste få lära sig för att vi ska få nya barnmorskor och läkare och all heder till dem som tycker det är ok, men jag fixar inte det.