• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-07-30 19:39:26 följande:
    Så har jag också förstått det. Jag vet inte om jag kommer smörja, tror inte det, men alla gör ju som man tycker känns bäst.

Runt vilken vecka är det förresten som vissa börjar binda mycket vatten i kroppen?
    Jag började samla på mig vätska efter vecka 30 typ, men de va ju också för att de var en döööhet sommar förra året. Men slutet av graviditeten iaf
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-31 08:25:18 följande:
    Det är ju upp till föräldrarna och det blir det ju även om de inte berättar eftersom att man ändå kan boka in ett privat i så fall, blir lite orättvist att betala för det bara som jag gjorde med min dotter medan en kompis som hade en annan bm fick veta gratis.
    Har också hört att det är många som säger att dom tror, men inte är 100% säkra, hade inte haft något emot om dom sa så... Får se om jag lyckas övertala henne vid rul, men jag tror inte det.
    Ja hoppas verkligen hon talar om!
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-07-31 21:08:42 följande:

Jag började samla på mig vätska efter vecka 30 typ, men de va ju också för att de var en döööhet sommar förra året. Men slutet av graviditeten iaf

Okej, nej det kommer ju inte vara så himla varmt direkt när vi är höggravida så då kanske man inte binder så mycket vatten, det vore ju bra .
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-07-31 21:23:26 följande:
    Okej, nej det kommer ju inte vara så himla varmt direkt när vi är höggravida så då kanske man inte binder så mycket vatten, det vore ju bra smile1.gif .
    Ja ush, de var mindre kul. Alla skor var för trånga och fingrarna dunkade och var uppsvällda. Gjorde verkligen ont, ush! Nej de har sina fördelar med att vara preggo vintertid :D
  • Krocki1

Hej alla preggos! Är i Kroatien och har det underbart i 32 grader i skuggan. Hua, lite för varmt för mig just nu när man E gravid men ska inte klaga ändå. Skönt med sol!

En fråga till er andra, har någon börjat känna bebisen något? Jag vet inte om det är den jag känner eller något annat. Men när jag ligger på vänster sida känns det ibland som att något smeker mig innefrån magen. Alltså inget fladder eller så utan som en beröring. Kan det vara barnet eller är det tarmarna som flyttar på sig? Jag har kännt några ggr.

• WiMe06
    Krocki1 skrev 2015-07-31 22:20:48 följande:

Hej alla preggos! Är i Kroatien och har det underbart i 32 grader i skuggan. Hua, lite för varmt för mig just nu när man E gravid men ska inte klaga ändå. Skönt med sol!

En fråga till er andra, har någon börjat känna bebisen något? Jag vet inte om det är den jag känner eller något annat. Men när jag ligger på vänster sida känns det ibland som att något smeker mig innefrån magen. Alltså inget fladder eller så utan som en beröring. Kan det vara barnet eller är det tarmarna som flyttar på sig? Jag har kännt några ggr.

Härligt med värme det har vi ju inte för mkt av här hemma iallafall.

Jag undrar samma sak faktiskt, kan känna som små dunkningar i magen ibland, nästan alltid på kvällarna. Ibland känns det som fladder. Vet inte om det kan va bebisen man känner. Det är kanske bebis du känner?

Vilken vecka är du i nu?
  • Krocki1

Jag är i v 17+4, jag längtar tills man känner bebis tydligt. Och tills mannen också känner. Han har blivit extra söt nu och går och smeker min mage ofta ofta. Väldigt mysigt :)

WiMe06 skrev 2015-07-31 23:11:18 följande:

Härligt med värme det har vi ju inte för mkt av här hemma iallafall.

Jag undrar samma sak faktiskt, kan känna som små dunkningar i magen ibland, nästan alltid på kvällarna. Ibland känns det som fladder. Vet inte om det kan va bebisen man känner. Det är kanske bebis du känner?

Vilken vecka är du i nu?

• Emelie86
    Sofiiina skrev 2015-07-26 20:01:38 följande:
    Nämen vad kul!

Har ni fått se lille plutten än eller väntar ni på RUL?
    Har sett plutten i v 9, men då såg man ju inte så mkt. Går och väntar på rul den 19/8, spännande Glad

Har du sett det lilla livet?
  • Mallis87

Jag är i vecka 16, tycker ibland att jag redan kan känna bebisen, men kan lika gärna bara vara magen. Det är jättesvårt att förklara för andra hur det känns, men när man känt samma sak flera gånger då bara vet man att det är bebisen. Sist började jag känna rörelser runt vecka 20. Då låg jag en kväll och funderade på om jag ens kunde känna bebisen, och kände efter noga och kände då jättemycket rörelse! Så hade förmodligen känt tidigare utan att ens reflekterat över det. Men det är ju jättelikt tarmrörelserna/kurr/sug i magen så det är svårt att veta i början. Kommer ihåg att efter dottern föddes, kunde jag tänka "oj nu rör bebisen sig", sen komma på att "nej, det är bara magen, hon ligger ju inte där inne längre" ;)

• dinin

Jisses, nu har vi köpt vagn!!! Hade bestämt oss för modell så såg vi nu att de reade ut de sista modellerna för 2015 så vi slog till på en gång. Man har förlossningsgaranti i värsta fall men åh vad stort det känns!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)