• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • kindofnothing

Dinin: är det en speciell kräm för magen?

Annahs1985; tack för tipset. Har mandelolja hemma så då kan jag ju använda det.

Smörjer ni redan? Är i v 15 nu men kan ju lika gärna ta det istf vanlig lotion.

Sen funderar jag på hur det fungerar med arbetskläder när man, som jag, har uniform. Det borde väl arbetsgivaren lösa? Eller får man sy om dem själv? Kan ju lätt kolla det efter semestern men tanken slog mig idag.

• mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-07-30 09:41:29 följande:

Har funderat på det här med olja på magen. Är det något att satsa på? Vilken vecka bör man börja i? Har ni något märke att tipsa om?

Har hört att bristningar troligen är hormonellt men jag tänker ändå att det kan vara värt ett försök. Något annat man kan göra för att undvika bristningar?

Smörjde mig 2 gånger om dagen hela förra graviditeten! Gick up normalt mycket men runt vecka 30 kommer små bristningar ändå... Som min barnmorska sa... De går inte att höra något åt det. Har smörjt med mandelolja och gravidolja samt bio olja efteråt. Ingrt har fingerat tyvärr. Men har vänner som inte smörjt ett skit som klarat sig ändå och andra som fått. Går nonintervention att påverka
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-07-30 19:31:19 följande:

Smörjde mig 2 gånger om dagen hela förra graviditeten! Gick up normalt mycket men runt vecka 30 kommer små bristningar ändå... Som min barnmorska sa... De går inte att höra något åt det. Har smörjt med mandelolja och gravidolja samt bio olja efteråt. Ingrt har fingerat tyvärr. Men har vänner som inte smörjt ett skit som klarat sig ändå och andra som fått. Går nonintervention att påverka

Så har jag också förstått det. Jag vet inte om jag kommer smörja, tror inte det, men alla gör ju som man tycker känns bäst.

Runt vilken vecka är det förresten som vissa börjar binda mycket vatten i kroppen?
  • WiMe06

Har inte kännt något i brösten nu på ett tag men nu börjar jag känna som stickningar i brösten ibland. Speciellt i höger bröst.

• himw
    Kixpix skrev 2015-07-29 22:27:46 följande:

Herregud.. Jag är i v16 och blir bara tröttare och tröttare. Någon annan som känner likadant? Klockan är inte ens elva och jag däckar snart...

Här är en till- jag har min första arbetsdag på måndag efter haft semester i 4 veckor. Ser fram emot att börja jobba men har sån ångest över hur tusan jag ska orka 9 timmars jobb varenda dag utan mina underbara lunchnappar på sisådär 2 timmar.

Hur gör man? Nu på semestern har vi haft det superlugnt och skönt och jag har varit helt slut på kvällarna ändå.
  • dinin
    kindofnothing skrev 2015-07-30 18:47:54 följande:

Dinin: är det en speciell kräm för magen?

Annahs1985; tack för tipset. Har mandelolja hemma så då kan jag ju använda det.

Smörjer ni redan? Är i v 15 nu men kan ju lika gärna ta det istf vanlig lotion.

Sen funderar jag på hur det fungerar med arbetskläder när man, som jag, har uniform. Det borde väl arbetsgivaren lösa? Eller får man sy om dem själv? Kan ju lätt kolla det efter semestern men tanken slog mig idag.

Ja, jag köpte ett kit som hette Maternity-nånting från clarins. Gillar deras produkter överlag och hittade ett kanonerbjudande på Lyko!
  • dinin

Idag var jag hos BM och kollade mitt blodvärde, äntligen har jag fått svar på varför jag är så extremt trött och har huvudvärk varje dag. Mitt hb låg på 102, bör ligga på runt 120, så nu blir det en rejäl kickstart med järntabletter. Magen lär inte bli glad men hoppas hoppas jag blir lite piggare snart... Hur har ni andra det med järnet?

• Seven Costanza
    dinin skrev 2015-07-30 20:00:11 följande:

Idag var jag hos BM och kollade mitt blodvärde, äntligen har jag fått svar på varför jag är så extremt trött och har huvudvärk varje dag. Mitt hb låg på 102, bör ligga på runt 120, så nu blir det en rejäl kickstart med järntabletter. Magen lär inte bli glad men hoppas hoppas jag blir lite piggare snart... Hur har ni andra det med järnet?

Aha så du fick svar direkt? För då ska jag nog också fråga min BM om det på nästa besök.
  • haannah
    dinin skrev 2015-07-30 20:00:11 följande:

Jag har också börjat med järntabletter och min mage klarar absolut inte av Niferex eller duroferon, så jag var till Apoteket och frågade efter skonsammare järntabletter och kvinnan på Apoteket sa att många gravida köper Hemofer (tror jag de heter??) som just är skonsammare för magen. De funkar kanon för mig, ingen påverkan på magen alls! Så skönt, så de järntabletterna kan jag rekommendera om din mage är känslig :)
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-07-30 19:31:19 följande:
    Förlåt, t9 ordlista är inte att leka med haha, hoppas ni ser vad det står ändå!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)