• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Nu är det ju många år sedan vi gjorde ul för våra två första barn men då var det inga problem att få veta vilket kön det var. Vet ju inte om det ändrats sig nu hittar ingen information om det någonstans heller, så vi chansar och frågar om bm kan se på ultraljudet vad det är. Tror kanske att det kan variera en del från bm till bm också, men om vi får samma som vi hade vid nupp-testet tror jag hon berättar om hon kan se.

• Videkatten

Oj oj, nästan 3000 svar. Det orkar jag inte läsa ikapp men jag slänger mig handlöst in i tråden ändå. Vi ska ha vår sladdis den 12:e januari. Bor i Söderhamns kommun. Min dotter är utflugen, min mans två tidigare bor hos sin mor och vi har en gemensam grabb på 9 år. Vi har en grandis och tre katter. Den här graviditeten var helt oplanerad men jag tar det som det kommer. Det är en mening med allt =)

• kindofnothing

Har funderat på det här med olja på magen. Är det något att satsa på? Vilken vecka bör man börja i? Har ni något märke att tipsa om?

Har hört att bristningar troligen är hormonellt men jag tänker ändå att det kan vara värt ett försök. Något annat man kan göra för att undvika bristningar?

• Seven Costanza
    kindofnothing skrev 2015-07-30 09:41:29 följande:

Har funderat på det här med olja på magen. Är det något att satsa på? Vilken vecka bör man börja i? Har ni något märke att tipsa om?

Har hört att bristningar troligen är hormonellt men jag tänker ändå att det kan vara värt ett försök. Något annat man kan göra för att undvika bristningar?

Såvitt jag förstått är det helt meningslöst att smörja sig, det hjälper inte mot bristningar. Enda man kan göra är väl att inte äta mer än man ska dvs inte lägga på sig fler kg än nödvändigt bara för att man är gravid.
  • dinin

Jag tänker smörja i alla fall, har en kräm från Clarins som jag har köpt. Man säger att det är hormonellt men kan jag göra något så gör jag det liksom Smörjer mig ändå varje dag, då kan man lika gärna använda en annan till vissa partier på kroppen.
  • MeEmmA

Jag har aldrig smörjt mig med något speciellt mer än vanlig lotion och har inte fått en enda bristning. Min syster däremot köpte oljor och allt vad det var och fick en massa bristningar ändå... Men vem vet, de kanske hade blivit ännu värre om hon inte hade smörjt sig. Finns kanske inget rätt eller fel.
  • Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-30 06:56:37 följande:
    Åh, har du också en sådan katt? :) jag med...
    Haha ja! Så typiskt när man verkligen vill sova!
  • johanna_90

Hej. Har vart inne och läst dagligen men inte blivit medlem Förns nu. Jag är 25 år och jag oxå sambon väntar vårt första barn i januari. Gjorde ett vul i vecka 9. 10 augusti ska vi på vanliga ul. Mycket spännande. En fundering är det någon mer som har problem med urinvägsinfektion .? Jag har haft 3 efter varann som inte vill ge sej så nu har jag fått ny kur som ja ska äta full dos i 5 dagar sen en tablett om dagen fram till förlossningen. Har inga som helst symtom på att ja har uvi. Tänkte om nån vart med om samma sak.

Mvh Johanna

• annahs1985

Mandelolja! Jätte bra för huden och 100% naturligt. Finns både på apoteket och hälsokosten :) använder det året runt men smörjde magen extra när jag var gravid sist (och även denna gång såklart) Att man återfuktar huden gör den ju mer elastisk och den lilla massagen som blir ökar ju blodcirkulationen, mycket fördelar även om det nu skulle vara så att det uppstår någon bristning! Förra gången klarade jag bifogat utan :) tips! Man kan även smörja underlivet med oljan. Låter kanske lite knasigt men har läst att det är super ;)
  • WiMe06

Snacka om att gravidhjärnan börjar infinna sig hos mig!!! Var i affären och snabbhandlade lite så tog bara med mig plånboken i handen in. Träffade några man kände så blev kvar och pratade lite, när jag kom till bilen frågade jag barnen om någon hade ringt, dem lyssnade på musik med telefonen så dem hade den. Ja sa äldsta, nån från supermarket. Supermarket tänkte jag, hmm. Åh då flög det genom huvudet på mig, PLÅNBOKEN!!! Nån vänlig själ hade hittat den i en kundkorg och lämnat in den i butiken. Synd man inte fick ngt namn på personen som hittade den bara. Herregud, fler som hjärnan inte funkar lika bra för längre?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)